TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusowe zmiany w Świnoujściu
KA ŚWINOUJŚCIE - Opublikowano: 16.01.2013 09:49:02 6 komentarzy
Autobusowe zmiany w Świnoujściu

Świnoujska Komunikacja Autobusowa planuje zmiany w organizacji linii autobusowych. Przedstawiamy projekt nowego układu linii autobusowych –przygotowany przez wrocławską firmę doradczą Trako - jaki spółka planujemy wdrożyć 1 kwietnia 2013 r.  Zmieni się:

- układ linii komunikacyjnych w lewobrzeżnej części Świnoujścia;

- całościowy system informacji pasażerskiej.

A wszystko rozpoczęło się w 2012 r. Wówczas wrocławska firma TRAKO przeprowadziła kompleksowe badania napełnień komunikacji miejskiej. Został zbadany każdy kurs każdej linii autobusowej w dzień roboczy, sobotę i niedzielę. Dodatkowo przepytano pasażerów w zakresie relacji odbytej podróży. Ze względu na specyfikę życia miasta, pomiary były wykonywane dwukrotnie –w szczycie sezonu turystycznego w sierpniu oraz jesienią w czasie trwania roku szkolnego. Na podstawie wyników badań napełnień i kierunków podróży została opracowana koncepcja zmian tras linii autobusowych w części lewobrzeżnej Świnoujścia, zakładająca sprawniejszą obsługę komunikacyjną na wyspie Uznam. Z badań wynika, że autobusy linii nr 2 posiadają rezerwę wolnych miejsc, toteż jej trasa zostanie wydłużona z osiedla Zachodniego do Wydrzan. Rejon ogrodów działkowych w ramach linii nr 2 będzie połączony bezpośrednio z os. Zachodnim, Matejki, Śródmieściem i promem. Po wydłużeniu trasy linii nr 2 do Wydrzan, nieuzasadnione będzie prowadzenie do ul. Krzywej linii nr 3, toteż zostanie ona zastąpiona przez inną linię na ul. Grunwaldzkiej. Autobusy linii nr 6 po dojeździe do ul. Wielkopolskiej od strony Posejdonu będą kontynuowały jazdę przez ul. Grunwaldzką w kierunku promu. Z powrotem również rozpoczną bieg z promu, po czym udadzą się przez Grunwaldzką do os. Zachodniego, skąd pojadą dalej obecną trasą. Zatem uzyskana będzie interesująca trasa o swoistym okólnym charakterze: w obie strony z Kapitanatu Portu przez Dzielnicę Nadmorską, os. Posejdon, os. Zachodnie, ul. Grunwaldzką do Kapitanatu Portu. Z uwagi na kształt przebiegu tej trasy, linia ta będzie nosić oznaczenie linii 0 (zerówka). Uzyskany przebieg trasy linii 0 stanowi połączenie tras linii nr 3 i 6, toteż nie przewidziano ich uruchamiania w obecnym kształcie. Trasa linii 0 zapewniać będzie praktycznie wszystkie połączenia bezpośrednie w części lewobrzeżnej Świnoujścia. Dla uzyskania czytelności oferty przewozowej, autobusy linii 0 kursujące przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, czyli z promu najpierw do Dzielnicy Nadmorskiej, będą oznakowane jako 0A. Natomiast autobusy linii 0 jadące z promu w pierwszej kolejności do osiedla Zachodniego ulicą Grunwaldzką, będą nosić oznaczenie linii 0B. Wybrane kursy linii 0, w zależności od potrzeb, będą wariantowo kursować przez cmentarz, Grodek oraz zajezdnię Komunikacji Autobusowej. Zatem linia okólna realizować będzie zadania przewozowe linii nr 3 i 4.

Linia nr 2 pomiędzy osiedlem Zachodnim a Kapitanatem będzie kursować na niezmienionej trasie. W zamian za wycofaną linię nr 3, autobusy linii nr 2 dojeżdżać będą do Wydrzan. Popyt na usługi komunikacji miejskiej w ciągu ulicy Krzywej jest mniejszy w porównaniu do pozostałego odcinka trasy linii 2, toteż część kursów zostanie skrócona do obszaru os. Zachodniego. Kursy skrócone będą miały postój na ul. Mazowieckiej.

W okresie letnich wakacji szkolnych z usług Komunikacji Autobusowej korzysta więcej pasażerów. Wychodząc naprzeciw zwiększonemu zapotrzebowaniu na podróże dla turystów i działkowiczów, w lipcu i sierpniu uruchomiona będzie dodatkowo linia nr 6 na trasie Kapitanat Portu - Dzielnica Nadmorska - os. Posejdon - os. Zachodnie - Wydrzany. Rozkłady jazdy linii 6 będą zgrane z rozkładami jazdy linii 0 i 2, dzięki czemu w okresie wakacji w ciągu dnia z ulicy Krzywej oraz do Dzielnicy Nadmorskiej autobusy będą dojeżdżały nawet co około 20 minut.

