TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusy CNG dla MPK Nowy Sącz. Oferty od Autosana, Scanii i Solarisa!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.01.2020 15:00:49
fot. PKM Tychy

Spore zainteresowanie zyskał przetarg Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Nowym Sączu na dostawę sześciu autobusów na CNG. O zamówienie walczy aż trzech producentów! To Autosan, Scania i Solaris. Kto będzie górą?

Jakie autobusy?
MPK interesują gazowce klasy MAXI z całkowicie niską podłogą. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,1 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy umożliwi podróż min. 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 24 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi ma być dostępnych przynajmniej osiem foteli. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6 - 12 l. Nie mogą być one słabsze niż 250 KM i osiągać min. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Automat ma mieć przynajmniej cztery biegi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc agregatu ma być nie mniejsza niż 25 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz okna przesuwne. Te drugie mają się znaleźć przynajmniej na 60% szyb bocznych. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na elektronikę. MPK wymaga zamontowania trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. W środku znajdzie się monitor LCD o przekątnej min. 21". Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całością ma sterować autokomputer, który będzie kompatybilny z nowosądeckim ITS.

Wszystkie autobusy mają trafić do przewoźnika w ciągu maksymalnie 180 dni od podpisania umowy. Każdy ma być objęty trzyletnią gwarancją całopojazdową.

Trzy oferty
Dziś, 29 stycznia minął termin składania ofert. Na sześć gazowych "dwunastek" nowosądeckie MPK przygotowało 8 803 584,90 PLN brutto. To oznacza, że koszt pozyskania jednej przyjęto na poziomie niespełna 1 192 900 PLN netto. Spółka otrzymała aż trzy oferty, z których tylko jedna przewyższa jej budżet.

Najtańszy jest Autosan. Jego propozycja to 8 445 782,70 PLN brutto. To daje cenę jednostkową za SanCity 12LF w wysokości 1 144 415 PLN netto. Nieco droższą ofertę przedstawiła Scania. Jej propozycja dla MPK to 8 560 800 PLN brutto za sześć gazowców. To daje cenę za jednego Citywide'a 12LF CNG w wysokości 1 160 000 PLN netto. Jako jedyny w budżecie nie zmieścił się Solaris. Jego propozycja to 8 974 080 PLN brutto. To z kolei daje cenę za gazowego nU12 wysokości 1 216 000 PLN netto.

Kto będzie górą?
Kryteria oceny ofert są dwa i mają identyczne wagi. To cena i ocena techniczna. Dzięki temu pierwszemu Autosan "odskakuje" Scanii o 0,67 pkt. Pozostaje jeszcze drugie kryterium, które w tej sytuacji może być decydujące. Może być bardzo ciekawie, bo kto by nie wygrał to będzie debiutantem w Nowym Sączu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Nowy Sącz
Autosan
Scania
Solaris
CNG

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....