TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusowa rewolucja w Jaworznie
Zbigniew Rafalski - Opublikowano: 18.11.2010 11:10:36 42 komentarze
Autobusowa rewolucja w Jaworznie

Już niebawem na ulicach Jaworzna pojawi się kilkadziesiąt nowy autobusów miejskich produkcji Man, Scania i Solbus.
W ostatni piątek 12.11.2010 r. mieszkańcom miasta zaprezentowana została część z najnowszych pojazdów. Zakup autobusów był możliwy dzięki pozyskaniu dofinansowania ze środków Unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Jaworzno otrzymało na ten cel dofinansowanie w wysokości 20 mln zł.
W chwili obecnej do PKM Jaworzno trafiło 15 sztuk 12-metrowych autobusów Scania CN280UB, 10 sztuk 15-metrowych autobusów Man Lion’s City LL oraz jeden z pięciu zakontraktowanych autobusów klasy midi marki Solbus.


Kontrakt na 30 sztuk nowych autobusów to największy zakup w historii przewoźnika. Autobusy posiadają tzw. „ciepłe guziki”do otwierania drzwi przez pasażerów, system informacji wizualnej i głosowej, monitoring przestrzeni pasażerskiej dodatkowo wyposażony w kamerę stale rejestrującą przestrzeń przed pojazdem i za (uruchamianą w trakcie cofania autobusu). Wszystkie autobusy są oczywiście przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, w związku z czym posiadają w drugich drzwiach ręcznie odchylaną platformę wjazdowa i miejsce do umieszczenia wózka wewnątrz. Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają przesuwne górne partie okien bocznych. System informacji pasażerskiej został dostarczony przez firmę R&G Mielec.


Wszystkie autobusy posiadają zamykane kabiny kierowcy wyposażone w półkę do sprzedaży biletów. Standardem jest również w pełni regulowany pulpit kierowcy. Podobnie jak w autobusach Scania dla MZK Słupsk, tak i autobusy dla Jaworzna posiadają takie rozwiązanie.
Dodatkowo mały Solbus SM12 jest wyposażony w bagażnik na rowery zamontowany na ścianie tylnej. Pozostałe 4 sztuki również taki bagażnik mają posiadać.
Kontrakt dla Jaworzna jest tym bardziej szczególny, że wszystkie dostarczone autobusy dotychczas nie były eksploatowane w województwie Śląskim (poza jednym egzemplarzem 12-metrowej Scani z PKM Tychy).


Dla każdego z producentów, którzy dostarczyli swoje produkty do Jaworzna, ten kontrakt ma szczególne znaczenie. Scania dotychczas nie dostarczała takiej ilości autobusów do żadnego przewoźnika z województwa Śląskiego. Man jeszcze nigdy nie dostarczył na rynek polski swojego 15-metrowego modelu Lion’s City LL (5 sztuk 15-metrowego modelu poprzedniej generacji jest eksploatowanych przez SPPK Police). Solbus dostarczony przez dealera firmę Lider Trading jest całkowicie nową konstrukcja, stanowiąca krótszą odmianę 12-metrowego modelu SM12. Jak deklaruje producent, dotychczas jeden podobny egzemplarz autobusu w wersji 10,5-metra został w 2009 roku wyeksportowany do Szwecji.
Na dzień 12.11.2010 roku nikt nie był w stanie powiedzieć, kiedy zostaną dostarczone pozostałe 4 sztuki autobusów Solbus. Tak czy inaczej producentowi z Solca Kujawskiego należą się gratulacje, że w ogóle dosłał w ostatniej chwili chociaż jeden autobus, ponieważ tak naprawdę w realizację tej części kontraktu nikt do końca nie wierzył.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM Jaworzno
Solbus
MAN
Scania
  • – 18.11.2010

    auta ok, ale malowanie zewnetrzne to paskudne jest!! Kto wybieral kolory? ;-)

  • qwe – 18.11.2010

    ok - dostali tego solbusa (1/5 - hehe). TYlko co bedzie jak firma padnie? kto dostarczy czesci zamienne? Bedzie stal w zajezdni na kolkach.