Reasumując, układ linii komunikacyjnych w lewobrzeżnym Świnoujściu oparty będzie na dwóch liniach podstawowych:

- okólnej 0A / 0B : Kapitanat Portu –Dzielnica Nadmorska –os. Posejdon –Matejki –Gdańska –os. Zachodnie –Grunwaldzka –Kapitanat Portu,

- linii głównej 2  : Kapitanat Portu –Konstytucji 3 Maja - Matejki –Szkolna –Mazowiecka / Wydrzany.

Linie te będą kursować w oparciu o modułowe częstotliwości kursowania. Dla lewobrzeżnego Świnoujścia zastosowano moduł 20 - minutowy, ponieważ z taką częstotliwością pływają promy na przeprawie miejskiej.  Dzięki specyfice zastosowanych linii 0 z największych osiedli zwiększy liczba połączeń z promem oraz innymi rejonami miasta. Naprzemienność kursowania autobusów linii 0 (kursy linii 0A będą się przeplatały z kursami 0B) pozwoli uzyskać dwa razy więcej połączeń niż w przypadku zastosowania linii o standardowym przebiegu wahadłowym. Wystarczy przejść na drugą stronę ulicy i wsiąść do autobusu jadącego kółko w przeciwną stronę.Aby poprawić komunikację w rejonie Dzielnicy Nadmorskiej uruchomione zostaną trzy dodatkowe przystanki. Jednocześnie KA podkreśla, że układ komunikacyjny funkcjonujący na prawobrzeżu (linie nr 1, 5, 7, 10) został oceniony jako optymalny i nie planuje się zmian w funkcjonowaniu komunikacji na wyspie Wolin.

 

Zmiany w informacji pasażerskiej

Obecnie w sieci komunikacji miejskiej Świnoujście nazewnictwo przystanków nie jest ujednolicone co znacznie wpływa na dezorientacje pasażerów, w tym głównie turystów. Na poszczególnych trasach numeracja w nazewnictwie przystanków jest nastająca co w efekcie daje fakt, że słupki w przeciwnych kierunkach posiadają odmienne nazwy np. przystanek na 1 Maja w okolicach Mariny na Karsiborze posiada oznaczenie „1-Maja II”w kierunku Karsiboru, zaś w kierunku Dworca PKP „1-Maja VII”. W trakcie przeprowadzania ankiet wielu pasażerów będących mieszkańcami miasta miało problem z jasnym określeniem nazwy przystanku, z którego regularnie korzystają (np. w miejscu zamieszczania albo pracy). Jeszcze większe problemy występowały u turystów (stanowią prawie 50% pasażerów KA w okresie wakacji), którzy nie wiedzieli dokąd jedzie dana linia i na którym przystanku mają wysiąść, ponieważ jego nazwa nie precyzowała dokładnej jego lokalizacji. Przy okazji zmiany układu komunikacyjnego w mieście zmienią się zasady nazewnictwa przystanków, która ma na celu uproszczenie nazw i ułatwienie identyfikacji lokalizacji przystanków przez pasażerów. Zakłada się, że nowe nazwy będą składały się z ulicy/dzielnicy, na której się znajduje i charakterystycznego miejsca/ulicy w pobliżu niego, bądź też samej nazwy charakterystycznego punktu np. zamiast „Wybrzeże Wł. IV 2 - [ Prom ]”czy „Grunwaldzka 4”proponuje się „Prom”i „Grunwaldzka/Steyera”. Ze słuszną inicjatywą wyszedł Świnoujski Klub Miłośników Komunikacji Zbiorowej, który proponuje na swojej stronie internetowej nowe nazwy dla przystanków zgodny z ogólnie stosowanymi zasadami nazewnictwa. Kolejnym etapem poprawy informacji pasażerskiej jest zastosowanie odnowionej szaty tabliczki przystankowej. Zastosowano czytelny pionowy układ godzin oraz umieszczenie listy przystanków, na których autobus się zatrzymuje.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Świnoujście
linia
  • sewa – 17.01.2013

    Świnoujska komunikacja do reformy i dobrze bo w Świnoujściu nie jest z tym za dobrze a zwłaszcza dla gości którzy do Świnoujścia przyjeżdzają i ich komfort podróży jest stresogenny

  • rrt – 17.01.2013

    Świnoujski prom jest fajny

  • wera – 17.01.2013

    Świnoujście fajne miasto

  • empi – 20.01.2013

    Rewelacja. Trako odwala kawał dobrej roboty - i będą mieli co robić, w wielu polskich miastach i miasteczkach przydałaby się optymalizacja :)

  • asss – 22.01.2013

    Podróż bez różnych farmazonów

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....