TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusy GAZ na Olimpiadę w Soczi
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 07.01.2014 19:22:29 13 komentarzy
Autobusy GAZ na Olimpiadę w Soczi
7 lutego br. rozpoczną się w Soczi Igrzyska Olimpijskie. W ich organizację rząd rosyjski zainwestował ok. 12 mld dolarów, z czego dwie trzecie zostało przeznaczone na zbudowanie praktycznie od zera nowych obiektów sportowych oraz niezbędną infrastrukturę. W ramach przygotowań zakupiono także 739 szt. autobusów, wyprodukowanych przez największego motoryzacyjnego producenta w Rosji –Grupę GAZ i jednocześnie głównego partnera transportowego imprezy. W tej imponującej liczbie znalazły się następujące modele:- 282 szt. autobusów międzymiastowych GOLAZ 5251 Voyage (w tym 150 szt. w wersji przystosowanej do transportu osób niepełnosprawnych). To 12-metrowe pojazdy na podwoziach Scania wyposażone w silniki DC09 Euro 4. Ich pojemność pasażerska to 60 miejsc, w tym 53 miejsca siedzące. Wszystkie pojazdy wyposażone są w monitoring, nawigację satelitarną, automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika, a także układ detekcji dymu i podwyższonej temperatury we wnętrzu pojazdu.- 370 szt. autobusów międzymiastowych o bardzo dużej pojemności GOLAZ 6228 Voyage L (w tym 77 szt. w wersji przystosowanej do transportu osób niepełnosprawnych). To 15-metrowe pojazdy bazujące na podwoziach Scania z silnikami DC09Euro 4 o mocy 310 KM. Pojemność pasażerska 3-osiowychautobusów to 90 miejsc. Ich wyposażenie jest identyczne jak modeli GOLAZ 5251.Jak podkreślają służby prasowe Grupy Gaz cała linia autobusów Voyage została opracowana specjalnie pod kątem olimpiady w Soczi i to już w 2012 r. Następnie przeszły one serię testów –przede wszystkim w ekstremalnych warunkach zimowych i na górskich drogach. Pojazdy były sprawdzane zarówno w regionie Soczi, jak i na torze doświadczalnym w Szwecji –w ramach współpracy ze Scania-Rus.- 57 szt. autobusów turystycznych GOLAZ 52911 Cruise, które bazują na podwoziach Scania z silnikami DC13Euro 5 o mocy 400 KM. Ich pojemność pasażerska to 45 miejsc siedzących. Pojazdy oferują także dużą pojemność luków bagażowych (ok. 10 m2) oraz elektroniczny układ sterowania zawieszeniem, który m.in. umożliwia podniesienie podwozia podczas pokonywania odcinków o gorszej nawierzchni. Ich wyposażenie jest identyczne jak w wcześniej wymienionych modelach, natomiast standardowo wersja Cruise oferuje m.in.:klimatyzację, podwójne szyby boczne, tempomat, komputer pokładowy, cyfrowy obrotomierz, ogrzewanie elektryczneboczne okno kierowcy oraz pasy bezpieczeństwa. Dodajmy, że wszystkie pojazdy marki GOLAZ zostały wyprodukowane w zakładzie Golitsinow miejscowości Odintsovo.- 30 szt. niskopodłogowych autobusów LiAZ-5393.30. Te 12-metrowe pojazdy oferują aż 112 miejsc pasażerskich. W ich układzie napędowym zastosowano silniki Scania DC09 Euro 4 o mocy 275 KM. Wszystkie egzemplarze, które wezmą udział w Olimpiadzie w Soczi posiadają monitoring oraz czujniki dymu. Dodatkowo kabina kierowcy wyposażony jest w przycisk alarmowy, który umożliwia awaryjną komunikację z dyspozytornią. Co ciekawe pojazdy są zintegrowane z system przystankowej informacji pasażerskiej dla osób niedowidzących i niewidomych, która po zatrzymaniu się pojazdu informuje o jego trasie i o tym, czy są otwarte drzwi.Pojazdy marki LiAZ produkowane są w zakładzie GAZ w Likino.W pierwszej kolejności najważniejszym zadaniem olimpijskich autobusów będzie transport sportowcóworaz gości z oddalonego o 5 km od parku olimpijskiego lotniska Soczi-Adler. Następnie staną się one strategiczną osią transportową pomiędzy centrum a oddalonymi o 40 km stokami narciarskimi,zlokalizowanymi w regionie Krasnej Polany. Warto podkreślić, że podczas zimowych igrzysk będzie kursowało łącznie 227 szt. autobusów międzymiastowych przystosowanych do przewozu niepełnosprawnychosób –także w ramach późniejszych Igrzysk Paraolimpijskich. Będą one dodatkowo wspomagane przez 30 szt. najnowszych,niskopodłogowych LiAZów, które połączą sportowe obiekty w samej Soczi.Warto wspomnieć, że obsługą całego olimpijskiego transportu zajmą się dwie rosyjskie firmy przewozowe: Mostransavto z Moskwy (z flotą 709 szt. autobusów GOLAZ) oraz Passazhiravtotransz Sankt-Petersburga (30 szt. autobusów LiAZ). Po zakończeniu igrzysk olimpijskich pojazdy wrócą do swoich macierzystych baz i będą wykorzystywane w normalnym ruchu liniowym. Podczas pobytu w Soczi wszystkie pojazdy będą pod opieką mobilnych serwisów GAZ, Scania-Rus i Mostransavto. Na zakończenie warto dodać, że spółka GAZ jest już po raz drugi parteremtransportowym Olimpijskich Igrzysk. Pierwszy raz miał miejsce w …1980 r. podczas Olimpiady w Moskwie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Soczi
Rosja
GAZ
GOLAZ
  • Ebcio_24 – 07.01.2014

