TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusy gazowe i hybrydowe domeną prywatnych przewoźników
- Opublikowano: 31.08.2018 13:00:41
Autobusy gazowe i hybrydowe domeną prywatnych przewoźników

30 sierpnia w Warszawie podczas Forum Transportu Publicznego firma Mobilis po raz kolejny przekonywała do liberalizacji transportu publicznego. Zdaniem prywatnego przewoźnika to gigantyczne oszczędności dla mias.

Jak usprawnić i unowocześnić obsługę komunikacji miejskiej, by z jednej strony była konkurencyjna ekonomicznie, ekologiczna i przyjazna dla pasażerów? Odpowiedzi na m.in. te pytania szukano podczas Forum Transportu Publicznego, które odbyło się w czwartek, 30 sierpnia w Warszawie.

-"Zdrowa konkurencja jest siłą rozwojową każdej branży. Niestety transport zbiorowy w dużej mierze wciąż jest monopolizowany przez miejskie spółki. W efekcie z roku na rok staje się on nie tylko droższy, ale pozostaje też wciąż mało efektywny – Dziś tylko kilkanaście polskich miast jest częściowo otwarta na obsługę komunikacji miejskiej przez prywatnych przewoźników – zwróciła uwagę Magdalena Selder, dyrektor marketingu Mobilis, największego niezależnego operatora komunikacji miejskiej w Polsce.

Transportowe oszczędności

Firma przeprowadziła analizę ponad 60 istotnych ogłoszeń przetargowych oraz setki mniejszych z ostatnich 6 lat. Wynika z niej, że organizatorzy transportu miejskiego mogą zaoszczędzić od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu milionów złotych, jeśli rynek zostanie otwarty, a kontrakty na obsługę komunikacji miejskiej rozpisywane będą na odpowiedni okres i na odpowiednią skalę. A trzeba pamiętać, że koszty komunikacji miejskiej dla samorządów to jeden z największych wydatków. W samej Warszawie w 2017 r. na komunikację miejską przeznaczyło aż 2 734 mln złotych, czyli 18,6 proc. całkowitych rocznych wydatków budżetowych miasta. Dla porównania Poznań na transport zbiorowy wydał 516 mln zł, Kraków 500. To pokazuje, że możliwe oszczędności również będą szły w miliony.

Jednak możliwości gigantycznych oszczędności nadal pozostają tylko teorią. Dziś w najlepszej sytuacji są Warszawa, Kraków, Gdynia, Radom czy Lublin, gdzie od kilkunastu do kilkudziesięciu procent udziału w obsłudze transportu zbiorowego mają przewoźnicy niezależni.

– Wiele miast, np. Poznań, Szczecin czy Toruń, nadal niestety jest zmonopolizowana przez spółki miejskie – podkreśliła Magdalena Selder.

I zaznaczyła, że dziś niezależni operatorzy oferują często dużo wyższą jakość usług w porównaniu ze spółkami miejskimi, m.in. poprzez nowoczesny tabor, nowoczesne zaplecze techniczne, a także niejednokrotnie doświadczenie zdobyte na rynkach zagranicznych.

Gaz i hybryda

Co istotne, niezależni przewoźnicy mogą także w istotny sposób uczestniczyć w dywersyfikacji źródeł napędów CNG, LNG i hybrydowego.

– Z naszych analiz, ale też doświadczenia wynika, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem dla dużych miast są autobusy na gaz oraz hybrydy. Mają większy zasięg niż autobusy elektryczne, ale też są dwukrotnie tańsze w zakupie, do tego cena energii elektrycznej drastycznie rośnie, co powoduje, że przewidywane koszty eksploatacji elektrycznych autobusów są obarczone dużym ryzykiem – wyjaśniała Magdalena Selder.

Jej zdaniem autobusy elektryczne powinny być wprowadzane na rynek głównie przez spółki miejskie. Miasta powinny również zapewnić im odpowiednią infrastrukturę oraz pokrycie kosztów eksploatacyjnych.

– Z kolei pojazdy z napędem gazowym czy hybrydowym mają szansę stać się domeną operatorów niezależnych – zaznaczała.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konferencja
Mobilis
hybryda
CNG
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....