TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusowy test - Van Hool EX16M
InfoBus.pl - Opublikowano: 06.08.2020 12:00:28
Autobusowy test - Van Hool EX16M

Dzięki uprzejmości firmy WisPol z Cieszyna mieliśmy okazję przetestować dla Was nowego 13-metrowego Van Hoola, produkowanego w Macedonii, który został udostępniony przez polski oddział belgijskiego producenta.

Seria EX belgijskiego producenta wprowadzona została na rynek europejski w 2015 roku, a rok później świętowano pierwszą setkę sprzedanych egzemplarzy. W 2020 roku pomimo utrudnień z COVID-19 Van Hool EX16M wraz z krótszym EX15H w kolorze czerwonym rozpoczął jakiś czas temu swoje polskie tournée. Ostatnio przyjechał również do Cieszyna, gdzie był testowany przez firmę WisPol na sezonowej pospiesznej linii Cieszyn ↔ Kołobrzeg oraz powiatowej Cieszyn ↔ Brenna.

EX – ekstremalnie wydajny

Biały EX16M o długości 13,26m i wysokości 3,675m zabiera na pokład 59 osób w tym już pilota i kierowcę, zatem na wygodnych fotelach firmy KIEL model Avance 1020 (to średnia klasa podróży, dostępne również są z modele 2010 i 1030 z regulowanymi zagłówkami) podróżować może równocześnie 57 pasażerów, kierowca z kolei ma do dyspozycji jeden z bardziej wygodnych foteli dostępnych na rynku ISRI 6860/875 NTS2 - 3P EU z funkcją wibracji, na zamówienie jest również możliwość dołożenia wentylacji zimnym i ciepłym powietrzem, co na pewno umili pracę zarówno latem jak i zimą. Każdy z podróżnych ma dostęp do podłokietników i USB nad głową, toalety pokładowej w środkowej części pojazdu, a także osobnych nawiewów dla każdego z foteli z górnego panelu z dodatkowym oświetleniem i głośnikiem.

Pojemne bagażniki z lewej i prawej strony – znane są nam z poprzednich modeli, dostęp do nich zapewniony jest w łatwy sposób dzięki klapom podnoszonym w pionie. Pojazd posiada na wyposażeniu m.in. wydajną lodówkę - to już chyba standard w tej klasie autokarów, aluminiowe felgi Alcoa, kabinę sypialną – oczywiście wentylowana, kamera cofania, kamera panoramiczna z przodu śledząca tor jazdy, alkohol tester, centralnie zamykane luki bagażowe prawa i lewa strona osobno z pilota i z panelu wewnątrz, DVD + 2 monitory – Bosch Professional Line 3, klimatyzacja, elektryczna roleta z przodu. Z kolei za bezpieczeństwo odpowiadają m.in. system śledzący tor jazdy – asystent pasa ruchu czy też czujnik odległościowy oraz dodatkowe lusterko z lewej strony ułatwiające widoczność. Konstrukcja samonośna pojazdu wykonana jest ze stali nierdzewnej w połączeniu z żeliwem sferoidalnym (żeliwo sferoidalne jest bardzo odporne na uszkodzenia będące skutkiem uderzeń i ma bardzo wysoką wytrzymałość na rozciąganie oraz umowną granicę plastyczności, porównywalną z wytrzymałością stali konstrukcyjnej, dzięki dużej sztywności obwodowej nie ulega deformacji pod wpływem obciążeń statycznych i dynamicznych, żeliwo sferoidalne używane jest między innymi do produkcji wałów korbowych). Dach oraz klapy bagażników wykonane są z aluminium.

Next Gen – PACCAR!

Silniki Paccar (DAF) “Next Gen" zapewniają znaczne oszczędności w zużyciu paliwa i kosztach eksploatacji. Silniki MX-11 oraz MX-13 "NG" zostały zmodernizowane pod wieloma względami co przełożyło się na redukcję emisji CO2 i zmniejszenie zużycia paliwa. Blok silnika poddany jest mniejszym tarciom a silniki zostały wyposażone w nowe turbosprężarki o krótszym czasie reakcji, nowe tłoki zapewniające lepsze spalanie, pompę wody chłodzącej o zmiennym przepływie, równie zmienną wysokowydajną pompę olejową, indywidualnie sterowane alternatory i udoskonalony hamulec silnikowy.

Pod maską testowanego autobusu znajdziemy 10,8-litrowy 6-cylindrowy silnik DAF MX-11 330 NG, o mocy 330kW / 449KM osiągający moc maksymalną przy 2300Nm, który spełnia najwyższe normy emisji spalin EURO6-d i może być sprzęgnięty – z uwaga – manualną skrzynią biegów znaną z Mercedesów czy Setry – MB GO210 bądź model 230. Testowy egzemplarz wyposażony jest w 12-biegową automatycznie sterowaną skrzynię biegów ZF Traxon z funkcją Eco Roll, która pozwala zaoszczędzić (wg. producenta) w skali roku do 7-8% na paliwie. W trasie przy 100 km/h utrzymuje bardzo niską prędkość obrotową na poziomie 1000 / min. Temperatura cieczy chłodzącej podczas całej podróży waha się na średnim poziomie 97 stopni Celsjusza, a aluminiowy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego został wyprodukowany przez polską firmę KAMET. Z przodu i z tyłu założone zostały opony firmy Michelin X Line Energy o rozmiarze 315 / 80 R 22,5, które zapewniają niebywały komfort i trwałość podczas podróży 13,3-tonowym autobusem (masa własna).

Van Hoolem przez Polskę – Kołobrzeg

Przewoźnik zdradził nam rąbka tajemnicy, że podczas testu na linii średnie spalanie wahało się na poziomie 21l /100km. Pytanie czy to mało czy to dużo biorąc pod uwagę ciągłą pracę klimatyzacji czy różnorodność terenu po jakim się poruszał oraz masę pojazdu. Jak dotąd jedyną firmą eksploatującą Van Hoola EX16M w Polsce jest firma Bujak-Bus z Trzęsówki.

Jeżeli podobał Wam się test – napisz do nas zrealizujemy podobne zamówienie! Dziękujemy firmie WisPol za udostępnienie pojazdu i zapraszamy do skorzystania z sezonowej linii przewoźnika Cieszyn ↔ Kołobrzeg oraz zachęcamy do polubienia funpage'a na facebooku https://www.facebook.com/profile.php?id=201833659895803&ref=br_rs


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Van Hool
WisPol
test

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....