TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusowa rewolucja w Jarocinie
UM JAROCIN - Opublikowano: 09.03.2011 20:19:43 13 komentarzy
Autobusowa rewolucja w Jarocinie

Przetargi na nowe autobusy, dodatkowe trasy w mieście, uruchomienie połączenia z Roszkowa do Jarocina oraz kursy do Kotlina, Żerkowa, Jaraczewa i Nowego Miasta –tak przedstawiają się najnowsze plany Jarocińskich Linii Autobusowych. Przypomnijmy, że w lutym br. firma ogłosiła przetarg na dostawę 6 szt. miejskich minibusów (o pojemności minimalnej 42 miejsc pasażerskich i długości 8-9 m przy 10-12 t DMC), a 8 marca ruszyło kolejne zamówienie –tym razem na zakup 2 autobusów klasy maxi. Oba kontrakty uzyskały unijne dofinansowanie w ramach RPO. Równolegle przewoźnik przygotowuje rewolucję w zakresie funkcjonowania komunikacji autobusowej w mieście. –„Pomysły oraz plany związane z uruchomieniem nowych linii autobusowych wynikają przede wszystkim z zainteresowania mieszkańców powiatu jarocińskiego naszą ofertą. Mamy ekologiczny i najmłodszy tabor w Polsce, dobrze rozplanowaną sieć komunikacyjną, a do tego PKS-y wycofują niektóre kursy. W tej chwili JLA konkuruje z transportem opartym o podróżowanie prywatnymi samochodami –mówi Grzegorz Mirkiewicz, prezes Jarocińskich Linii Autobusowych. –Z przeprowadzonych badań wynika, że zwiększyła się liczba osób korzystających z usług JLA, do tego coraz częściej pojawiają się pytania o nowe linie wykraczające poza teren gminy Jarocin, dlatego rozważamy różne opcje i przygotowujemy się do uruchomienia nowych połączeń”–dodaje prezes.

Priorytetem przewoźnika będzie uruchomienie linii nr 4 Roszków-Jarocin. Trasa ta została zawarta w projekcie unijnym, na który JLA otrzyma dofinansowanie z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Z tego samego programu gmina Jarocin otrzymała 1,5 mln złotych dofinansowania na przebudowę drogi gminnej Jarocin –Roszków. W ramach inwestycji trasa o długości ponad 2,4 km wzbogaci się o nową nawierzchnię asfaltową. Droga łącząca Jarocin (od strony Ługów) z Roszkowem to obecnie droga gruntowa, co powoduje jej małą użyteczność. –„Dzięki przebudowie skróci się czas przejazdu i odciążenie ruchu na drodze krajowej nr 15. Poza tym przebudowa ma wpłyną ć na poprawę bezpieczeństwa ruchu, pozwoli także na wykorzystanie nowych autobusów komunikacji miejskiej, na które pod koniec ubiegłego roku udało się pozyskać pieniądze. Wszystko to bardzo ładnie się zazębia”–podkreśla Agnieszka Rybacka, wiceprezes Jarocińskiego Funduszu Poręczeń Kredytowych.


