Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusy MAN i przyczepy Hess w Konstancji

infobus
12.08.2016 16:05
0 Komentarzy

Autobusy z przyczepami mają długą historię w Konstancji. Nowy rozdział ich obecności w tym niemieckim mieście otwierają cztery MAN-y A21 Lion’s City i trzy przyczepy Hess.

Już w1954 roku w Konstancji wykorzystywano 15 autobusów i siedem przyczep na liniacho łącznej długości 24,6 km.Z czasem zastąpiono je pojazdami przegubowymi.Teraz nastąpi ich renesans. Cztery standardowe „lwy” i trzy przyczepypozwolą tamtejszemu operatowi, Stadtwerke Konstanz w sposób bardziej elastycznydopasować się do obsługi trzech linii autobusowych.

W celuprzyspieszenia przepływu pasażerów w Lions’ach City zastosowano trzy wejścia wukładzie 2-2-2. W przyczepce są dwie pary dwuskrzydłowych drzwi. W każdym wejściuzamontowano składaną rampę dla osób niepełnosprawnych ruchowo lub wózkówdziecięcych.Wejście na pokład ułatwia również funkcję automatycznego przyklęku.

Takobrany zestaw umożliwia podróż około 190 pasażerom. To wynik imponujący.Monitorywe wnętrzu autobusu i przyczepy oraz interkom w niej umożliwia komunikacjęmiędzy pasażerem a kierowcą.Dla dodatkowego bezpieczeństwa wnętrze jestmonitorowane.

Kamerycofania na autobusie i przyczepie, a także boczne zewnętrzne kamery mają ułatwiaćprowadzenie zespołu.Wygodne łączenie i odłączanie przyczepy do zapewnia systemautomatycznego sprzęgła.

Autobus,który jest sercem całego zestawu jest napędzany przez leżący silnik MAN D20 omocy 360 KM. Jednostka ma 10,5 l pojemności skokowej i osiągana 1800 Nmmaksymalnego momentu obrotowego. Zgodność z Euro 6 oczywiście w standardzie.

Innąszczególną cechą przewoźnika z Konstancji jest fakt, że postanowił postawić na kilka nowych elementów w wystroju wnętrza.Obejmująone nową tapicerkę siedzeń logo Stadtwerke Konstanz i nowy wzór wykładzinypodłogowej.Aby wnętrze było jeszcze bardziej przytulne dla pasażera orazkierowcy cały zestaw jest klimatyzwany.

„Obszary z wysoką różnicą potoków pasażerskiej międzygodzinami szczytu komunikacyjnego a poza nimi stwarzają warunki, gdziekombinacja autobusu i przyczepy jest idealną opcję, która w sposób elastyczny umożliwiaoptymalne dostosowanie się do potrzeb przewozowych” – wyjaśniał Andreas Losert, specjalista ds. sprzedażyna Region Wschód w MAN Truck & Bus Germany.

„Dlatego cieszymy się, że Konstancja mając nauwadze korzyści płynące z tego rozwiązania zdecydowała się na nie.Pasażerowiedzięki temu korzystają z wygodnego środka transportu. Odczuwa to też środowiskonaturalne, gdyż zmniejsz się emisja spalin w okresach poza godzinami szczytu.” – podsumował Losert.

Komentarze