TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Arriva kupuje elektryczne autobusy. W Czechach.
Konrad Bek - Opublikowano: 28.04.2016 17:49:59 1 komentarz
Arriva kupuje elektryczne autobusy. W Czechach.

Z początkiem kwietnia, spółka Arriva Morava ogłosiła przetarg na dziesięć elektrobusów, które miały by kursować w komunikacji miejskiej w Trzyńcu. Być może będzie to jeden z modeli testowanych w ostatnim roku przez przewoźnika. A nie było ich mało…(m.in. SOR EBN 10,5 i BYD K9).

W najnowszym postępowaniu na 10 klimatyzowanych elektrobusów, od wykonawcy wymaga się pojazdu o długości 12 – 13-metrów. To stawia pod znakiem zapytania obecność w postępowaniu przetargowym największego czeskiego producenta elektrycznych autobusów – SOR-a z Libchavy, którego aktualnie najdłuższy elektrobus mierzy 11,1 m i jest zaprojektowany jako Low Entry (z podniesioną podłogą w tylnej części).

Unijna kasa

Autobusy elektryczne mają być finansowane częściowo ze środków UE (IROP), a szacowana wartość zamówienia wynosi 135 mln CZK. Elektrobusy mają umożliwiać m.in. dzienne wykonanie ok. 110 km przy SORT1. Dostawy mają być realizowane tylko w przypadku, gdy w czasie trwania konkursu, nie będzie żadnych nieprzewidzianych zdarzeń – czyli już od listopada 2016 roku.

Skoda, BYD czy Solaris?

Zakres potencjalnych dostawców elektrycznych autobusów jest dość ograniczony, ponieważ kryteria zakładają, że wykonawca miał dokonać w ciągu ostatnich trzech lat dostaw pojazdów elektrycznych, które zostały przynajmniej częściowo były zasilane bateriami. W tej kategorii możemy policzyć wszystkich chętnych na palcach jednej ręki. Częściowe trolejbusy, trolejbusy, tj z alternatywnym źródłem zasilania lub autobusy hybrydowe plug-in. Poza tym wymogiem jest również konieczne, aby w tym samym okresie trzech kolejnych lat zostały dostarczone co najmniej trzy electrobusy – w pełni niskopodłogowe, które eksploatowane są obecnie przez ostatnich sześć miesięcy, mają odpowiedni certyfikat zatwierdzenia (w dowolnym państwie członkowskim UE) oraz co najmniej jeden z tych pojazdów przejechał z pasażerami na regularnej linii już ponad 70 000 km. Dla producentów, europejskiego rynku te warunki będą łatwe do spełnienia. Na przykład Solaris Bus & Coach, Skoda Electric, lub chińską firma BYD i szwedzkiego Volvo, nawet w przypadku tych dwóch ostatnich. Volvo prawdopodobnie nie spełnia tego wymogu. Podobnie jak ostrawska Ekova Electric Company, którą z postępowania wyłącza właśnie przebieg elektryka.

Energetyczne wymogi

Przyszły operator ma także inne, energetyczne wymagania, z których ma korzystać tylko jeden silnik trakcyjny o mocy min. 160 kW. Ładowanie "do pełna" powinno być normalnie prowadzone w nocy – maksymalnie przez ponad 5 godzin w trybie 3x 400VAC, 50 Hz, natomiast ładowarka powinna być w zestawie.

Przewoźnik wstępnie ocenił koszty średnio na 135 mln CZK za 10 pojazdów. Żeby złożyć ważną ofertę w tym postępowaniu należy wpłacić wadium w wysokości 0,6 mln CZK. Ponadto oferty będą oceniane na podstawie pięciu kryteriów:

• Cena – 30%

• Cena serwisowania – 15%

• Dostępność serwisu – 30%

• Zużycie energii elektrycznej w każdym autobusie – 15%

• Gwarancja – 10%

Na oferty morawska Arriva czeka do 25 maja, wtedy wówczas upływa termin ich składania. Kto ma największe szanse na zwycięstwo w tym jak na razie największym czeskim zamówieniu na elektrobusy? Dowiemy się już niebawem.



Sprawdź też:
Arriva
elektrobus
  • xmen – 28.04.2016

    U nas nie kupią bo umia uwalic ustawe o transporcie publicznym :/ Polska

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...