  • – 18.11.2010

    Firma nie padnie i będzie dalej podbijać rynek. Powodzenia SOLBUS

  • ... – 18.11.2010

    Auta te są malowane na wzór miejski, który taki się przyjął w Jaworznie ;)

  • Krakus – 18.11.2010

    kolory są super, a za Solbusa trzymam kciuki!! Powodzenia :)

  • x – 18.11.2010

    Błąd - to jest Solbus SM10 a nie SM12!

  • staszek – 18.11.2010

    Solbus dostarczył demówke która byla juz gotowa z pozostałymi jaworzno w tym roku może się pożegnać -brak części fabryka pada

  • – 18.11.2010

    reszte autobusow solbus ma juz prawie gotowych. drobne poprawki kosmetyczne i bedzie cacy. licze na solbus

  • x – 18.11.2010

    Czy 30 to kilkadziesiąt?

  • tubi74 – 18.11.2010

    20 to już kilkadziesiąt.Solbus powodzenia!

  • y – 18.11.2010

    Gotowe owszem ale konstrukcje były w ubiegłym tygodniu .Byłem widziałem więc wiem

  • kierowca z pomorza – 18.11.2010

    Solbus to już trup - kretyni kupują na własne ryzyko. Komu tu kibicować jak nie potrafią dostarczyć 5 małych autobusów na czas - kary polecą i dobrze. Już w krakowie dostarczyli z PTS wszystko. Takich kanciarzy powinno się z definicji usuwać z rynku. Oglosili upadłość przez co swoje długi scedowali na innych a tu strugają rzetelnego producenta.

  • AM – 19.11.2010

    Warto kibicować Solbusowi dobre autobusy produkuje i na ryzyko nie kupują.

  • – 19.11.2010

    a na jakiej podstawie twierdziesz ze dobre autobusy produkuja? Ile szt miejskich autobusow wyprodukowali? Ile lat te autobusy sa na rynku? Jesli sie w temacie nie orientujesz to po co glos zabierasz?

  • x – 19.11.2010

    a na jakiej podstawie twierdziesz ze dobre autobusy produkuja? Ile szt miejskich autobusow wyprodukowali? Ile lat te autobusy sa na rynku? Jesli sie w temacie nie orientujesz to po co glos zabierasz?

  • arut z łańcuta – 19.11.2010

    właśnie niskopodłogowy miejski 12m produkują od roku i sprzedali 3szt-naprawde jest się czym pochwalić. Żenada te autobusy 2szt rok temu sprzedali do Tarnowa i tarnów wiecznie coś musi przy nich dłubać a na dodatek brak servisu i dostępu do części im zafundowali. Ale i tak Solubs głośno się chwali że następny przetarg w tarnowie pod nich będzie napisany.

  • ktoś – 19.11.2010

    najeżdżacie tak na tego solbusa jak niewiedzieć bo uważacie go złoma choć wcale taki nie jest mimo że sam za tą marką nie przepadam, a scania i man co pokazały w jaworznie kaszane odstawiły jak nikt inny i to dopiero wiem na własnej skórze że to paści, scanie do tej pory uważałem za absolutny nr1 a tu co dojeżdza do gliwic i stoi w serwisie bo komputery popadały autobusy zrobione pod pewnym względem po swojemu a nie wg specyfikacji man to samo a teraz serwisy są na bazie i grzebią dzień i noc bo sami nie wiedzą jak to naprawić i ot cała prawda o dwóch najleprzych markach pokazały one dno

  • – 19.11.2010

    Napisze o was tylko jedno: towarzystwo wzajemnej adoracji!!!!!

  • pp – 19.11.2010

    bylo juz - powtarzasz sie

  • – 19.11.2010

    mimo wszystko...

  • cruz – 19.11.2010

    Jelcz padł i jakoś części nie brakuje. Sprawa jest prosta Solbus wykorzystuje podzespoły innych producentów, więc części zawsze będą.

  • Raph – 20.11.2010

    Do Jelcza części nie brakuje, bo przez te wszystkie lata produkcji wielu hurtowników wyspecjalizowało się dostarczaniu części do tych autobusów, poza tym zmiany konstrukcyjne postępowały bardzo stopniowo i wiele części jest w pełni zastępowalnych. W przypadku Solbusa to jego historia jest znacznie krótsza, że już nie wspomnę o tych kilku latach kiedy Solbus produkował tylko i wyłącznie autobusy własnej produkcji. To właśnie do autobusów z lat 2006-2010 jest najmniej części i kto ma je dostarczać ? O problemach z częściami do SOR/Solbus nie wspomnę, bo to odrębny temat do rozmowy...

