TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobus CNG dla Ostrołęki. Otokar, Autosan czy Solaris?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.03.2020 16:00:13
Autobus CNG dla Ostrołęki. Otokar, Autosan czy Solaris?

Trzy ciekawe oferty otrzymała Ostrołęka w przetargu na dostawę 10 autobusów klasy MAXI na CNG. O kontrakt walczą Otokar, który jest największą sensacją tej rozgrywki, a także Solaris i Autosan. Wszystkie oferty jednak przekraczają przyjęty budżet.

Ostrołęckie oczekiwania
Miasto szuka dostawcy 10 autobusów klasy MAXI zasilanych sprężonym gazem ziemnym z całkowicie niską podłogą. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości do 12,5 m, szerokości 2,35 - 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy umożliwi podróż min. 75 pasażerom, w tym nie mniej niż 28 na miejscach siedzących. Przynajmniej 10 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności min. 7 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Automat ma mieć przynajmniej cztery biegi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc chłodnicza agregatu ma być nie mniejsza niż 25 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz minimum cztery okna przesuwne lub uchylnej. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu oraz gniazd USB dla pasażerów.

Miasto wymaga zamontowania trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdzie się monitor LCD o przekątnej min. 21" oraz jedna tablica LED w rozmiarze min. 120x16 pkt. Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całością ma sterować autokomputer, który ma być kompatybilny z używanym przez MZK systemem R&G Plus.

Gazowe "dwunastki" mają trafić do Ostrołęki w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Miasto jednak zaleca, aby dwa pierwsze gazowce zostały mu przekazane do 20 grudnia 2020 r. Każdy autobus musi być objęty min. dwuletnią gwarancją całopojazdową. Przy urzędnicy premiują wydłużenie tego okresu o jeszcze dwa lata.

Trzech graczy do brydża w Ostrołęce
10 marca minął termin składania ofert. Na 10 krótkich gazowców miasto przygotowało budżet w wysokości 11 404 560 PLN brutto. To daje wycenę jednostkową w wysokości 927 200 PLN netto za autobus. Nie jest to suma, która pozwalałaby na gazową "dwunastkę" w oczekiwanym przez Ostrołękę standardzie. Ale co innego gdyby to był diesel. Nic więc dziwnego, że wszystkie trzy oferty przewyższają szacunki miasta.

Najtańszy jest Autosan, który zaproponował 12 878 100 PLN brutto za całość zamówienia. To daje 1 047 000 PLN netto za jednego SanCity 12LF CNG. Najdroższy jest Solaris. Producent z Bolechowa zaproponował łączną cenę 13 766 000 PLN brutto. A to dało 1 119 187 PLN netto za jednego Urbino 12 CNG.

Najciekawszy jest jednak oferent, który znalazł się w środku stawki. To turecki Otokar, które już dawno nie widzieliśmy w przetargach publicznych w Polsce na autobusy z metrażu MAXI i więcej. I co ciekawe wystąpił on bez swojego polskiego dealera, czyli firmy Bus Trans Technik. Ale można się w tym upatrywać bardzo logicznej zagrywki. Cena proponowana przez Turków to 13 728 017,70 PLN brutto. A to daje za jednego Otokara Kenta C 12 CNG cenę 1 116 099 PLN netto.

Wszyscy oferenci zaoferowali premiowaną przez miasto czteroletnią gwarancję całopojazdową. Więc jeśli miasto dołoży to w ostatecznej rozgrywce decydująca będzie cena. A ta stawia w uprzywilejowanej pozycji Autosana, który ostatnio czuje się coraz pewniej w zbieraniu zamówień na gazowce.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
CNG
Ostrołęka
UM
MZK Ostrołęka
Solaris
Otokar
Bus Trans Technik
Autosan

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....