TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusy na Warsaw Bus Expo
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.03.2016 09:57:29 8 komentarzy
fot. InfoBus.pl

Pierwsza edycja autobusowej wystawy w Nadarzynie przyniosła zaskakującą liczbę premier i targowych debiutów. Małe, ale treściwe i z dużą wschodnią wkładką.

Otwarcie Warsaw Bus Expo 2016 miało miejsce środę, 15 marca, o godzinę 10.00, a gościem honorowym, który zainaugurował imprezę był Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego. W słowie wstępnym podkreślił on wagę systemu transportowego dla Mazowsza. Zapowiedział jego dalszy rozwój – m.in. w oparciu o integrację biletową oraz wyraził nadzieje, że pokazywane w Nadarzynie nowoczesne autobusy niebawem wzmocnią tabor w regionie. Na początku branżowej konferencji, która towarzyszy targom przez dwa pierwsze dni, głos zabrał także Jan Kuźmiński, prezes MZA Warszawa. Podkreślił, że z uwagi na skalę realizowanych projektów stolica jak najbardziej zasługuje na własne targi transportu publicznego. –„Dysponujemy bardzo dobrze skomunikowanym zapleczem wystawienniczym, jesteśmy otwarci na gości zarówno z Zachodu, jaki w Wschodu Europy, a dodatkowo Warszawa dysponuje szeroką gamę środków transportowych. To argumenty, dzięki którym Warsaw Bus Expo może stać się ważnym wydarzenie i w to w całej Europie” – zaważył Jan Kuźmiński.

Następnie swoją prelekcję miał Marcin Gromadzki, który przedstawił praktyczne aspekty ustawy o transporcie publicznym. Od 1 stycznia 2017 r. nadaje ona jednostkom samorządowym uprawnienia w zakresie organizacji zbiorowej komunikacji. Im bliżej tego terminu tym częściej pojawiają się głosy o konieczności jego przesunięcia i to nawet o dwa lata. Zdaniem Gromadzkiego taka prolongata ma sens, ale tylko w krótkim, ściśle określonym terminie – od 6 do 8 miesięcy, tak aby samorządy mogły nadrobić zaległości czasowe. –„Mamy tutaj podobną sytuację, jak podczas operacji chirurgicznej, która odwlekana powoduje tylko pogorszenie się stanu pacjenta.”

Wśród dalszych prezentacji należy wymienić wystąpienie Daniela Złamala z ZTM Warszawa, który ciekawie przedstawił funkcjonowanie komunikacji miejskiej w oparciu o prywatnych przewoźników. Przedstawił on nowe zasady, jakie od tego roku funkcjonują w Warszawie – m.in. w zakresie sposobu zatrudniania i poziomu wynagrodzenia kierowców, bardzo szczegółowego określenia eksploatowanych autobusów, a nawet wyposażenia zajezdni. Takie właśnie wymogi pojawiły się w najnowszym przetargu ZTM Warszawa na obsługę dwóch zadań komunikacyjnych na łączną liczę 108 autobusów.

Autobusy

Pierwsza edycja autobusowej wystawy w Nadarzynie przyniosła zaskakującą liczbę premier i targowych debiutów. Małe, ale treściwe i co ważne – z dużą wschodnią wkładką. W kolejnych dniach przedstawimy w InfoBusie szerokie prezentacje poszczególnych stoisk (także filmowe), teraz w telegraficznym skrócie najważniejsze fakty dotyczące wystawionych pojazdów:

MAN z Intercity

I mamy polski debiut międzymiastowego modelu MAN Intercity, który niedawno zdobył nagrodę w zakresie designu Red Dot. W Nadarzynie mogliśmy zobaczyć wersję standardową o długości 12,2 m z silnikiem MAN Euro 6. Następca Lion`s Regio produkowany jest w zakładach MAN w Ankarze i zabezpieczany jest poprzez kataforezę. Debiutantowi towarzyszyła hybryda Lion`s City Hybryd z KPK Białystok.