Linia autobusowa nr 4 docelowo ma przebiegać przez planowane przez gminę Jarocin dwa łączniki: Glinki –Jarmarczna oraz Zagonowa –Powstańców Wlkp. –„Co prawda w tej chwili łączników nie ma, ale byłyby niezwykle potrzebne z naszego punktu widzenia. Pozwoliłyby w pełni wykorzystać to, co udało się pozyskać ze środków unijnych. Mam na myśli drogę, nową trasę nr 4 oraz nowoczesne autobusy. Mieszkańcy zyskaliby naprawdę sporo. Łączniki pozwoliłyby m.in. na rozładowanie korków, ale także zyskali by jeszcze lepszą, szybszą komunikację miejską, która kursowała by przez największe osiedla w Jarocinie –mówi Mirkiewicz. - Nowe linie zwłaszcza miejskie to szybsza komunikacja po Jarocinie. Być może wprowadzimy więcej kursów mniejszymi autobusami, a zrezygnujemy z niektórych kursów dużymi. Oczywiście wszystko będzie na bieżąco monitorowane i jeśli któryś z pomysłów okaże się nietrafiony, będziemy z niego rezygnować”- dodaje.
Do układu komunikacyjnego Jarocińskie Linie Autobusowe zamierzają również włączyć gminę Jaraczewo, która jest jedyną z powiatu jarocińskiego, gdzie JLA nie dociera. Cały czas spore zainteresowanie usługami gminnej spółki wykazują mieszkańcy Żerkowa. –„Przymierzamy się do nowej linii, która pojedzie przez Żerków do Komorza i Antonina. W planach są kursy do Dobieszczyzny. Chcielibyśmy pojechać również w kierunku Wolicy, Cząszczewa i dalej do Nowego Miasta. Włodarze ościennych gmin, w tym wójt Nowego Miasta, są zainteresowani naszą ofertą i dofinansowaniem przejazdów dla swoich mieszkańców. Z tego co wiem, Kotlin i Żerków przymierzają się do przygotowania porozumienia międzygminnego, w którym ustalono by zasady współpracy. Zgodnie z ustawą, gmina Jarocin może dofinansowywać przejazdy swoich mieszkańców ale tylko na terenie gminy. Wyjazd poza teren jest już traktowany jako przejazd komercyjny i JLA musi pobierać opłaty zgodne z rynkowymi. W porozumieniu będą musiały zostać zawarte zasady dofinansowania kursów poza gminą Jarocin”–informuje Grzegorz Mirkiewicz.
Obecnie poza teren gminy Jarocin wyjeżdża 5 linii JLA. Są to: linia „P”do Pleszewa, linia „J”do Krotoszyna, linia nr 11 do Chrzana, linia nr 2 do Bieździadowa i Żerkowa oraz ta sama linia do Dobrzycy. Nowe autobusy rozpoczną kursy na nowych liniach najwcześniej od 1 września.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
JLA Jarocin
Jarocin
kinia
  • Jarko – 09.03.2011

    Zdaje mi się że będzie to 6 Irisbusów Proxys i 2 Citelis.Chociaż wolałbym Autosana Trampa i Sancity 12

  • – 10.03.2011

    a ja wam mowie ze beda solbusy

  • Turysta – 10.03.2011

    100% Irisbus - tylko Kapena złoży ofertę.

  • Stanisław – 11.03.2011

    Oj tak masz rację śmierdzi ostro. Zwrócić należ też uwagę na to że w przypadku autobusów 9m stal nierdzewna nie jest ważna natomiast przy zamówieniu 2szt. 12metrowych to już jest ważne i tylko takie rozwiązanie się dopuszcza. Może dlatego że to jest aż 2szt a wcześniej było tylko 6szt.- taka jarocińska logika. Ktoś kto będzie prześwietlać ten przetarg to na to też proszę zwrócić uwagę.

  • Andrzej – 11.03.2011

    Szczegółowe zapisy SIWZ wykluczają inne autobusy (w 12m) z wyjątkiem Crossway12LE- on będzie jedyny i zwycięży. Brawo

  • Leszek – 11.03.2011

    Wiem że jeden z producentów ma przygotowany wniosek do KIO czeka tylko na odpowiedz od zamawiającego na pytania..tak że program może się wywrócić..ale to dobrze niech się nauczą nie kombinować.

  • Waliczek – 11.03.2011

    zapewne chodzi o Autosana zgadza się

  • – 11.03.2011

    Apropos kombinowania - polecam ostatni przetarg na autobusy w PK Racibórz i wymóg szerokości. To jest dopiero bezczelność

  • Jarko – 11.03.2011

    i tak wygrał SOR.Nic nie pomogło odwołanie Autosana.Mamy polskie produkty i zamiast wybierać to co to wybieramy co Czeskie.Boże co za naród

  • Karol – 12.03.2011

    A to proxy to ile kosztuje?

  • Feliks – 13.03.2011

    Kto kupuje takiego syfa jak proxy? Po co nam to tak wogóle ? miejskie autobusy są potrzebne albo międzymiastowe a nie takie wynalazki jak proxy nawet kobieta z wózkiem ani inwalida nie wsiądzie przez pojedyncze drzwi dramat!!!!!! sam napisze doniesienie do CBA...!!!!

  • Jarko – 14.03.2011

    Całkowicie się z tobą Feliks zgadzam.Jak już chcą kupować autobusy to niech kupią 8 autobusów miejskich 12 metrowych przyjaznych dla inwalidów czy dla kobiet z wózkiem to po pierwsze.A po drugie powinni się zająć tym że zostaje dopuszczona tylko 1 oferta

  • Janek – 16.03.2011

    Wystarczyłyby 9metrowe częściowo niska podłoga z podjazdem dla wózków

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....