    Scania może opijać niezły sukces. Rosyjski, chłodny i bezpłciowy design widzę nadal jest niezłomny :)

  • bd – 08.01.2014

    No taki rosyjski desing to fakt

  • bxsd – 08.01.2014

    To sukces dla gaza

  • bns – 08.01.2014

    Scania jednak nadal w zimowym klimacie

  • bnx – 08.01.2014

    Scania nadal ze swym chłodnym desingem

  • bx – 08.01.2014

    Fakt że sukces odnosi tam scania niezły

  • wissarionow – 08.01.2014

    Już teraz władze rosyjskie przyznają się do tego że koszt Igrzysk przekroczy jednak 50mld $, więc te 12mld już dawno nieaktualne. Polecam dokument Igrzyska Putina

  • Ebcio_24 – 08.01.2014

    No bo to są Igrzyska Putina :) Ale przypomnę, że pewna polska firma już na nich zarobiła pewnym kontraktem z RZD :)

  • Count – 09.01.2014

    I co ?? Panie Solaris : Nie dał Pan tam radę ?? Tylko Pytam ?

  • Ebcio_24 – 09.01.2014

    Solaris musiałby mieć rosyjskiego partnera aby móc wygrać cokolwiek w Rosji...

  • Ms. Provocatia – 09.01.2014

    Count to powinien się leczyć z głupiej zawiści...A "design" faktycznie do bani ale jak to u ruskich ważne aby jeździło

  • MIG – 10.01.2014

    Rosjanie mają jedną niewątpliwą zaletę - kupują autobusy własnej produkcji. A Polacy zachwycają się zagranicznymi markami - Jelcz już padł, a Autosan ma bardzo niepewną przyszłość...

  • Zamiast-Wprost-Wtył – 12.01.2014

    I tak powinno byc. Ale polska taka madra, ze niedlugo bedzie znana tylko z spomnien, bo na mapie bedzie powiekszenie niemcow.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....