TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusowe kabriolety wjeżdżają na polski rynek. Gdańsk!
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.01.2017 12:06:08 5 komentarzy
Autobusowe kabriolety wjeżdżają na polski rynek. Gdańsk!

Mamy premierowy autobusowy przetarg spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. I to jaki! Mimo zimy pomorskie miasto już myśli o lecie i zamawia trzy nowe autobusowy kabriolety klasy MIDI z otwieranym elektrycznie elastycznym dachem. To również pierwszy zakup fabrycznie nowych pojazdów tego typu w Polsce! Gdańskie kabriolety powinny mieć długość od 8,0 do 9,0 m oraz 32-36 miejsc siedzących.

Z powodu klimatu żaden producent w Polsce nie oferuje tego typu konstrukcji, dlatego Gdańsk musi przede wszystkim szukać takich ofert na południu Europy. Nasz typ to Hiszpania i piękny model Indcar Mago 2, który jednocześnie może stać się autobusową ozdobą miasta. Pojazd ten powinien zmieścić się w gdańskim budżecie, który wynosi 3 000 000 EUR netto.

Parametry techniczne Mago2 to długość: 8,865 mm, wysokość: 3,160 mm, szerokość: 2,490 mm, rozstaw osi: 4,455 mm i DMC 10.250 kg. Zastosowany silnik to IVECO Tector 7 Euro 6. O tym czy to właśnie pojazdy hiszpańskiego producenta pojawią się w pomorskim mieście, dowiemy się najszybciej 7 marca, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.

Aby przystąpić do postępowania, oferenci muszą wykazać się m.in.: odpowiednią zdolnością finansową, tj. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową nie mniejszą niż 1 000 000 PLN. W zakresie doświadczenia mamy bardzo liberalny warunek ? oferent w okresie ostatnich 3 lat musiał zrealizować dostawy co najmniej 3 sztuki nowych autobusów klasy MIDI lub MINI.

Nie znamy jeszcze gdańskiego SIWZ-u, ale wiele wskazuje na to, że to cena rozstrzygnie, kto dostarczy pierwsze autobusowe kabriolety do Polski. Przygotowane przez GAiT kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to:

  • Cena. Waga 80

  • Warunki Techniczne. Waga 10

  • Ekologia. Waga 10

Przez Gdańsk kabrioletem

Nie znamy jeszcze terminy realizacji dostawy, ale z tego co planowało pomorskie miasto to powinny one pojawić się nad naszym morzem przed 1 maja br. i od tego momentu obsługiwać miejską linię autobusową typu "Hop-on Hop-off".

Pojazdy, z otwieranym dachem i systemem informacji w co najmniej siedmiu językach, mają dowozić turystów do znanych zabytków, muzeów itp. O planach uruchomienia specjalnej miejskiej linii dedykowanej turystom przedstawiciele samorządu poinformowali 19 stycznia na konferencji prasowej. Jak wyjaśnił prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej Łukasz Wysocki, linia ma mieć swój początek i koniec w okolicy Targu Węglowego, usytuowanego w historycznym centrum miasta. Na jej trasie ma być ponad 20 przystanków zlokalizowanych w pobliżu najistotniejszych z punktu widzenia turystów zabytków, muzeów itp. Trasa będzie wiodła przez Główne, Stare i Dolne Miasto.W kolejnych latach autobusy mają kursować od 1 maja do 31 października w godz. 9-19.

Wysocki zaznaczył, że usługa będzie świadczona w systemie "Hop-on Hop-off", czyli pasażerowie będą mogli w dowolnym momencie wysiadać i wsiadać do autobusu. Pojazdy pojawią się na każdym przystanku co pół godziny, a pokonanie całej zaplanowanej trasy jednym kursem ma trwać około godziny i kwadransa. Korzystanie z linii będzie możliwe po wykupieniu 24-godzinego biletu, którego cenę oszacowano wstępnie na około 45 zł.

Czerwone cabrio

Generalnie autobusowe kabriolety dla Gdańska mają być czerwone i mieć otwierany dach. Turyści otrzymają zestawy słuchawkowe, które pozwolą im zapoznawać się z ważniejszymi informacjami dotyczącymi poszczególnych atrakcji rozlokowanych na trasie. Informacje te mają zostać przygotowane w co najmniej siedmiu językach, w tym angielskim, rosyjskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, polskim i językach skandynawskich. Wysocki poinformował, że ? ze względu na specyfikę historycznego centrum Gdańska, w tym miejscami wąskie ulice, autobusy będą niewielkie (pomieszczą 29 pasażerów i jeden wózek inwalidzki) i nie będą to pojazdy piętrowe.

-"Brakowało nam takiej usługi turystycznej świadczonej w odpowiedniej jakości" ? zaznaczył Wysocki, przypominając, że od kilku lat po historycznym centrum miasta woziły turystów - należące do prywatnych firm - meleksy, ale samorząd nie był zadowolony z tej działalności i przed rokiem zabronił meleksom wjazdu do historycznego centrum. "Do naszej organizacji wpływało bardzo wiele skarg związanych z bezpieczeństwem i poziomem usług świadczonych przez te firmy" ? poinformował Wysocki. Dodał, że przed podjęciem konkretnych kroków dotyczących wprowadzenia specjalnej miejskiej linii turystycznej, przedstawiciele samorządu sprawdzali, jak taka usługa wygląda w innych miastach Polski i Europy, w tym Londynie, Berlinie, Rzymie czy Barcelonie. "Tam takie usługi świadczone są komercyjnie przez podmioty zewnętrzne, my zdecydowaliśmy się na inne rozwiązanie" ? wyjaśnił Wysocki, dodał, że Gdańsk będzie pierwszym polskim miastem, które we własnym zakresie wprowadzi tego typu linię.

Nad nową usługą pracują wspólnie GOT, Zarząd Transportu Miejskiego i spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Jak przypomniał Wysocki, w ubiegłym roku Gdańsk odwiedziły prawie 2 miliony turystów zagranicznych, z czego ponad 1 milion stanowiły osoby, które pozostały w mieście na przynajmniej jedną noc (pozostali ograniczyli się do jednodniowego pobytu bez noclegu).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
GAiT Gdańsk
przetarg
linia sezonowa
cabrio
  • Hehuh – 31.01.2017

    Jakby w Krakowie od kilku lat takie nie jezdziły to faktycznie mogłyby być pierwszymi w Polsce.

  • krakowiaczek – 31.01.2017

    W Krakowie od co najmniej kilku lat takie jeżdżą !

  • krakowiaczek – 31.01.2017

    W Krakowie od co najmniej kilku lat takie jeżdżą !

  • BG – 31.01.2017

    A dokładnie to od dwóch... Dwa , to nie kilka.

  • Gda.nsk – 01.02.2017

    Ale nie sa wlasnoscia spolki miejskiej tylko prywatne i to jest ta roznica...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....