TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusowy klasyk w Gdyni: Solaris vs. MAN!
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.06.2018 11:55:07 1 komentarz
Autobusowy klasyk w Gdyni: Solaris vs. MAN!

12 czerwca komisja przetargowa PKM Gdynia otworzyła dwie oferty złożone w ramach postępowania na dostawę 55 autobusów z silnikami diesla, w tym 32 szt. klasy MEGA i 23 szt. klasy MAXI. Firma może pogratulować sobie cierpliwości, bo obie mieszczą się budżecie.

Swoje propozycje złożyły firmy:

  • Solaris Bus & Coach z łączną ceną wynoszącą 78 761 943 PLN brutto, w tym:

- za 32 autobusy przegubowe Nowe Urbino 18 - 51 640 320 PLN brutto / 41 984 000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę na poziomie 1 312 000 PLN netto;

- za 23 autobusy solo Nowe Urbino 12 - 27 121 623 PLN brutto / 22 050 100 PLN netto, co daje jednostkową kwotę na poziomie 958 700 PLN netto.

  • z kolei MAN Truck & Bus Polska zaproponował sumę 76 010 310 PLN brutto, w tym:

- za 32 autobusy przegubowe Lion`s City G - 49 672 320 PLN brutto / 40 384 000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę na poziomie 1 262 000 PLN netto,

- za 23 autobusy solo Lion`s City - 26 337 990 PLN brutto / 21 413 000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę na poziomie 931 000 PLN netto.

Z kolei budżet Gdyni wynosił o ok. 12 mln brutto więcej niż za I podejściem, czyli 88 198 995 PLN brutto / 71 706 500 PLN netto, w tym:

  • na autobusy przegubowe (32 szt.) 56 698 080 PLN brutto / 46 096 000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę na poziomie 1 440 500 PLN netto

  • na autobusy standardowe (23 szt.) 31 500 915 PLN netto 26 105 00 PLN netto, co daje jednostkową kwotę na poziomie 1 113 500 PLN netto.

To oznacza, że w najnowszym przetargu PKM obie oferty miesza się w budżecie, a MAN jest tańszy od Solarisa o 2 751 534 PLN brutto. Sporo. A przypomnijmy, że w pierwszym podejściu MAN zaproponował Gdyni kwotę ... 92 692 504 PLN brutto / 75 359 760 zł netto - czyli aż o ponad 16 mln brutto więcej niż teraz.  Faktem jest, że wtedy ta kwota zawierała 60-miesięczną gwarancję całopojazdową i terminy dostaw 260 dni dla przegubów i 230 dni dla standardowych pojazdów. Ale i tak jest to mega różnica. W tej sytuacji Gdynia powinna podziękować Solarisowi...

Drugie podejście

Najnowszy przetarg ogłoszony został w lutym, o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ Dalej pełnomocnikiem zamawiającego jest tamtejsze Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej. Postępowanie tak jak poprzednio jest podzielone na dwie części:

  1. na zakup 32 autobusów przegubowych z nadwoziami o długości 17,5 – 18,75 m.

  2. na zakup 23 pojazdów standardowych o długości 11,5 – 13,5 m

Nie zostały w nim zmienione parametry techniczne pojazdów, bo jakość pozostaje priorytetem Gdyni. Nadal jest to wymóg ekologicznych silników diesla, spełniających kryteria emisji spalin Euro 6, wymóg posiadania klimatyzacji, udogodnień dla osób z dysfunkcjami ruchu i systemu monitoringu. Natomiast wydłużeniu uległ termin dostawy z premią za jego skrócenie.

Teraz otrzymane propozycje PKM Gdynia oceni w oparciu o sześć kryteriów. Najważniejsza jest cena, gdyż ma 60% wagi. Do 16% można wywalczyć w ocenie technicznej. Łącznie 6% można zyskać dzięki zaoferowaniu autobusów z jak najniższym zużyciem paliwa oraz układem rekuperacji. 11% przeznaczono na ocenę warunków gwarancji. Pozostałe 7% można zyskać za przyspieszenie dostaw.

Kto wygra? Obie firmy zaproponowały gwarancję na poziomie 36 m-cy oraz termin dostawy w ciągu 330 dni, dlatego naszym zdaniem najbliżej zwycięstwa jest MAN, który ma w tym przetargu niższe ceny, co przy wadze  60% tego kryterium w zasadzie przesądza sprawę. Ale poczekajmy.

Pierwsze podejście

Przypomnijmy, że to już drugi przetarg PKM Gdynia na zakup 55. nowych autobusów. Pierwsze postępowanie zostało anulowane z powodu przekroczenia budżetu przez jedyną wówczas złożoną ofertę - od firmy MAN Truck & Bus Polska. - o tym pisaliśmy TUTAJ MAN zaoferował wówczas zakup pojazdów cenę na poziomie 92 692 504 PLN brutto / 75 359 760 zł netto, przy zakładanej przez zamawiającego budżecie 76 579 980 PLN brutto / 62 260 000 netto. Miasto nie zdecydowało się na zakup na takich warunkach, zwłaszcza że w porównaniu do ofert uzyskanych przez inne polskie samorządy, kwota ta była bardzo wysoka.

-"Chcemy mieć najlepsze autobusy w Polsce, ale też chcemy zawalczyć o lepszą cenę. Mamy nadzieję, że to się uda, jest dość czasu, by bezpiecznie powtórzyć procedury nie tracąc dotacji. Dbamy jednak o komfort pasażerów, a także o czyste powietrze w mieście. W pierwszej kolejności kupujemy trolejbusy, które zastąpią 20 wysłużonych, przerobionych z autobusów Mercedes O 405N, z lat 1993-1998. Tym samym, pomimo trudności, ekologiczna flota trolejbusów w naszym mieście znacząco odmłodnieje – komentowała wówczas Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKM Gdynia
Solaris
MAN
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...