TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusowe przyczepy podbijają Monachium? Plany idą dalej
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.08.2016 17:07:50 15 komentarzy
fot. rbb-online.de

Od 1 sierpnia monachijskiej zakłady komunikacyjne Verkehrsgesellschaft (MVG) wykorzystują w regularnej eksploatacji o 15 więcej zestawów, które składają się z autobusu klasy maxi oraz przyczepki.

W ten sposób MVG dysponuje teraz ma 37 takimi zestawami. Dodatkowo dziewięć autobusów z przyczepkami zapewniają prywatnych podwykonawcy przewoźnika z Monachium. W sumie daje to 46 zestawów. Dzięki temu jest to prawdopodobnie największa sieć komunikacyjna na Europie, w której wykorzystywane są tego typu zestawy. Jednak docelowo MVG chce wprowadzić do regularnej służby liniowej przynajmniej 50 kolejnych takich kompletów.

Dostawcą nowych autobusów jest MAN. Producent pokonał czterech innych konkurentów i sprzedał do Monachium 15 egzemplarzy Lionsów City A21, które będą ciągną przyczepki produkcji szwajcarskiego Hessa. Ich zakup było możliwy dzięki 7 mln euro wsparcia, którego MVG udzieliło miasto.

Zestawy o długości ok. 23 m umożliwiają według monachijskiego przewoźnika podróż dla około 30% więcej pasażerów. To dzięki łącznej pojemności autobusu dwunastometrowego i przyczepki, która wynosi ok. 130 miejsc siedzących i stojących. A to zbliża to rozwiązanie do pojemności pojazdów przegubowych.

Jednak w przeciwieństwie do nich zaletą zestawu jest elastyczność, dzięki czemu idealnie on się nadaje na linie ze znaczną różnicą frekwencji w godzinach szczytu i poza nimi. Dzięki temu operator oraz zarządca komunikacji odczuwają oszczędności.

Przyczepki są przystosowane do przewozu wózków inwalidzkich i dziecięcych dzięki funkcji przyklęku, odkładana rampa najazdowa w drzwiach i wydzielonemu miejscu w przestrzeni pasażerskie. Są one dodatkowo monitorowane, klimatyzowane i wyposażone w kompletny system informacji pasażerskiej.

"Nasza przyczepki autobusowe mają umożliwiać podróż jak największej liczbie pasażerów przy optymalizowaniu kosztów obsługi przewozów. Rozwijamy nasze usługi autobusowe, więc jednoczesny aspekt ekonomiczny i większa atrakcyjność transportu publicznego są wobec siebie komplementarne. To jest i pozostanie najlepszym wkładem w troskę o czyste powietrze w Monachium." - tak tłumaczył najnowszy zakup Herbert King, prezes MVG.

Nowa zestawy od 1 sierpnia skierowano do obsługi zastępczych linii autobusowych nr 15 i 25. Natomiast od połowy września będą one do spotkania na liniach nr 51, 151, 53, 56, 57, 60, 140, 141, 160, 170, 192, 193 i 197. Dodatkowo spółka już zapowiedziała, że już wkrótce ogłosi kolejny przetarg na zakup przyczepek. Na razie mowa jest o pojazdach, które umożliwią uruchomienie kolejnych dziesięciu zestawów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MVG
Monachium
MAN
Hess
przyczepki autobusowe
  • Jaszyn – 08.08.2016

    Dlaczego "przyczepki", a nie po prostu przyczepy? Co to, jakieś dwukółki doczepiają, czy co?

  • Uu – 08.08.2016

    W Polsce tez mogliby cos takiego dopuscic

  • solaris150 – 08.08.2016

    mamy unie europejską więc raczej nie powinien być z tym problem.

  • Kamil – 08.08.2016

    A całej ue przyczepy są legalne a w Polsce!!!

  • P.L. – 09.08.2016

    To powinien być standard w każdym dużym europejskim mieście. U nas mógłby być powrót do tego, co już kiedyś było...

  • -.- – 09.08.2016

    Czy ktoś sprawdza te artykuły przed publikacją? Dwa pierwsze zdania i już 2 poważne błędy:"W ten sposób MVG dysponuje teraz MA 37 takimi zestawami. Dodatkowo dziewięć autobusów z przyczepkami zapewniają PRYWATNYCH podwykonawcy przewoźnika z Monachium."

  • -.- – 09.08.2016

    Kolejny błąd w ostatnim akapicie: "NOWA zestawy od 1 sierpnia skierowano...". Poprawicie to czy udajemy, że odmiana fleksyjna nie istnieje? ;)

  • -.- – 09.08.2016

    I kolejny rażące błędy, ciężko nawet przez to przebrnąć: "Przyczepki są przystosowane do przewozu wózków inwalidzkich i dziecięcych dzięki funkcji przyklęku, ODKŁADANA RAMPA NAJAZDOWA w drzwiach i wydzielonemu miejscu w przestrzeni PASAŻERSKIE."

  • -.- – 09.08.2016

    10 linijka - "które będą CIĄGNĄ przyczepki..."11 linijka - "ich zakup BYŁO możliwy"22 linijka "NASZA przyczepki..."8 błędów w tak krótkim artykule to zdecydowanie wynik poniżej krytyki.

  • danka – 10.08.2016

    A gdzie informacje najistotniejsze? Czyli realne koszty... zakupu, eksploatacji (w tym jaka jest przewidywana trwałość takiej przyczepy) oraz o ile wzrasta spalanie w solówce po podłączeniu przyczepy i jak to się ma do spalania w przegubowcu (np. w przeliczeniu na jednego pasażera).

  • max – 12.08.2016

    W Polsce to do przyczepek to wsiadaliby tylko młodzierz i miłośnicy takie są realia

  • Przy Czepa – 12.08.2016

    Kiepski pomysł. Jednoprzestrzenność daje większe poczucie bezpieczeństwa. Zwłaszcza w dzisiejszych Niemczech, które ze spokojnego kraju stają się drugim Pakistanem czy innym Libanem w najlepszym razie...

  • ll – 12.08.2016

    Błąd na błędzie... Piszecie, jakby to był news sprzed chwili, a nie artykuł przygotowany wcześniej.... Godne politowania

  • jurand – 14.08.2016

    Ja nie rozumiem rewolucyjności w stosunku do autobusu przegubowego. Tym bardziej, że wieczorami operatorzy mogą sobie porobić dowolne łączenia prac i podmiany z przegubowców na solówki...`

  • Mariusz – 15.08.2016

    Co to, google tłumacz pisał to??? Co za dno!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....