TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Arriva z pierwszą stołeczną pięćdziesiątką
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.05.2016 11:31:57 9 komentarzy
fot. Arriva

Wczoraj popołudniu Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie rozstrzygnął pierwszą część dużego przetargu na ośmioletnią obsługę linii autobusowych. Jeżeli od wyboru stołecznego zarządcy komunikacji nie będzie odwołań to od 1 grudnia na warszawskie ulice wyjadą autobusy Arrivy.

Warunki przetargu, który ZTM podzielił na dwa zadania opisaliśmy tutaj. Część z nie spodobała się dwóm śląskim firmom przewozowym, które zdecydowały się walczyć o zmianę w Krajowej Izbie Odwoławczej. Rozprawa, którą wyznaczono na 29 marca została jednak odroczona do 20 kwietnia. Dwa dni później KIO wydała wyrok. Odwołanie oddalono.

W efekcie ZTM dostał zielone światło do przeprowadzenia otwarcia ofert, które ostatecznie wyznaczono na 25 kwietnia. Urzędnicy tego dnia otrzymali łącznie siedem ofert. Trzy na pierwszą część oraz cztery na drugą. Wczoraj, po dwóch tygodnia analizy ofert zapadło pierwsze rozstrzygnięcie.

O zadanie pierwsze, w którym założono wstępnie start przewozów od 1 grudnia walczyło trzech oferentów. Najdroższą ofertę przedstawił Mobilis, który zaproponował usługi przewozowe za stawkę wyjściową 8,47 zł/wzkm brutto. O 80 groszy tańsza była spółka Europa Express City. Najtańszą ofertę opiewającą na 7,24 zł/wzkm brutto przedstawiła Arriva, która jest następcą prawnym jednego z dawnych stołecznych operatorów. ZTM uznał tą ofertę za poprawną i w efekcie zdecydował się na jej wybór. Pozostaje zatem odczekać do momentu jego uprawomocnienia się.

Co wiemy o ofercie Arrivy?

Przede wszystkim znamy tabor, za pomocą którego spółka chce wozić warszawiaków. Wybór padł na Solarisa. Arriva kupi 49 sztuk Urbino 12 na olej napędowy oraz pięć z napędem hybrydowym. I już w tym miejscu pojawia się podwójna niespodzianka, ale więcej będzie o tym można powiedzieć za jakiś czas.

Kolejna sprawa to zaplecze techniczne. Jak dobrze pamiętamy ZTM miał w tym zakresie bardzo wysokie wymagania. W praktyce skutkowało to tym, że każdy przewoźnik, który chciał wziąć udział w "bitwie warszawskiej" miał do wyboru cztery modele funkcjonowania zaplecza. Arriva zdecydowała się na podwykonawcę, który swoją zajezdnię ma na Białołęce. Mowa o radomskiej spółce Michalczewski i należącym do niej zakładzie przy ulicy Płochocińskiej. Dla firmy nie będzie to jednak zupełna nowość. Na dosyć podobnej zasadzie z usług Michalczewskiego korzysta PolskiBus.

12 groszy dylematu?

Nierozstrzygnięta pozostała jeszcze druga część postępowania. W tym zadaniu najtańszą ofertę przedstawił PKS Grodzisk Mazowiecki. Stawka początkowa za świadczenie usług opiewa na 6,99 zł/wzkm brutto. Nieznacznie droższa jest oferta Michalczewskiego. Spółka zaproponowała stawkę 7,11 zł brutto. Nie znamy jeszcze szczegółów tych ofert, jednak z informacji, które do nas docierają wynika, że mimo bardzo zbliżonego pułapu cenowego te propozycje w wielu kwestiach mogą być skrajnie różne. A zatem dalej pozostaje aktualne pytanie, które jakiś czas temu postawiliśmy. Kto pierwszy powie "sprawdzam"?


Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Europa Express City
Mobilis
Arriva
PKS Grodzisk Mazowiecki
Michalczewski
  • Piotr K. – 12.05.2016

    Zostaje tylko modlić się aby w drugim przetargu wygrał ITS, nie PKS - stan utrzymania ich autobusów woła o pomstę do nieba i tylko pytanie, gdzie jest ITS albo policja gdy ulicą jedzie autobus PKSu "klapnięty" na jednej osi, czyli z widoczną usterką w układzie zawieszenia, czy tylko z cześcią działających świateł ?

  • Jacek – 12.05.2016

    Czyżby solarisy nowej generacji miały być zamówione przez Arrive?

  • TTR – 12.05.2016

    Pozostaje modlić się, żeby w drugim przetargu nie wygrał ani Grodzisk, ani ITS! Liczę na Warbusa z jego Autosanami Sancity 12LF, bo się chyba nie wyglupią i nie kupią Iveco ;)
    No i Scania CityWide w grupie EKO to ciekawy pomysł :)

  • Michał – 12.05.2016

    Nie ma już ITS, jest Michalczewski sp. z o.o. :)

  • www – 12.05.2016

    @TTR Litości! Tylko nie Scania CityWide!!! Niby czym to się różni od tych Scanii, które teraz jeżdżą po Warszawie? W środku to dokładnie taki sam autobus. Co zmienili? Przód i tył? A wyciszyli w środku silnik? Wyciszyli autobus na zewnątrz, żeby ludzi nie budzić? Zlikwidowali skrzypienie wszystkich plastików z którego zbudowane jest wnętrze? No, Solaris to to nie jest.
    W przypadku Arrivy będą Solarisy. Oby tylko za tą niską ceną nie kryła się obsługa na poziomie Veolii, która teraz jest Arrivą. Ludzie w Warszawie pamiętają. Oj pamiętają, te zaniedbane technicznie gruchoty.

  • chris – 12.05.2016

    Dziwie się PKSowi GM że nadal chce inwestować w Scanie. Powinni zainwestować coś bardziej topornego i trwalszego jak MAN czy Citaro, skoro nie nadążają z obsługą techniczną swojego taboru. Fakt trwałości Citaro przywołuje tu na przykładzie katowickiego PKMu, który w kwestii dbałości o swój nowy tabor bardzo przypomina PKS GM.

  • Tomek – 12.05.2016

    Michalczewski już jeździ z klimą. Zdarzy się czasem MZA. Mobilis i Grodzisk niedoczekanie.

  • Jacek – 13.05.2016

    Korzystając z okazji zwracam się do autorów z prośbą i przypomnieniem o napisanie felietonu z ofertami taborowymi w zakończonym przetargu lubelskim. Obiecaliście napisać jaki tabor zaoferowali poszczególni oferenci.

  • Waliczek – 13.05.2016

    Wiadomo że najtańsza oferta zawiera Autosany Sancity 12 i 18 reszta Solarisy

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...