TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusy na Retro Motor Show 2018 w Poznaniu
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.10.2018 12:00:53
Autobusy na Retro Motor Show 2018 w Poznaniu

Kilkaset zabytkowych i klasycznych pojazdów można zobaczyć od piątku w Poznaniu na targach Retro Motor Show. W tym roku wydarzenie nawiązuje do rocznic stulecia odzyskania niepodległości i powstania wielkopolskiego.

Przez trzy dni w pawilonach Międzynarodowych Targów Poznańskich będzie można zobaczyć motocykle, samochody, autobusy, ciągniki, a także wozy policyjne i strażackie, tramwaj, czołgi i armatę. W sumie do odwiedzenia będzie ponad 100 targowych stoisk.

Według organizatorów, impreza jest największą w Polsce ekspozycją zabytkowych i klasycznych pojazdów a także youngtimerów i zabytkowych motocykli. Hale MTP odwiedzić ma nawet 30 tys. gości.

Jak podkreślił dyrektor targów Bartosz Dembiński, tegoroczną ekspozycję można traktować jako "żywą lekcję historii, wpisującą się w obchody 100-lecia odzyskania niepodległości oraz 100-lecia powstania wielkopolskiego". Dodał, że wątki niepodległościowe i powstańcze będą miały swój silny akcent także wśród prezentowanych pojazdów.

Okolicznościową wystawę ze stoma pojazdami z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości przygotował Automobilklub Wielkopolski. Odwiedzający ekspozycję Automobilklubu będą mieli okazję poznać historię motoryzacji od początków XX wieku po lata PRL-u.

-"Będziemy mogli podziwiać m.in. pokój i warsztat Henry'ego Forda z imitacją taśmy produkcyjnej. Będą pojazdy sportowe z lat 20. Okres PRL-u będą reprezentować pojazdy rządowe i milicyjne, znajdzie się nawet stacja CPN oraz pojazdy zza żelaznej kurtyny, o których marzyliśmy w latach 70. i 80. ub. wieku. A na koniec pojedziemy na wakacje w stylu PRL" – zapowiadają organizatorzy.

W strefie wojskowej targów będą m.in. pojazdy z okresu powstania wielkopolskiego. Muzeum Wojska Polskiego zaprezentuje na Retro Motor Show między innymi niemiecką armatę 7,7 cm FK 1896 n.A, amerykański czołg M60 oraz rosyjski samochód pancerny Putiłow-Austin. Będzie można też zobaczyć opancerzoną toyotę, która należała do Biura Ochrony Rządu i była używana do ochrony polskich dyplomatów w Iraku.

Swoją ekspozycję związaną z jubileuszem 40-lecia uruchomienia produkcji samochodu Tarpan Honker w poznańskim Antoninku przygotowało również Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie.Część wystawienniczą uzupełni m.in. strefa Retro Moto Bazar, gdzie zainteresowani będą mogli kupić części do swoich klasyków.

Autobusy z MPK

Kilka bardzo ciekawych pozycji pojawi się podczas tegorocznej edycji Retro Motor Show na stoisku MPK Poznań. Zobaczymy m.in.: wagon typu Carl Weyer, IKARUSA 280.26 oraz IKARUSA 260.04.

Pierwsze wagony doczepne typu Carl Weyer pojawiły się na liniach tramwajowych w Poznaniu w 1905 r. Do 1916 r. wprowadzono do ruchu 32 doczepki tego typu. Większość z nich wyprodukowana była w Düsseldorfer Eisenbahnbedarf vorm. Carl Weyer & Cie. w Düsseldorfie. Montowano je także częściowo w warsztatach tramwajów poznańskich. Ostatnie z tych wozów prawdopodobnie całkowicie zbudowano w Poznaniu. Był to w okresie międzywojennym podstawowy typ wagonów doczepnych Poznańskiej Kolei Elektrycznej. Ich stan inwentarzowy zaczął maleć od okresu II wojny światowej. Ostatnie z nich MPK wycofało z ruchu liniowego w 1960 r. Podstawową przyczyną ich wycofania były otwarte pomosty, które pasażerowie pieszczotliwie nazywali balkonikami.

Z uwagi na duży ruch pasażerski jazda na nich stawała się coraz bardziej niebezpieczna. Pudła niektórych wozów sprzedano z przeznaczeniem na altanki lub magazynki. Miłośnicy komunikacji miejskiej odnaleźli w 2009 r. jedno z takich pudeł pochodzące z wagonu 305. Ich staraniem przejęło je MPK. Pudło to było w takim stanie technicznym, że możliwa była jego rekonstrukcja i przywrócenie mu wyglądu z początku XX wieku. W latach 2013-2015 firma Modertrans zrekonstruowała cały wagon doczepny z wykorzystaniem podwozia z 1897 r. produkcji Bergische Stahlindustrie. MPK odebrało ten wagon 28.05.2015 r. Jest to obecnie jeden z najstarszych wozów tramwajowych w Polsce. Bardzo dobrze pokazuje w jakich warunkach podróżowało się tramwajami na początku XX wieku.

Nieśmiertelne Ikarusy

IKARUS 280.26 to ostatni przedstawiciel najpopularniejszego w dziejach komunikacji miejskiej w Poznaniu typu wysokopodłogowego autobusu przegubowego eksploatowanego w ruchu liniowym w latach 1981 – 2010. Ich producentem były zakłady firmy Ikarus w Budapeszcie. Łącznie MPK otrzymało 211 przegubowców wersji 280.26 (w latach 1981-1990), 55 wersji 280.02 (w 1982 r.) i 19 wersji 280.70A (w 1994 r.) Pozostał tylko jeden wersji 280.26 (nr taborowy 1545, rok produkcji 1986).

Uzupełnieniem parku przegubowych autobusów wysokopodłogowych Ikarus były wprowadzone do ruchu liniowego w Poznaniu od 1983 r. jednoczłonowe autobusy Ikarus 260.04. Do 1985 r. MPK otrzymało 65 takich wozów. Ostatni z nich wycofano z ruchu liniowego w 2010 roku. Jeden z wozów tego typu (nr 1735, rok produkcji 1985) zaliczono do taboru historycznego.

Czerwono-białe Ikarusy będą przypominać o przypadającym w tym roku 50-leciu zajezdni Warszawska oraz dostawie tych węgierskich klasyków do Poznania.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
oldtimer
MPK Poznań
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....