Mercus Bus – MINI lider

Mercus Bus – firma z Nadarzyna po przeprowadzce do nowych hal fabrycznych w Urszulinie jest cały czas liderem rynku minibusów w Polsce. Producent zabudów pokazał na Warsaw Bus Expo trzy mnibusy na bazi Mercedes-Benz Sprinter (znane m.in. z wystawy w Kortrijk) a także gościnie model Vito z oferty Mercedes-Benz.

Otokar i podwójna premiera

To był wielki dzień dla formy Trans Bus Technik, która jest nowym przedstawiciel Otokara w Polsce. Turecka producent po raz pierwszy pokazał się w Polsce na targach, a na wystawie obecni byli przedstawiciele tureckiego producenta. To dodatkowo podniosło rangę ekspozycji. Na Warsaw Bus Expo swoją polską premierę miał niskopodłogowy model Otokar Kent C 10,8 M. Liczba osób, które odwiedziły stoisko pokazuje, że turecka marka może nieźle zamieszać na polskim rynku.

Ursus Bus z elektrykiem AMZ

Targowy debiut Ursus Bus. Spółka po połączeniu sił Ursus SA i AMZ Kutno po raz pierwszy pokazała się na autobusowej wystawie i opowiedziała o swoich planach. W ostatnim czasie firma startowała w przetargu MPK Kraków na zakup midibusów, który został anulowany oraz złożyła najlepszą ofertę w Pilźnie na zakup 7. trolejbusów z opcją zakupu maksymalnie do 30 szt. Firma czeka teraz na rozstrzygnięcie czeskiego przetargu i równolegle zamyka proces przenoszenia maszyn i urządzeń z Kutna do Lublina. To właśnie tutaj będą produkowane niskopodłogowe pojazdy na bazie rodziny CitySmile – zarówno w wersji z silnikiem diesla, jak i elektrycznej (elektrobusy plus trolejbusy). W najbliższym czasie ma powstać pierwszy pojazd elektryczny w wersji 12-metrowej z większą liczbą baterii w porównaniu do pierwszego prototypu Ursus Ekovolt.

Sanos wraca

Firma GSP Polska z Krapkowic nie przestaje zaskakiwać. Po wprowadzeniu na polski rynek autokarów słoweńskiej marki TAM (i sprzedaży dwóch modeli Viva TH) oraz węgierskiej Raba Bus, teraz przyszedł czas na kolejny nostalgiczny powrót – tym razem wybrano Sanosa, który za czasu PRL był dobrze znany w Polsce. Aktualnie macedońska firma oferuje szeroką gamę autobusów, żywo przypominającym stare modele Mercedes-Benz. Kto tęsknił za takimi autokarami jak Mercedes-Benz O404, O405 czy O407 ma teraz szanse na ich zakup i to jako fabrycznie nowych pojazdów. Taki remake w oparciu o starą licencję Mercedes-Benz. W hali m.in. mogliśmy zobaczyć autokar Sanos S-415 (z silnikiem MAN Euro 4) oraz międzymiastowy autobus Sanos S-213 z silnikiem Mercedes-Benz). To nie koniec. Firma GSP zapowiada wprowadzenie do Polski czwartej marki i kolejny powrót do autobusowej przeszłości.

MAZ z Euro 6

Podczas Warsaw Expo Bus firma MAZ Auto Poland pokazała dwa premierowe autobusy: model 206 z silnikiem diesla Mercedes-Benz Euro 6 oraz nową deską rozdzielczą Actia oraz model 206 CNG – także w wersji Euro 6. To ciekawy krok pod kątem zbliżających się zamówień na pojazdy z alternatywnym napędem. Prawdę mówiąc myśleliśmy, że na nadarzyńskich targach zobaczymy połączone siły MAZ i Glaspo Motors, która to firma miała 15 marca uruchomić montownię pojazdów MAZ w Płońsku. Oddzielne stoiska obu firm i brak jakiekolwiek informacji o inauguracji produkcji niech będzie najlepszym komentarzem do aktualnej sytuacji.

