Autobusowe przygotowania Raf Transu. 38 autokarów

infobus
17.04.2019 11:00
0 Komentarzy

Warszawski przewoźnik utrzymuje wysoki poziom inwestycji z poprzednich lat i w tym roku ponownie zamówił w EvoBus Polska pokaźną grupę nowych autobusów. Tradycyjnie głównie marki Mercedes-Benz, ale są też i Setry.

Tradycyjnie trzon tegorocznego kontraktu stanowią autokary Mercedes-Benz Tourismo 2019. To łącznie 38 egzemplarzy, a pierwsza siódemka już jest w eksploatacji. W rozbiciu na modele zamówienie Raf-Trans przedstawia się następująco:

  • 26 szt. Mercedes-Benz Tourismo o długości 12 m i pojemności 50 miejsc pasażerskich

  • 10 szt. Mercedes-Benz Tourismo L o długości 14 m i o pojemności 61+2+1

  • 1 szt. Setra S515HD o długości 12 m i pojemności 50 miejsc pasażerskich

  • 1 szt. Setra S531DT czyli króla szos w największej, dwupokładowej wersji.

Transportowe wyzwania

Tak szerokie wzmocnienia to efekt wielkich przygotować polskiej firmy do tegorocznego sezonu, podczas którego przewoźnika czeka wiele transportowych wyznawań.

-„Ten rok jest dla nas wielkim wyzwaniem – powiedział nam Bartosz Egier, specjalista ds. logistyki w Raf-Trans. – Jesteśmy przed obsługą corocznego Marszu Żywych, co angażuje z naszej strony aż 140 autokarów i to wszystkich wielkości. Czeka nas też ogromny event sportowy na południ kraju, który potrwa od połowy maja do połowy czerwca. To razem daje bardzo dużo pracy i to zarówno w Polsce, jak i całej w Europie. Rosnącą skalę naszej działalności najlepiej oddaje fakt, że w tym roku wypuścimy w trasy ponad 280 autokarów!”

Warto dodać, że Raf-Trans nie oszczędza na wyposażeniu i zamawiane pojazdy są doskonale wyposażone, co z jednej strony podnosi bezpieczeństwo dla kierowców, zaś z drugiej – komfort dla pasażerów. Dlatego firma coraz częściej stosuje w modelach Tourismo także automatyczne skrzynie biegów. Tak wyposażone pojazdy (oferujące dodatkowo bogatszą wersją kokpitu, w tym większy ekran nawigacji i inny panel sterowania klimą) stanowią połowę tegorocznego zamówienia. Bogatsze wersje będzie można rozpoznać także z zewnątrz – po aluminiowych felgach Alcoa Dura-Bright.

Piętro na wypasie

W tym tygodniu flotę Raf-Trans wzmocnił także flagowy okręt, czyli piętrowy model Setra S531 DT, gdzie mamy m.in. najnowszy asystent hamowania BAS, stabilizator toru jazdy ESP/ASR, system kamer, radar odległości oraz kamery cofania na skiboxie. Co warto podkreślić, pojazd posiada w górnych bocznych listwach dodatkowe światła LED, którymi można doświetić obszar dookoła autokaru podczas załadunku czy rozładunku. Zdaniem przewoźnika to bardzo użyteczna funkcja, która idealnie sprawdzi się np. podczas nocnych wyjazdów na narty.

Liczba zamówionych w tym roku autokarów oraz poziom ich wyposażenia dają razem pozytywny obraz polskiej firmy, która dynamicznie się rozwija i cały czas rośnie. Oby tylko na drodze nie staną jej Brexit i przygotowywany pakiet mobilność dt. delegacji pracowników. To razie bliżej nieprzewidywalna przyszłości. Pożyjemy – zobaczymy.

-„Rok 2019 to wynik ogromnej pracy sztabu ludzi w całym 2018 roku. Dograne kontrakty, utrzymani partnerzy i wiele innych czynników pozwalają nam pozostać w ścisłej czołówce największych przewoźników w Europie, i nadal być klientem nr 1 dla EvoBus Polska. Cały czas kontynuujemy tę współpracy i jesteśmy z niej bardzo zadowoleni. Evobus Polska dokłada wszelkich starań, abyśmy mogli pewnie i na najwyższym poziomie obsługiwać co roku tysiące podróżnych. I to na najwyższym poziomie.”

Komentarze