Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobus, który sam się ładuje? Volvo ma taki! S-Charge

infobus
14.04.2020 11:00
0 Komentarzy

Volvo Buses wprowadza do swojej oferty miejskich autobusów hybrydowych nową generację S-Charge.

Tym samym teraz pojazdy hybrydowe mogą teraz ładowane z pominięciem dodatkowej infrastruktury oraz dłużej jeździć bezemisyjnie – przy wyższych prędkościach i pokonywać większe odległości niż wcześniej.

Rewolucja S-Charge

-„Rozszerzamy teraz możliwości naszych klientów w zakresie wykorzystania zalet energii elektrycznej, zachowując jednocześnie imponującą elastyczność oferowaną przez autobusy hybrydowe. Nowa gama modeli S-Charge może być wdrożona na dowolnej trasie, ponieważ nie jest potrzebna infrastruktura ładowania, co umożliwia szybkie wdrożenie i lepszą wydajność operacyjną dla naszych klientów ” – mówi Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.

S-Charge Volvo może pracować w bezemisyjnym trybie elektrycznym, od uruchomienia do 50 km / h, a także gdy autobus zatrzymuje się na przystanku. W innych sytuacjach pracuje mały silnik spalinowy. Czyli jak w klasycznej hybrydzie.

Zdaniem Volvo, wyjątkowość S-Charge polega na tym, że taki autobus nie wymaga infrastruktury do ładowania. Akumulatory są ładowane za pomocą energii wytwarzanej przez odzyskiwanie energii hamowania. W rezultacie S-Charge może być używany na praktycznie każdej trasie autobusowej, zarówno na obszarach miejskich, jak i na przedmieściach.

W zależności od klimatu i topografii, Volvo S-Charge może zapewnić zeroemisyjny zasięg do 1 km na raz!

Elastyczna oferta

-„Nowe modele S-Charge należą do najczystszych autobusów Volvo i zmniejszą ślad węglowy nawet o 40% w porównaniu do równoważnych autobusów z silnikiem Diesla. Przy S-Charge możemy również stosować biopaliwa, jeszcze bardziej redukując emisję CO2. Jest to prawdopodobnie najbardziej ekonomiczny i niezawodny samoładujący się autobus na rynku ” – dodał Håkan Agnevall.

Dzięki S-Charge teraz napęd elektryczny w autobusach hybrydowych może być używany przy prędkościach do 50 km / h, a nie jak do tej pory – do 20 km / h.

Ulepszenie obejmuje również ulepszone funkcje Volvo Zone Management, który umożliwia operatorowi zaprogramowanie autobusu, dzięki czemu automatycznie przełącza się na napęd elektryczny w wybranych obszarach i reguluje prędkość bez interwencji kierowcy. Możliwe jest również zdefiniowanie stref dla trwałego samozaładowania, aby zapewnić bezemisyjną pracę w nadchodzącej strefie zerowej emisji.

Nowa generacja Volvo S-Charge

Na dzisiaj gama hybrydowych modeli Volvo S-Charge obejmuje:

  • standardową wersję 12-metrową – Volvo 7900 S-Charge

  • autobus przegubowy o długości 18 metrów – Volvo 7900 S-Charge

  • podwozie Volvo B5L S-Charge, które ma zostać zabudowane jako jedno- lub dwupiętrowy pojazd.

Komentarze