TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusy dla Pilawy. Miejski debiut Irizara w Polsce?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.04.2019 15:00:38
fot. Irizar

Pilawa otrzymała jedną, ale bardzo ciekawą ofertę w przetargu na dostawę dwóch autobusów. Oferta firmy Wanicki jest powyżej budżetu, ale największą ciekawostką jest fakt zaproponowania pierwszy raz w Polsce miejskiego Irizara. I do tego jeszcze hybrydowego!

Przypomnijmy, że Pilawa od początku marca szukała dostawcy dwóch autobusów. Pierwszym była hybryda z nadwoziem długim na 12 - 12,7 m, nie szerszym niż 2,55 m i nie wyższym niż 3,3 m. Musi on umożliwiać podróż min. 60 pasażerom, w tym nie mniej niż 38 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład będzie zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0.

Z kolei autokar dla mazowieckiego miasta ma być wysokopodłogową konstrukcją. Jego nadwozie ma charakteryzować się wymiarami podobnymi do hybrydy, ale z jedną różnicą. Nie może być on bowiem wyższy niż 3,8 m. Na pokład zabierze min. 60 pasażerów, w tym 50 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład będzie zapewniony przez również dwa wejścia, ale już w układzie 1-1-0.

Autobus będzie napędzany dużym, bo przynajmniej dziesięciolitrowym silnikiem diesla Euro 6. Jednostka ma być nie słabsza niż 295 kW i osiągać przynajmniej 2000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wymagania co do skrzyni biegów są identyczne jak w przypadku hybrydy.

Szczegółowo wymagania miasta wobec nowych nabytków opisaliśmy tutaj. Dostawa ma być zrealizowana bardzo szybko. Urzędnicy chcą bowiem dysponować nowymi nabytkami w ciągu maksymalnie 150 dni od podpisania umowy.

Miejski debiut Irizara w Polsce?

Do 17 kwietnia czekali na oferty. Na hybrydowo-autokarowe zakupy dysponowali budżetem w wysokości 2 001 200 PLN brutto. To oznacza, że średni koszt pozyskania jednego autobusu przyjęli na poziomie nie większym niż 813 496 PLN netto. A to bardzo mało.

Nic więc dziwnego, że jedyna oferta, którą otwarto przed świętami przewyższa te szacunki. Jednak niespodzianką jest firma, która ją przedstawiła. To Wanicki z Mogilan, a więc dealera hiszpańskiej marki Irizar. Oferta opiewa na kwotę 3 075 000 PLN brutto. To oznacza, że średnia cena jednostkowa autobusu dla Pilawy to 1 250 000 PLN netto.

Równie ciekawie prezentuje się lista autobusów, które dla Pilawy zaoferował Wanicki. Jako z autokarów zaproponowano Irizara i6. Z kolei hybryda to absolutny debiut sprzedażowy w Polsce. Mowa bowiem o hybrydowym i3LE.

Czy przekuje się to na dostawę? Na razie ruchu po stronie Pilawy. Trochę brakuje, a miasto delikatnie rzecz ujmując niezbyt dokładnie rozeznało rynek.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Pilawa
UM
Irizar
Wanicki
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....