TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Arriva w grudniu wjeżdża do Warszawy. Pełnym składem
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.06.2016 18:16:32 7 komentarzy
Teraz niezaprzeczalnym faktem jest powrót do Warszawy starego-nowego operatora. (fot. ztm.waw.pl)

Stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego podpisał dzisiaj ośmioletnią umowę na obsługę wybranych zadań przewozowych z firmą Arriva. Nowy prywatny przewoźnik będzie wozić warszawiaków 54 fabrycznie nowymi autobusami klasy maxi.

Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć Arriva nie będzie obejmować kontraktu etapami. Wraz z początkiem grudnia spółka wprowadzi do ruchu wszystkie 54 autobusy- 50 do zadań liniowych oraz cztery na rezerwę. Jak już wielokrotnie informowaliśmy przewoźnik na potrzeby realizacji warszawskiej umowy pozyska i wprowadzi do ruchu Solarisy Urbino 12, w tym pięć z napędem hybrydowym. Pojazdy będą garażowane oraz serwisowane na Białołęce na zajezdni, która należy do radomskiej spółki Michalczewski. Rocznie stary-nowy warszawski operator będzie wykonywał pracę eksploatacyjną na stołecznych liniach autobusowych w wymiarze ok. 4 mln wzkm rocznie (+- 10%).

Wszystkie autobusy Arrivy zaoferują pasażerom najwyższy możliwy standard, do którego w stołecznej komunikacji miejskiej zdążyli się już przyzwyczaić. Każdy z pojazdów będzie fabrycznie nowy i spełniający normę Euro 6. Wszystkie będą także wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków, zestaw ekranów LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze, łączność alarmową, GPS oraz system liczenia potoków pasażerskich.

Stawka bazowa za wzkm, jaką będzie inkasowała Arriva wyniesie 7,24 zł brutto. Nie będzie ona podlegała waloryzacji przynajmniej do 1 kwietnia 2018 r. O tym dlaczego, pisaliśmy już tutaj. Dodajmy jednak, że prócz kar ZTM w umowie przewidział również nagrody. Będą one przyznawane m.in. za ponadprzeciętną punktualność, niezawodność oraz brak innych uchybień. W efekcie okresowo jednostkowa stawka za wzkm Arrivy może wzrosnąć nawet o 4%. A to by dawało przewoźnikowi maksymalnie ok. 25 - 30 gr brutto premii do kwietnia 2018 r. za każdy należycie przejechany wzkm.

W umowie w sposób wyjątkowo szczegółowo zostały określone wymagania dotyczące zaplecza technicznego. Wysokie wymagania zostały także postawione kierowcom. Wszyscy prowadzący autobusy będą musieli wykazać się znajomością języka polskiego, układu komunikacyjnego oraz topografii Warszawy i okolic, a także przepisów porządkowych i taryfowych.

ZTM zadbał także o sprawy społeczne. Przewoźnik został zobowiązany do zatrudnienia przynajmniej 120 pracowników na czas realizacji kontraktu na podstawie umowy o pracę na pełen etat. Arriva będzie obecna w stołecznej komunikacji przynajmniej do końca listopada roku 2024. Nie zapominajmy, że w przyszłości warszawski zarządca komunikacji ogłosi jeszcze przynajmniej dwa przetargi na obsługę linii autobusowych. A my tymczasem wracamy do oczekiwania na rozstrzygnięcie drugiej części "bitwy warszawskiej". Przedłużające się badanie ofert może świadczyć o tym, że komisja przetargowa ZTM musi np. wezwać niektórych oferentów do wyjaśnień.


Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Arriva
Solaris
  • Marcinek – 23.06.2016

    Skoro nie piszecie, że to nowe urbino, to rozumiem że 3 generacja?

