TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusowe przyczepy podbijają Monachium? Plany idą dalej
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.08.2016 17:07:50 15 komentarzy
fot. rbb-online.de

Od 1 sierpnia monachijskiej zakłady komunikacyjne Verkehrsgesellschaft (MVG) wykorzystują w regularnej eksploatacji o 15 więcej zestawów, które składają się z autobusu klasy maxi oraz przyczepki.

W ten sposób MVG dysponuje teraz ma 37 takimi zestawami. Dodatkowo dziewięć autobusów z przyczepkami zapewniają prywatnych podwykonawcy przewoźnika z Monachium. W sumie daje to 46 zestawów. Dzięki temu jest to prawdopodobnie największa sieć komunikacyjna na Europie, w której wykorzystywane są tego typu zestawy. Jednak docelowo MVG chce wprowadzić do regularnej służby liniowej przynajmniej 50 kolejnych takich kompletów.

Dostawcą nowych autobusów jest MAN. Producent pokonał czterech innych konkurentów i sprzedał do Monachium 15 egzemplarzy Lionsów City A21, które będą ciągną przyczepki produkcji szwajcarskiego Hessa. Ich zakup było możliwy dzięki 7 mln euro wsparcia, którego MVG udzieliło miasto.

Zestawy o długości ok. 23 m umożliwiają według monachijskiego przewoźnika podróż dla około 30% więcej pasażerów. To dzięki łącznej pojemności autobusu dwunastometrowego i przyczepki, która wynosi ok. 130 miejsc siedzących i stojących. A to zbliża to rozwiązanie do pojemności pojazdów przegubowych.

Jednak w przeciwieństwie do nich zaletą zestawu jest elastyczność, dzięki czemu idealnie on się nadaje na linie ze znaczną różnicą frekwencji w godzinach szczytu i poza nimi. Dzięki temu operator oraz zarządca komunikacji odczuwają oszczędności.

Przyczepki są przystosowane do przewozu wózków inwalidzkich i dziecięcych dzięki funkcji przyklęku, odkładana rampa najazdowa w drzwiach i wydzielonemu miejscu w przestrzeni pasażerskie. Są one dodatkowo monitorowane, klimatyzowane i wyposażone w kompletny system informacji pasażerskiej.

"Nasza przyczepki autobusowe mają umożliwiać podróż jak największej liczbie pasażerów przy optymalizowaniu kosztów obsługi przewozów. Rozwijamy nasze usługi autobusowe, więc jednoczesny aspekt ekonomiczny i większa atrakcyjność transportu publicznego są wobec siebie komplementarne. To jest i pozostanie najlepszym wkładem w troskę o czyste powietrze w Monachium." - tak tłumaczył najnowszy zakup Herbert King, prezes MVG.

Nowa zestawy od 1 sierpnia skierowano do obsługi zastępczych linii autobusowych nr 15 i 25. Natomiast od połowy września będą one do spotkania na liniach nr 51, 151, 53, 56, 57, 60, 140, 141, 160, 170, 192, 193 i 197. Dodatkowo spółka już zapowiedziała, że już wkrótce ogłosi kolejny przetarg na zakup przyczepek. Na razie mowa jest o pojazdach, które umożliwią uruchomienie kolejnych dziesięciu zestawów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MVG
Monachium
MAN
Hess
przyczepki autobusowe
  • Jaszyn – 08.08.2016

    Dlaczego "przyczepki", a nie po prostu przyczepy? Co to, jakieś dwukółki doczepiają, czy co?

  • Uu – 08.08.2016

    W Polsce tez mogliby cos takiego dopuscic

  • solaris150 – 08.08.2016

    mamy unie europejską więc raczej nie powinien być z tym problem.

  • Kamil – 08.08.2016

    A całej ue przyczepy są legalne a w Polsce!!!

  • P.L. – 09.08.2016

    To powinien być standard w każdym dużym europejskim mieście. U nas mógłby być powrót do tego, co już kiedyś było...

  • -.- – 09.08.2016

    Czy ktoś sprawdza te artykuły przed publikacją? Dwa pierwsze zdania i już 2 poważne błędy:"W ten sposób MVG dysponuje teraz MA 37 takimi zestawami. Dodatkowo dziewięć autobusów z przyczepkami zapewniają PRYWATNYCH podwykonawcy przewoźnika z Monachium."

  • -.- – 09.08.2016

    Kolejny błąd w ostatnim akapicie: "NOWA zestawy od 1 sierpnia skierowano...". Poprawicie to czy udajemy, że odmiana fleksyjna nie istnieje? ;)

  • -.- – 09.08.2016

    I kolejny rażące błędy, ciężko nawet przez to przebrnąć: "Przyczepki są przystosowane do przewozu wózków inwalidzkich i dziecięcych dzięki funkcji przyklęku, ODKŁADANA RAMPA NAJAZDOWA w drzwiach i wydzielonemu miejscu w przestrzeni PASAŻERSKIE."

  • -.- – 09.08.2016

    10 linijka - "które będą CIĄGNĄ przyczepki..."11 linijka - "ich zakup BYŁO możliwy"22 linijka "NASZA przyczepki..."8 błędów w tak krótkim artykule to zdecydowanie wynik poniżej krytyki.

  • danka – 10.08.2016

    A gdzie informacje najistotniejsze? Czyli realne koszty... zakupu, eksploatacji (w tym jaka jest przewidywana trwałość takiej przyczepy) oraz o ile wzrasta spalanie w solówce po podłączeniu przyczepy i jak to się ma do spalania w przegubowcu (np. w przeliczeniu na jednego pasażera).

  • max – 12.08.2016

    W Polsce to do przyczepek to wsiadaliby tylko młodzierz i miłośnicy takie są realia

  • Przy Czepa – 12.08.2016

    Kiepski pomysł. Jednoprzestrzenność daje większe poczucie bezpieczeństwa. Zwłaszcza w dzisiejszych Niemczech, które ze spokojnego kraju stają się drugim Pakistanem czy innym Libanem w najlepszym razie...

  • ll – 12.08.2016

    Błąd na błędzie... Piszecie, jakby to był news sprzed chwili, a nie artykuł przygotowany wcześniej.... Godne politowania

  • jurand – 14.08.2016

    Ja nie rozumiem rewolucyjności w stosunku do autobusu przegubowego. Tym bardziej, że wieczorami operatorzy mogą sobie porobić dowolne łączenia prac i podmiany z przegubowców na solówki...`

  • Mariusz – 15.08.2016

    Co to, google tłumacz pisał to??? Co za dno!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....