Scania z Super-PKS

Przedstawiciel szwedzkiej marki pokazał na Warsaw Expo Bus szeroka paletę swoich produktów. Od niskopodłogowego modelu Scania Omniwide dla firmy Warbus dla sieci MZK Jastrzębie Zdrój poprzez autokar Touring dla PKS Elbląg, który jednocześnie inauguruje start projektu Super-PKS (we współpracy z firmą e-podróżnik) po kolejny autokar typu Touring dla ModlinBus (już z system Buspad i automatem do sprzedaży napojów i snaków firmy Krenzel). Na zwiedzających czekał także weteran szos OmniLink z Sztokholmu, który miał podkreślić coraz szerszą ofertę firmy w zakresie pojazdów używanych. W tym roku Scania Polska chce sprzedać 80 autobusów nowych i 80 używanych nowych. Ambitnie.

JI Service & Aurex

W Nadarzynie mieliśmy też okazję zobaczyć po raz pierwsze połączone siły byłych sprzedawców marki MAZ – JI Jurij Mihchajłowskij Service oraz & Aurex – Truck. Na ich stoisku były obecne aż trzy marki – białoruski Neman 420224 z pojazdem na bazie Iveco bardzo przypominającym Kapenę Thesi o długości 8040 mm i dmc 7 ton; ukraiński ZAZ ze znanym na Śląsku niskopodłogowym miejskim autobusem ZAZ A10C; oraz zupełna nowość – ukraińskie Isuzu, czyli zabudowy firmy Ataman na podwoziach Isuzu – w wersji podmiejskiej A092H6 o pojemności 56 miejsc oraz turystycznej o pojemności 36 miejsc. Jak podkreślają importerzy, w przypadku zainteresowania wszystkie pojazdy mogą być oferowane z silnikami Euro 6 i homologacją. Na razie są one sprowadzane jako pojazdy używane.


Sprawdź też:
Warsaw Bus Expo
targi
konferencja
  • mk2 – 17.03.2016

    Czy może GSP chce importować do Polski nowe Ikarusy? Nie kojarzę innych istniejących marek zapewniających "powrót do autobusowej przeszłości"

  • solaris150 – 17.03.2016

    Byłem, zobaczyłem, jak na pierwszy raz może być , martwił mnie brak większości polskich producentów, taki jak Solaris, Solbus, Autosan , oby następnym razem nie zawiedli ;)

  • break – 17.03.2016

    @mk2 No akurat Sanos był bardzo popularny miał te wozy prawie każdy PKS

  • :) – 17.03.2016

    Pokażcie zdjęcia Glaspo i MAZow. Czym się różnią. Zróbcie artykuł co je różni?

  • Boft – 17.03.2016

    Glaspo chyba jakoś tak bardzo na szybko wystawili. Stały w kącie, tyłem do reszty, zero promocji. Wyglądały na troszeczkę lepiej wykończone niż MAZ - ale wciąż to jednak nie jest to, czego oczekiwałem.

  • Referee – 17.03.2016

    Glaspo lepsze od MAZa? Ciekawe stwierdzenie. "Polska" wersja wyglądała jakby składana na szybko. Paskudnie położony silikon, tłuste technologiczne plamy na karoserii, brak stacyjki w kolumnie kierownicy, itp. MAZ wypadł o niebo lepiej. Dopieszczony, wyplakowany, deska aż się lśniła od aerolozu.

  • :) – 17.03.2016

    Zamiast opisywać Infobus by pokazał porównanie MAZa z Glaspo-MAZem?

  • :) – 17.03.2016

    Rzeczywiście Glaspo-MAZy śmierdziały silikonem w dodatku położonym jakby ktoś pierwszy raz to robił a Glaspo to chyba od szyb?W dodatku ciemno na zewnątrz i szaro w środku a MAZ jednak miał zamontowane światła LED do jazdy dziennej, ciekawe czy seryjnie też takie montują?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...