TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Arriva, PKS Grodzisk i PKS Polonus z EEC w walce o zastępcze linie ZTM
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.06.2017 18:41:45
Arriva, PKS Grodzisk i PKS Polonus z EEC w walce o zastępcze linie ZTM

31 maja 2017 r. ZTM w Warszawie otworzył oferty na obsługę zastępczej komunikacji autobusowej na liniach łączących stolicę z miastami Piastów i Pruszków - w ramach modernizacji kolejowej trasy Warszawa-Grodzisk.

Zgodnie z wcześniej oddawanymi przez nas informacjami:

  • na zastępczych liniach ZG (Warszawa – Grodzisk Mazowiecki), ZM (Milanówek – Grodzisk Mazowiecki) oraz ZB (Brwinów – Warszawa) za organizację komunikacji będą odpowiedzialne Koleje Mazowieckie.

  • na zastępczych liniach ZP (Pruszków – Warszawa) oraz 717 (Piastów – Warszawa) za organizację komunikacji będzie odpowiedzialny Zarząd Transportu Miejskiego.

24 kwietnia stołeczny Zarząd ogłosił przetarg na obsługę linii ZP i dodatkowych autobusów dla linii 717 zakładając, że przyspieszonej linii ZP kursy w dni robocze w szczycie przewozowym będą realizowane co 8 minut, a w godzinach pozaszczytowych i w dni wolne od pracy – co 15 minut; w przypadku realizacji kursów autobusami 12-metrowymi częstotliwość w szczycie przewozowym będzie zwiększona. Dlatego też ZTM podzielił na trzy warunkowe zadania, w wykorzystaniem autobusów 18-metrowych bądź 12-metrowych.

Z kolei od 3 września, autobusy w ramach istniejącej linii 717 z Piastowa do Warszawy będą odjeżdżały co 10 minut. W godzinach pozaszczytowych i w dni wolne od pracy – co 15 minut. Pasażerowie będą korzystać z 18 i 12 metrowych autobusów.

Razem w liczbach to:

  • 2 236 320 wzkm (+20%/-20%) wozokilometrów, przy wykorzystaniu 32 (29 w ruchu, 3 rezerwowe) autobusów o długości ok. 12 m MAXI

  • lub: 1 863 130 wzkm (+20%/-20%) przy wykorzystaniu 23 (21 do ruchu, 2 rezerwowe) autobusów o długości ok. 18 m MEGA,

  • lub: 2 110 070 wzkm ( +20%/-20%) przy wykorzystaniu 29 autobusów: 10 (9 do ruchu, 1 rezerwowy) o długości ok. 18 m MEGA obsługujące linię Warszawa-Piastów i 19 (17 do ruchu, 2 rezerwowe) o długości ok. 12 m MAXI, obsługujące linię Warszawa - Pruszków

Trzech chętnych

31 maja ZTM otworzył trzy oferty, złożone przez firmy:

Wykonawcy

Wariant / Marka i typ autobusu

Cena brutto

Norma emisji spalin

Klimatyzacja

Monitoring

PKS w Grodzisku Maz.

Wariant A Scania Omnicity - 32 szt.

14 177 374,27

Euro IV

Tak

Tak

Konsorcjum: PKS Polonus i Europa Express City

Wariant A Volvo 7700 -32 szt.

15 819 727,68

Euro V

Tak

Tak

Arriva Bus Transport

Wariant A

Solaris Urbino 12 - 12 szt. Volvo 7700 - 12 szt.

18 114192,00

Euro IV

Tak

Tak

Aktualnie ZTM w Warszawie analizuje złożoną dokumentację, natomiast już wiadomo, że wszystkie oferty zmieściły się w budżecie. Kwota przeznaczona przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia to 21 731 490 PLN brutto, co oznacza, że najtańsza oferta PKS Grodzisk jest tańsza aż o ponad 7,5 mln od zakładanego kosztorysu.

Co ciekawe, wszystkie firmy transportowe wybrały Wariant A (z autobusami klasy MAXI). Poza ceną różnice między ofertami polegają przede wszystkich na normach emisji spalin. Najnowsze pojazdy (Volvo 7700 z Euro 5) zaoferował Polonus z EEC, natomiast najstarsze - PKS Grodzisk (Scania Omnicity z Euro 4).

I to dwie firmy powalczą o ostateczne zwycięstwo. Naszym zdaniem wygrana droższej oferty PKS Polonus z ECC wcale nie jest wykluczona. O wszystkim zadecydują małe punkty za normy emisji spalin. Przypomnijmy, że kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są następujące:

  • cena - 50%

  • standard emisji spalin - 20%

  • tabor klimatyzowany - 12%

  • tabor monitorowany - 8%

  • tabor wielkopojemny - 10%

Czekamy teraz na decyzję komisji przetargowej ZTM.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Arriva
Europa Express
PKS Polonus
PKS Grodzisk

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....