TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusowy gigant w Pradze! "Jego Długość" Van Hool AGG300
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.11.2016 19:10:55 14 komentarzy
Autobusowy gigant w Pradze!

Praga kontynuuje swoje MEGA-testy na lotniskowej linii 119. Teraz DPP Praga sięga po największy i najdłuższy "kaliber" w Europie - podwójnie przegubowy autobus miejski Van Hool AGG300.

Cel jest jeden: zwiększyć zdolność przewozową pasażerów na linii z lotniska do centrum Pragi. Teraz ? i przez cztery najbliższe miesiące ? będzie na niej można a spotkać autobus belgijskiego producenta ? Van Hool AGG300. To najdłuższy autobus, który sprowadziła na testy firma DPP Praga. To aktualnie najdłuższy autobus eksploatowany w Republice Czeskiej, jak i w naszej części Europy. Swoją długością i pojemnością "bije na głowę" wydłużonego Mercedesa-Benz CapaCity L, którego DPP testowało w lutym tego roku.

Oficjalna prezentacja pojazdu odbyła się w poniedziałek, 14 listopada. Autobus jeździ na linii nr drogi 119 między stacją kolejową a lotniskiem Veleslavin Vaclav Havel. Długość Van Hool AGG300 to prawie 25 metrów, dlatego DPP musiało przekonać ministerstwo transportu o czasowe dopuszczenia giganta do ruchu. Podobnie jak w Polsce, tak i w Czeskiej Republice przepisowa maksymalna długość autobusu to 18,75 metrów.

Belgijski konstrukcja przeznaczony jest do obsługi tras o wyjątkowo wysokim obciążeniu. AGG300 od lat wykorzystywany jest w transporcie publicznym. Można go spotkać m.in. w holenderskich miastach Utrecht i Groningen oraz w Hamburgu i Genewie. Ogólnie może on pomieścić na swoim pokładzie 182 pasażerów (łącznie z kierowcą), z czego 75 na miejscach siedzących i 107 na miejscach stojących. Pojazd użytkowany w Pradze spełnia standard emisji Euro 5.

Poniżej podstawowe parametry techniczne autobusu Van Hool AGG300:

  • Długość całkowita: 24,785 mm

  • Szerokość: 2550 mm

  • Wysokość: 3280 mm

  • Rozstaw osi: 5790 + 7150 + 6750 mm

  • Silnik: Paccar PR 265 U1, turbodoładowany, sześciocylindrowy

  • Pojemność skokowa: 9186 cm3

  • Moc 265 kW przy 1900 obr 1

  • Skrzynia biegów: ZF 6AP 1700 B, sześciobiegowa automatyczna

  • Całkowita pojemność: 181+1 (w tym 75 siedzących i 107 stojących)

  • Masa maksymalna dopuszczalna: 35.000 kg


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Van Hool
Praga
Czechy
test
  • solaris150 – 15.11.2016

    piękne auta :) czekam na Solarisa w tej długości :)

  • Gość – 15.11.2016

    A ja nie. ..

  • www – 15.11.2016

    Szkoda, że takie nie jeżdżą w Warszawie. Właściwie dlaczego nie mogłyby??? Obecny tłok na liniach tranzytowych jest nie do wytrzymania.

  • innhj – 15.11.2016

    idz w pi...zdu z tym solarem...

  • ala – 15.11.2016

    ja tez nie czekam na solarisy

  • farafiu – 15.11.2016

    Oj jak boli, oj jak boli, Solaris 24 metrowy i tak powstanie. W ogóle polskie standardy długości nie przewidują wozów dłuższych niż 18,75m.