  • Kuba – 20.11.2010

    z tego co wiem, to MPK Jaworzno nie odebrało żadnego autobusu, więc stwierdzenie, że Solbus dostarczył tylko jeden a pozostali wszystkie jest nieprecyzyjna. To że Solbus robi poprawki u siebie w fabryce a np. Scania w Gliwicach to praktycznie żadna różnica. A poprawki to m.in. likwidacja przycisku do sterowania wszystkim drzwiami pasażerskimi na raz, bo w specyfikacji nie było. Bez komentarza

  • Irek – 21.11.2010

    Dlaczego tylko Solbus dokłada bagażnik na rowery? Czyżby pozostałe znakomite firmy nie podołały temu zadaniu?. Jeżeli faktycznie Solbus usuwa usterki w firmie to bardzo dobrze. W każdym zakładzie znacznie lepiej można wykonać poprawki i szybciej. Nie rozumiem dlaczego tak dużo jest nieprzychylnych, wręcz wrogich opinii o tej firmie. Przecież jest to firma polska i autobusy, które oferują powstały od podstaw tu w kraju. Znowu negujemy to co nasze, polskie. Dajmy szansę młodym firmom. A części zamienne do autobusów miejskich są te same. Silniki, zawieszenie, skrzynie biegów i inne układy, które trzeba reperować we wszystkich tych autobusach pochodzą od tych samych producentów. Mam wrażenie, że przez tych krytyków przemawia zawiść, a może są to pracownicy konkurencji i wolą "zło" tępić w zarodku. Może po prostu Solbus wyszedł przed szereg, bo zrobił za dobry wyrób ( a przynajmniej tak się zapowiada). Atak co do Krakowa i PTS. Czytałem, że te autobusy LNG zaczynają jeździć w Wałbrzychu. To powiedzcie mi co jest grane - Solbus nie zrobił, czy Kraków nie kupił? Coś tu nie gra.

  • lob – 21.11.2010

    Solbus dla krakowa miał zrobić auta prawie rok temu i wtedy ich nie było i do dziś ich nie ma.A to że podzespoły są markowe to o niczym nie świadczy bo po pierwsze te markowe części to nie wszystkie części a po drugie jak kupuje np. Mana to z wszystkim chcę się do Mana zwracać a nie szukać poszczególnych podwykonawców to chyba logiczne.

  • – 21.11.2010

    solbus dla krakowa zrobil polowe autobusow a krakow ich nie odebral z wiadomych powodow reszty nie bylo sensu robic. co do walbrzycha to sa auta ktore mialy byc dla krakowa takze w walbrzychu widac ze autobus sie spisuje. oby tylko udalo solbusowi sprzedac te autobusy ktore wyprodukowal dla krakowa

  • Paweł – 21.11.2010

    solbus korzysta z technologii sora

  • gość – 22.11.2010

    Owszem buda solbusa w wałbrzychu jest ale nie na zasilaniu gazowym oferowanym dla krakowa LNG tylko CNG . Ogólnie nie kibicuje się komuś kto zamierza bawić się w postępowanie układowe i swoje długi zwalać na innych, takich cwaniaków rynek musi eliminować bo są zagrożeniem dla innych.

  • Kuba – 22.11.2010

    @Paweł - z jakich technologii sora? @gość - w Wałbrzychu są 2 sztuki SM12LNG. A postępowanie układowe to nie jest zwalanie swoich długów na innych tylko formalna restrukturyzacja firmy. Takie same procedury obowiązują w innych krajach i nawet duże koncerny z nich korzystają. Ostatnio do układu przymierzało się studio MGM...

  • gość – 22.11.2010

    @Kuba - skoro uważasz że to jest ok to wyobraż sobie swoją firmę w układzie z obniżeniem wartości zwrotu i jeszcze rozłożoną na trzy lata a twoi pracownicy chcą wynagrodzenia dziś - jeśli wg ciebie to ok to gratuluję. Dla mnie restrukturyzacja to ma się odbyć bez kosztów ponoszonych przez kogoś, trzeba było o tym mysleć wcześniej a nie kiedy stało się niewypłacalnym. Dla twojej wiedzy Dla mnie to ZŁODZIEJE, KTÓRZY POWINNI ZNIKNĄĆ Z RYNKU RAZ NA ZAWSZE.

