TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Arriva kupuje elektryczne autobusy. W Czechach.
Konrad Bek - Opublikowano: 28.04.2016 17:49:59 1 komentarz
Arriva kupuje elektryczne autobusy. W Czechach.

Z początkiem kwietnia, spółka Arriva Morava ogłosiła przetarg na dziesięć elektrobusów, które miały by kursować w komunikacji miejskiej w Trzyńcu. Być może będzie to jeden z modeli testowanych w ostatnim roku przez przewoźnika. A nie było ich mało?(m.in. SOR EBN 10,5 i BYD K9).

W najnowszym postępowaniu na 10 klimatyzowanych elektrobusów, od wykonawcy wymaga się pojazdu o długości 12 ? 13-metrów. To stawia pod znakiem zapytania obecność w postępowaniu przetargowym największego czeskiego producenta elektrycznych autobusów ? SOR-a z Libchavy, którego aktualnie najdłuższy elektrobus mierzy 11,1 m i jest zaprojektowany jako Low Entry (z podniesioną podłogą w tylnej części).

Unijna kasa

Autobusy elektryczne mają być finansowane częściowo ze środków UE (IROP), a szacowana wartość zamówienia wynosi 135 mln CZK. Elektrobusy mają umożliwiać m.in. dzienne wykonanie ok. 110 km przy SORT1. Dostawy mają być realizowane tylko w przypadku, gdy w czasie trwania konkursu, nie będzie żadnych nieprzewidzianych zdarzeń ? czyli już od listopada 2016 roku.

Skoda, BYD czy Solaris?

Zakres potencjalnych dostawców elektrycznych autobusów jest dość ograniczony, ponieważ kryteria zakładają, że wykonawca miał dokonać w ciągu ostatnich trzech lat dostaw pojazdów elektrycznych, które zostały przynajmniej częściowo były zasilane bateriami. W tej kategorii możemy policzyć wszystkich chętnych na palcach jednej ręki. Częściowe trolejbusy, trolejbusy, tj z alternatywnym źródłem zasilania lub autobusy hybrydowe plug-in. Poza tym wymogiem jest również konieczne, aby w tym samym okresie trzech kolejnych lat zostały dostarczone co najmniej trzy electrobusy ? w pełni niskopodłogowe, które eksploatowane są obecnie przez ostatnich sześć miesięcy, mają odpowiedni certyfikat zatwierdzenia (w dowolnym państwie członkowskim UE) oraz co najmniej jeden z tych pojazdów przejechał z pasażerami na regularnej linii już ponad 70 000 km. Dla producentów, europejskiego rynku te warunki będą łatwe do spełnienia. Na przykład Solaris Bus & Coach, Skoda Electric, lub chińską firma BYD i szwedzkiego Volvo, nawet w przypadku tych dwóch ostatnich. Volvo prawdopodobnie nie spełnia tego wymogu. Podobnie jak ostrawska Ekova Electric Company, którą z postępowania wyłącza właśnie przebieg elektryka.

Energetyczne wymogi

Przyszły operator ma także inne, energetyczne wymagania, z których ma korzystać tylko jeden silnik trakcyjny o mocy min. 160 kW. Ładowanie "do pełna" powinno być normalnie prowadzone w nocy ? maksymalnie przez ponad 5 godzin w trybie 3x 400VAC, 50 Hz, natomiast ładowarka powinna być w zestawie.

Przewoźnik wstępnie ocenił koszty średnio na 135 mln CZK za 10 pojazdów. Żeby złożyć ważną ofertę w tym postępowaniu należy wpłacić wadium w wysokości 0,6 mln CZK. Ponadto oferty będą oceniane na podstawie pięciu kryteriów:

? Cena ? 30%

? Cena serwisowania ? 15%

? Dostępność serwisu ? 30%

? Zużycie energii elektrycznej w każdym autobusie ? 15%

? Gwarancja ? 10%

Na oferty morawska Arriva czeka do 25 maja, wtedy wówczas upływa termin ich składania. Kto ma największe szanse na zwycięstwo w tym jak na razie największym czeskim zamówieniu na elektrobusy? Dowiemy się już niebawem.



Sprawdź też:
Arriva
elektrobus
  • xmen – 28.04.2016

    U nas nie kupią bo umia uwalic ustawe o transporcie publicznym :/ Polska

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...