  • www – 23.06.2016

    A na czym ma niby polegać "najwyższy możliwy standard"? To chyba przesadne opisywanie rzeczywistości. Te ekrany LCD są tak potrzebne pasażerom jak dziura w moście, tym bardziej, że oprócz bocznych na których jest informacja o trasie (tablice stosowane standardowo w każdym nowym autobusie i tramwaju w naszym kraju), pozostałe praktycznie nie mają informacji dla pasażerów, a jeżeli mają to tak nieczytelną, że szkoda gadać - lornetkę albo lupę trzeba by ze sobą nosić. Stare wyświetlacze pixelowe są dla pasażerów czytelniejsze i przede wszystkim podają tylko informację dla pasażerów.
    Jeżeli chodzi o autobusy to zobaczymy. Mobilis wprowadzając kiedyś do obiegu 12-sto metrowe Solarisy chwalił się jakie one są nowoczesne. I co? I okazało się, że poza budą nie miały nic wspólnego z Solarisami kupowanymi przez MZA. Nie dość, że od samego początku były problemy z hałasem, drganiami, itd., to jeszcze były tak zaniedbywane technicznie i wizualnie, że aż strach. Jazda tymi autobusami była karą. Naprawdę lepiej było poczekać na autobus MZA.
    Oby Arriva kupiła autobusy takie jak trzeba. Dobre dla pasażera i bez problemu z gwałtownym hamowaniem i ruszaniem. Takie normalne, jak przystało na obecne czasy. "Bajery elektroniczne" są nam niepotrzebne. Mam też nadzieję, że Arriva będzie dbała o autobusy jak trzeba, bo to co u nas wyprawiała pod wcześniejszą nazwą Connex jeszcze długo nie zapomnimy, a minęło sporo latek. Oby. Trzymam kciuki za dobry poziom - o grzaniu zimą i chłodzeniu latem niechaj nie zapominają jak komercyjna konkurencyjna:-)

  • fromex – 24.06.2016

    "...pozostałe praktycznie nie mają informacji dla pasażerów, a jeżeli mają to tak nieczytelną, że szkoda gadać - lornetkę albo lupę trzeba by ze sobą nosić."
    ???
    Jakoś nie miałem do tej pory problemu z odczytaniem trasy, aktualnej godziny i nazwy przystanku z wyświetlaczy podsufitowych. Czcionka jest duża i wyraźna. Zdecydowanie większa, niż na bocznych dechach, więc nie rozumiem do czego pijesz :O

  • www – 24.06.2016

    @fromex Jasne:-) Napisy są czytelne, z dużą i czytelną czcionką:-) Przejedź się starym Solarisem i porównaj wielkość napisów, a szczególnie ich szerokość. Na pewno są tak szerokie jak w starych autobusach - no tak, ale ekrany są węższe niż stare pixele:-) Ekrany LCD z napisami powinny być szersze (to możliwe skoro ekrany z trasą takie są), a przede wszystkim powinny mieć tylko info dla pasażera, a nie tak jak teraz, że większość ekranu to reklama.
    Do autobusów nawsadzali teraz tyle badziewnych ekranów LCD, że teraz MZA kupuje autobusy z panelami fotowoltanicznymi na dachach, żeby to badziewie zasilić w prąd. Nie lepiej wyrzucić je w ogóle i zostawić tylko te potrzebne pasażerowi, ale takie żeby były jednak czytelne? Te ekrany na reklamy nikomu nie są potrzebne, a ich zakup i utrzymanie kosztują i to dużo.

  • fromex – 24.06.2016

    Napisz wyraźnie które (w którym miejscu) wyświetlacze i które napisy Tobie nie pasują. I gdzie Ty widzisz same reklamy? Bo ja widzę jakiś portal informacyjny i co najwyżej reklamy imprez plenerowych i teatrów. To samo w tramwajach. Na górze przewijany pasek z trasą, pod nim portal. Najwyraźniej rozmawiamy o czymś innym.

  • Jacek – 24.06.2016

    ARRIVA rozpoczęła już kampanie werbunkową na terenie Warszawy. Wczoraj od 4 rano na terenie zajezdni ITSu stała dziewczynka i rozdawała ulotki z propozycja pracy dla kierowców. Po ostatnim porannym wyjezdzie zniknęła pozostawiając ulotki w świetlicy dla pracowników. Warto wspomnieć że było to uzgodnione z dyrekcja firmy Michalczewski sp.z.o.o. Czyżby firma już nie liczyła na wygranie drugiej części przetargu? Ciekawe czy pod zajezdniami innych pracowników też takowe ulotki były rozdawane?

  • Kondzio – 24.06.2016

    Zobaczycie kto będzie w zarządzie Arrivy!Cała plejada gwiazd z firm transportowych.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...