  • Raph – 22.11.2010

    gość - Kuba doskonale o tym wie :) .....

  • Kuba – 22.11.2010

    @gość - jeśli straciłeś pieniądze, to rozumiem rozgoryczenie. Ale może zamiast wyzywać od złodziei to pomyśl, dlaczego MI nie wydawało dopuszczenia do ruchu przez 2 miesiące od otrzymania wszystkich potrzebnych do tego dokumentów? Dlaczego 01.04. KRI nie miało pozwolenia na budowę stacji tankowania LNG, chociaż potrzebna ona była do obsługi taboru ponoć najchętniej widzianego przez to samo miasto Kraków, ... Tak, gdyby można takie rzeczy przewidywać, to więcej ludzi grałoby w totolotka

  • gość – 23.11.2010

    @Kuba - jak się idzie z czymś do przetargu to trzeba to fizycznie mieć a nie tylko na desce i marzeniach a, potem płakać że gdyby nie minister to by było dobrze, swojego zdania o nich nie zmienię

  • x – 23.11.2010

    @gość: a z Tramino w przypadku Poznania to jak było? Bo chyba też w czasie, gdy Solaris stawał do przetargu to Tramino tez było w tej samej sytuacjo co autobusy LNG z Solbusa. No tak, ale to Solaris, to nikt nie raczy zauważyć.

  • Kuba – 23.11.2010

    @gość: SM12LNG jeździło przez 2 miesiące w Ostrowie Wielkopolskim w 2009 roku. Więc w 2010 nie można było mówić, że autobus był tylko na desce kreślarskiej

  • Krakus – 23.11.2010

    ten "gość" to chyba jakis moher jest :D:D

  • Serocol – 23.11.2010

    Czemu nie czepiacie się innych autobusów tylko solbusa? Na tym świecie jest tylko on to jest Polski autobus i trzeba to uszanować..............

  • j – 23.11.2010

    co uszanować gówno bo polskie obudz się kolego-okres wspierania naszej technologi i zaprzyjaznionych państw mamy na szczęscie już za sobą

  • Kuba – 24.11.2010

    @j: my to może i mamy za sobą okres wspierania naszej technologii - to spróbuj wyeksportować cokolwiek do USA. Jak zobaczysz cła, to może zmienisz zdanie, że "na szczęście".

  • Michalk001 – 24.11.2010

    Nie wiem czemu czepiacie się Solbusa - nie jest to zły autobus, ale nota bene - mam nadzieję że nie dopuszczą go do ruchu w takiej postaci w jakiej jest. to nie Indie że rower wozi się przyczepiony na zewnątrz pojazdu. Wystarczy że kierowca jakiejś ciężarówki zagapi się i wjedzie w tył Solbusa i całe to ustrojstwo razem z ew. rowerem znajdzie się wewnątrz jego głowy!!! Czy naprawdę w naszym kraju zawsze myśli się po tragedii? No i jak otworzyć klapę silnika?

  • – 25.11.2010

    @Michalk001 Człowieku co ty piszesz w ogóle!!!??? czy widziałeś z bliska ten autobus?? Stojak na rowery pozwala bez większych problemów na korzystanie z klapy wystarczy odkręcić 2 śruby i odchylasz stojak na bok działa to tak samo jak w niektórych samochodach terenowych mocowanie na tylne zapasowe koło. Najpierw dowiedz się trochę więcej o tym autobusie a później pisz. Co do Indii to chyba ty wozisz towar na zewnątrz. Jeżeli jest to dopuszczone i spełnia normy to dlaczego ma to stwarzać jakiś problem. Jedynym problemem jesteś ty.

  • Rebel – 23.01.2011

    Po pierwsze - w wielu miastach są stosowane takie rozwiązania z wożeniem rowerów - i się sprawdzają. Co do Solbusów - jak na razie są problemy. To co dostarczyli/chcieli dostarczyć nie spełnia warunków przetargu - np zupełnie inny silnik niz w specyfikacji (inny producent).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....