  • Zgred – 16.11.2016

    Przede wszystkim jak się ma sieć tramwajową taką jak Praga to powinno się na nią stawiać. Albo na linię kolejową. Wprowadzanie dedykowanego na jedną linię nietypowego taboru jest nielogiczne. Ale kto nadąży za Czechami... Tak czy inaczej - czego by nie mówić - takiego Van Hoola chętnie bym zobaczył na testach. A nóż by się sprawdził

  • fromex – 16.11.2016

    Pojemność Su 18 (za wiki) 174 ? 176 pasażerów na 18,5 mPojemność VH: 181 pasażerów na 24,5mDodatkowe 6 m dla 5-7 pasażerów? To słabe te "wyjątkowo wysokie obciążenie"...Spokojnie dobiłby do 200 w stołecznych warunkach :>, ale dalej to już chyba "miską po piasku".Zaraz ktoś napisze, że przy zachodnich normach podróż była by znośniejsza. Owszem, dla tych co wsiedli, bo dla pozostających na przystankach komfort pozostaje ten sam :PPrzy takich potokach to się "szynę" rozważa, a nie autobus. Myślenie perspektywiczne nadal ma przyszłość :(

  • BUSOMAT PL – 16.11.2016

    Piękny autobus

  • www – 16.11.2016

    @fromex Zapełnienie autobusów w krajach cywilizowanych liczy się inaczej niż u nas. W naszym dzikim kraju napycha się ile się da pasażerów. Co ciekawe zamiast robić dużo miejsca do stania, żeby był mniejszy ścisk, to przewoźnicy kupują autobusy napchane siedzeniami. Może by się zdecydowali, czy zwiększyć ilość miejsca do stania, czy może jednak puścić trochę więcej autobusów na trasę.

  • advisor – 16.11.2016

    fromex ma rację - jeżeli bierze się pod uwagę tak długi autobus to znaczy, że coś w planowaniu poszło nie tak i powinni rozważyć tramwaj, inaczej żaden transport kołowy najzwyczajniej w świecie nie wydoli przy takich potokach pasażerskich.

  • fromex – 17.11.2016

    @wwwW cywilizowanych krajach zdążono dorobić się kapitału, który zapewnił taką zamożność, że stać je na zakup i utrzymanie ilości taboru WYSTARCZAJĄCEJ do komfortowego podróżowania. Zadaj sobie pytanie: Czemu w polskich przetargach głównym "składnikiem" jest cena?Dla mnie, to zagadnienie daleko wykraczające poza tematykę portalu, ale jego ignorowanie prowadzi do takich truizmów, które nie wiem, co miały by komunikować.Co do foteli: mówi coś termin "nacisk na oś"? Btw, w pojazdach szynowych jest jeszcze ważniejszy, ale to wynika z koncepcji trakcji. W autobusach istotna jest też "ładowność", czyli w dużym zaokrągleniu wytrzymałość konstrukcji. Ikarus był toporny(ew. uprzedzam: NIE, nie tęsknię), ale ile wsiadło, tyle pojechało. Z niemal każdym pociągiem/tramwajem(no prawie)/metrem jest to samo, bo tam jest miejsce na zabawy z konstrukcją nośną. W autobusach niskopodłogowych to już takie proste nie jest, zwłaszcza z zawieszeniem (polecam jazdę przeładowanym Su15 po stołecznych wertepach). Przy okazji prezentacji pierwszych przegubowych Solarisów na DTP od pracownika(!) MZA usłyszałem, że CELOWO "dopycha" się fotele, by ograniczyć liczbę miejsc stojących zwłaszcza w sekcji silnikowej, właśnie po to żeby jej nie przeciążać. A wynikło to właśnie z dyskusji o aranżacji wnętrza drugiej sekcji. Brzmi logicznie...Dodanie trzeciej sekcji jak w VH jest jakimś rozwiązaniem, ale czy ta skórka jest warta wyprawki?

  • transportowi – 18.11.2016

    Wow. Wielkie brawa za zbudowanie takiej bestii ;D Czekamy aż Solaris bedzie taki jeździł ;)

  • dla adminów – 22.11.2016

    chyba "autobus się zepsuł" pragnę zauważyć, pzdr ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....