TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusowy dzień w CUPT. Pieniądze na 200 e-busów, hybryd i diesli!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.10.2017 13:15:02 13 komentarzy
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Dziś, 30 października w Ministerstwie Rozwoju podpisano trzy umowy na unijne dofinansowanie projektów transportowych realizowanych w Warszawie, Zielonej Górze i Świnoujściu. Łączna wartość inwestycji to prawie 684 mln zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ) wyniesie ponad 350 mln zł.

Stosowne umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali dziś przedstawiciele Warszawy, Zielonej Góry i Świnoujścia.

"Dzięki finansowaniu unijnemu w polskich miastach pojawi się 200 nowych autobusów, w tym, co szczególnie cieszy, 180 elektrycznych. Plany inwestycyjne samorządów są pod tym względem zgodne z rządowymi zamierzeniami, które zakładają, że po naszych drogach będzie się poruszać więcej pojazdów z napędem elektrycznym" – podkreślił wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński.

Inwestycja w Warszawie zakłada zakup przez tamtejsze Miejskie Zakłady Autobusowe 130 elektrobusów oraz infrastruktury do ich ładowania. Pojazdy będą wykorzystywane na Trakcie Królewskim. Wartość inwestycji to 417,5 mln zł, w tym 180 mln zł unijnego dofinansowania.

W Zielonej Górze pojawią się 64 nowe autobusy - 47 elektrycznych (wraz ze stacjami ładowania) o długości 12 metrów i 17 sztuk 18-metrowych diesli. Elektrobusy dostarczy dla tamtejszego Miejskiego Zakładu Komunikacji dostarczy Ursus, natomiast spalinowe przegubowe Mercedesy Conecto przekaże EvoBus Polska.

Ponadto projekt przewiduje ponadto budowę centrum przesiadkowego, rozbudowę Systemu Informacji Pasażerskiej, przebudowę pętli i przystanków autobusowych oraz modernizację zajezdni i wiaduktu kolejowego. Wartość inwestycji wyniesie 257,39 mln zł. Kwota unijnego dofinansowania to 167,21 mln zł.

Świnoujście kupi 3 niskopodłogowe autobusy hybrydowe z napędem elektrycznym oraz 3 z układem napędowym Diesla i normą emisji spalin EURO 6. Wszystkie dostarczy Solaris. Koszt inwestycji to 8,97 mln zł, unijne dofinansowanie wyniesie 3,57 mln zł.

"Jak dotąd podpisaliśmy w POIiŚ 38 umów o dofinansowanie rozwoju publicznego transportu. Samorządy wykorzystały już prawie 72% funduszy na ten cel – 6,94 z 9,7 mld zł" – poinformował wiceminister rozwoju Witold Słowik.

Projekty z podpisanymi dotychczas umowami obejmują infrastrukturę tramwajową, zakup nowego taboru, budowę węzłów przesiadkowych, Inteligentne Systemy Transportowe, rozbudowę II linii metra. Realizowane są w Warszawie, Katowicach, Opolu, Krakowie, Wrocławiu, Tychach, Poznaniu, Toruniu, Gorzowie Wlkp., Stargardzie, Gdyni, Bydgoszczy, na terenie KZK GOP, w Gminie Siechnice, Gliwicach, Jaworznie, Zielonej Górze i Świnoujściu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CUPT
unia
POIŚ
MZA Warszawa
MZK Zielona Góra
KA Świnoujście
elektrobus
hybryda
  • Ursus ekologia – 30.10.2017

    Cieszę się na kolejne elektrobusy w Warszawie. Duże szanse ma Ursus, który już obecny jest w stolicy. Ekologiczne Ursusy poprawią powietrze w Warszawie, na czym zależy chyba każdemu.

  • www – 30.10.2017

    @Ursus ekologiaTak, Ursus dostarczył elektrobusy, które jak się okazało nie mogą podobno używać warszawskich mobilnych ładowarek. MZA odbierało i nie sprawdziło jaki jest pantograf? W ogóle nie określili wymagań dla pantografów? To wszystko wygląda na jakiś żart. Trudno w to uwierzyć.

