TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusy CNG dla MPK Nowy Sącz. SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 24.01.2020 14:00:32
fot. UM Nowy Sącz

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu już nie chce elektrobusów. Spółka teraz preferuje autobusy na CNG. Sprawdzamy czego dokładnie przewoźnik oczekuje od ich dostawcy.

Warunki formalne zamówienia opisaliśmy tutaj. Nowosądeckie MPK interesuje sześć autobusów klasy MAXI z napędem na sprężony gaz ziemny. Mają one trafić do przewoźnika w ciągu maksymalnie 180 dni od podpisania umowy. Każda z "dwunastek" ma być objęta trzyletnią gwarancją całopojazdową.

Wybór najlepszej oferty
MPK do wyboru najlepszej dla siebie opcji postawiło na dwa kryteria. Mamy pół na pół. 50% to cena i tyle samo przeznaczono na ocenę techniczną. Premiowane są:

  • szkielet wykonany ze stali nierdzewnej, aluminium lub tworzyw sztucznych - 5 pkt
  • silnik o pojemności 8,001 - 10 l - 2,5 pkt
  • autobus z jak najniższym zużyciem paliwa w warunkach testu SORT2 - 7,5 pkt
  • oś przednia zależna ze stabilizatorem - 5 pkt
  • min. 10 foteli dostępnych z niskiej podłogi - 2,5 pkt
  • segmentowane poszycie boczne mocowane na wkręty - 5 pkt
  • bezobsługowy układ smarowania - 5 pkt
  • drugie i trzecie drzwi odskowo-przesuwne - 2,5 pkt
  • nadwozie nie wyższe niż 3,25 m - 15 pkt

Jakie autobusy?
MPK interesują gazowce klasy MAXI z całkowicie niską podłogą. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,1 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy umożliwi podróż min. 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 24 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi ma być dostępnych przynajmniej osiem foteli. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6 - 12 l. Nie mogą być one słabsze niż 250 KM i osiągać min. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Automat ma mieć przynajmniej cztery biegi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc agregatu ma być nie mniejsza niż 25 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz okna przesuwne. Te drugie mają się znaleźć przynajmniej na 60% szyb bocznych. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP. MPK wymaga zamontowania trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. W środku znajdzie się monitor LCD o przekątnej min. 21". Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całością ma sterować autokomputer, który będzie kompatybilny z nowosądeckim ITS.

Podsumowując...
W zakresie wyposażenia dodatkowego jak widać nie ma szaleństw. Jednak preferencja dla kilku rozwiązań sugeruje, że MPK Nowy Sącz ogłaszając przetarg na autobusy gazowe miało na kim się wzorować. Otwarcie ofert pokaże kto był największą inspiracją.

Przetargowa oferta

Przedstawiona analiza to tylko wycinek autobusowych danych, jakie na bieżąco zbiera firma "JMK analizy rynku transportowego". Zapraszamy do zamawiania poszerzonych opracowań na temat całego transportowego rynku w Polsce. W artykule powyżej wykorzystano dane z raportu o przetargach na zakup nowych autobusów miejskich, który kosztuje u nas 150 PLN netto miesięcznie i jest aktualizowany on-line.

  • comiesięczne analizy rejestracji nowych i używanych autobusów w Polsce;
  • kwartalne analizy produkcji nowych autobusów w Polsce;
  • analizy on-line przetargów na zakup nowych autobusów miejskich oraz międzymiastowych, MINI i turystycznych;
  • analizy on-line przetargów na obsługę miejskich linii autobusowych;
  • analizy on-line przetargów na obsługę lokalnych i międzymiastowych linii autobusowych.

To nie wszystko. Na rok 2020 przygotowaliśmy szeroki zbiór transportowych opracowań, w tym m.in.:

  • comiesięczne analizy rejestracji nowych i używanych autobusów w Polsce;
  • kwartalne analizy produkcji nowych autobusów w Polsce;
  • analizy on-line przetargów na zakup nowych autobusów miejskich oraz międzymiastowych, MINI i turystycznych;
  • analizy on-line przetargów na obsługę miejskich linii autobusowych;
  • analizy on-line przetargów na obsługę lokalnych i międzymiastowych linii autobusowych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Nowy Sącz
CNG
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....