  • nikt nie zaburzy rzeczywistości – 30.10.2017

    URSUS szmelc pierd**** a nie autobusy, każdy psioczy i klnie na ten złom.

  • joł – 31.10.2017

    ursus obecny w stolicy? mieszkam koło Woronicza i tylko solarki wydze... ursusy od święta mimo, że niby jest ich tyle samo. A niby-elektrolinia 222 mimo, że elektrobusów więcej to teraz częściej jest obsługiwana przez solbusy... Taka ursusprawda....

  • LUB – 31.10.2017

    Ekologiczne Ursusy poprawią powietrze w Warszawie.... Ursusy są tak samo ekologiczne jak inne elektrobusy. Niczym nadzwyczajnym się nie wyróżniają, no może póki co gorszą jakością. Ogólnie elektrobus będzie ekologiczny jak będzie miał ogrzewanie elektryczne. Ogrzewanie spalinowe smrodzi jednakowo w Ursusach, Solarisach i innych Bydach.

  • But – 31.10.2017

    Do infobus: Opiszcie tą aferę z ladowarkami Ursusa, które nie pasują do ładowarki na Spartańskiej

  • wiesio – 31.10.2017

    do But i www, dlaczego uważacie to za aferę ? pod Ursus będą 2 nowe stacje ładowania, ponieważ był to osobny przetarg, który się opóźnił to jeszcze ich nie ma, dlatego nie mają się gdzie ładować, co ma oczywisty wpływ na ich zasięg. Pantografy są inne, które będą lepsze okaże się podczas eksploatacji. Lepiej testować teraz jak się ma mała ilość autobusów, a systemów jest kilka.

  • Trik – 31.10.2017

    @Wiesio: no i w tym problem ze sie opóźnia, tylko dlaczego ? Skoro MZA zamówilo to powinny już być ładowarki. Najpierw autobusy, teraz ładowarki...

  • But – 31.10.2017

    @wiesio bo to skandal, wyrzucanie publicznych pieniędzy w błoto i w MZA powinien ktoś za to beknąć stanowiskiem, a nawet 2ma, po pierwsze osoba która nie określiła zapisu w przetargu o unifikacji pantografów z obecnie stosowanymi, a nawet tego nie zrobili to mogli spróbować nie podpisywać protokołu odbioru zmuszając Ursusa do zastosowania innego pantografu

  • Gorat – 01.11.2017

    @But: dziś jest wiele różnych systemów pantografow, nie ma czegos takiego jak zunifikowany pantograf. MZA ma prawo testowac rozne systemy , problem w tym , ze ladowarki opoznione przez dostawcę, który nigdy ich nie robił. Nie wiadomo kiedy beda.

  • wiesio – 02.11.2017

    @but: uważasz że system ładowania jest prosty jak wtyczka z dwoma bolcami, a to skomplikowane systemy, w dodatku wszystkie w fazie testów. Nie ma jeszcze dużego miasta, w którym większość transportu oparta jest na elektrykach (i są ku temu powody), by można było skopiować jakieś rozwiązania. Masz jedną stacje ładowania na spartańskiej a chciałbyś do niej dostosować docelowo ponad 1000 autobusów, na jakiej podstawie ? dlatego że była pierwsza ?

  • pks_rulez – 03.11.2017

    Buahaha, i macie za swoje pseudoelektromaniacy z MZA. Nie chcieliście autobusów wodorowych, to teraz płaćcie podwójnie za każdą z osobna ładowarkę dla elektrobusu danej firmy. Z autobusami wodorowymi nie ma takich problemów jak niewłaściwa ładowarka. Tam trzeba tylko stacji tankowania wodoru, które już dawno powinny w Polsce powstać, tylko rząd nie wiadomo dlaczego lobbuje za autobusami na baterie.

  • wiesio – 03.11.2017

    wodór najczęściej dostaje się jako uboczny produkt produkcji nadwyżek energii elektrycznej z OZE. Polsce to na razie nie grozi, więc skąd brałbyś tani wodór ? za ładowarki nie płacą podwójnie bo ursusy są przypisane do innej linii. Nic też nie stoi na przeszkodzie żeby ujednolicili system po skończonych testach, choć nie muszą tramwaje też często są przypisane do danej linii.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....