TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Arriva krytykuje szczeciński przetarg na linie
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.12.2017 09:00:17 11 komentarzy
Arriva krytykuje szczeciński przetarg na linie

29 listopada 2017 r. Gmina Miasto Szczecin, działająca przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie ogłosiła przetarg na obsługę linii dziennych i nocnych oraz w komunikacji okazjonalnej na telefon.

Zamówienie obejmuje obsługę linii dziennych: 52, 70, 81, 83, 88, 105, 108, 121, 122, 123, 124 oraz nocnych: 522, 523, 530, 531, 532, 535, 536, a także transport na żądanie. Zwycięzca przetargu będzie miał do przejechania 2.327.315 wozokilometrów i 7.560 wozogodzin. Wielkość pracy przewozowej może ulec zmianie nie więcej niż o 10%.

Kryteria oceny ofert to cena brutto za 1 wozokilometr w komunikacji regularnej (55%), cena brutto za 1 wozokilometr w komunikacji okazjonalnej (5%), rodzaj taboru – w pełni niskopodłogowy (20%) i średni wiek taboru (20%).

Wykonanie zamówienia w wersji pierwotnej miałoby nastąpić od podpisania umowy, nie wcześniej jednak niż od 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2018 roku. Linia 52 dotychczas była obsługiwana przez SPA Dąbie, zaś wszystkie pozostałe linie przez PKS Szczecin, który wygrał ostatni przetarg na roczną obsługę. Można było się spodziewać, że i tym razem PKS Szczecin będzie próbował wygrać to niemałe zamówienie. Nie wszystkim jednak się to spodobało.

Arriva pyta i zarzuca

Nie minęło kilka dni, a do ZDiTM Szczecin wpłynęło pierwsze zapytanie. Autorem była Arriva Bus Transport Polska Sp. z o.o. w Toruniu. W zapytaniu Arriva zarzuca szczecińskiemu zarządcy transportu, iż rozpoczęcie świadczenia usług od dnia 1 stycznia 2018 roku jest niemożliwe, z uwagi na fakt, że termin otwarcia ofert w niniejszym przetargu przewidziano na dzień 27 grudnia 2017 roku. Nie jest także znana dokładna data zawarcia umowy między przewoźnikiem, a organizatorem, co zdaniem Arrivy oznacza, że wykonawca składając ofertę nie ma wiedzy na temat długości czasu niezbędnego do przygotowania się w celu realizacji zamówienia.

Okres na przygotowanie się powinien według Arrivy wynosić minimum kilka miesięcy zważywszy na konieczność posiadania 46 autobusów o różnej pojemności, zatrudnienia kierowców i posiadania bazy autobusowej. Toruńska spółka zarzuca także organizatorowi transportu publicznego, iż zapisy SIWZ w sposób oczywisty faworyzują obecnego wykonawcę (tj. PKS Szczecin), który dysponuje bazą, kierowcami i autobusami i tym samym jako jedyny jest w stanie spełnić wszystkie wymagania zamawiającego.

Zdaniem Arrivy tylko PKS Szczecin jest w stanie świadczyć usługi od dnia zawarcia umowy. Według pytającego świadczy to o naruszeniu zasady uczciwej konkurencji. W efekcie został sformułowany wniosek o zmianę terminu rozpoczęcia wykonania usługi na 90 dni od podpisania umowy oraz terminu na spełnienie wszystkich warunków zamawiającego co do bazy transportowej, który według wnioskodawcy winien wynieść 180 dni od daty zawarcia umowy.

Jak się broni ZDiTM?

Szczeciński zarządca transportu nie wyraził zgody na zaproponowane zmiany. Argumentacja zamawiającego sprowadza się do wyjaśnienia, że w marcu br. ZDiTM opublikował wstępne ogłoszenie informacyjne o zamiarze zawarcia umowy której przedmiotem jest prowadzone obecne postępowanie. Zdaniem ZDiTM wykonawcy już wtedy mieli możliwość zadawania pytań w związku z planowanym przetargiem, co miało na celu umożliwienie potencjalnym oferentom przygotowanie się do złożenia ofert i spełnienia warunków określonych przez zamawiającego. W konsekwencji według organizatora w takim przypadku nie ma mowy o faworyzowaniu PKS Szczecin czy naruszeniu zasad nieuczciwej konkurencji.

W opinii ZDiTM potencjalni wykonawcy powinni spełniać wszystkie wymagania SIWZ w dniu składania ofert. W rezultacie zamawiający dokonał jedynie kosmetycznej zmiany dotyczącej terminu wykonania zamówienia. Na chwilę obecną rozpoczęcie świadczenia usług przez zwycięzcę przetargu nastąpi w momencie podpisania umowy.
Czy mimo powyższych przeciwności Arriva złoży ofertę? Można się domyślać, że nie, z uwagi na krótkie terminy na przygotowanie się do świadczenia usług. Niemniej jednak należy pamiętać, iż świadczenie usług przewidziano tylko na rok 2018. Przez ten czas nie tylko Arriva, ale i inni przewoźnicy mogą zbierać siły, aby zagrozić wyparciem dotychczasowego wykonawcy. Gdyby tak się stało, byłby to z pewnością precedens w szczecińskiej komunikacji miejskiej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linia
PKS Szczecin
Arriva
  • Komuna – 14.12.2017

    Za taki wałek KIO powinna im wywrócić to w kosmos. Ustawka że głowa boli

  • Rrr – 14.12.2017

    Jest to powtórka przetargu z zeszłego roku. Za rok będzie powtórka, tzn. ogłszenie przetargu na koniec listopada, składanie ofert do powiedzmy 20.12.18, rozpoczęcie zadania od 01.01.19. Może to ulec zmianie, jeżeli po wyborach samorządowych zmienią się władze w Dobrej i Kołbaskowie, które współfinansują te linie.

  • Kielczanin – 14.12.2017

    Takie Kielce wersja 2.0

  • Pasażer – 14.12.2017

    Arriva krytykuje... a co mają powiedzieć mieszkańcy Mielca, Sanok i innych miejscowości gdzie z na na dzień Arriva przestała jeździć autobusami. Nikt chyba nie chce takiego nie wiarygodnego przewoźnika

  • MAnra – 14.12.2017

    Do prokuratury i KIO jednocześnie !p.s. Telewizja pewnie też by temat pociągła.

  • www – 14.12.2017

    @Pasażer Bo przewoźnikowi powinien płacić organizator? A dlaczego padło tak dużo PKS-ów? Bo żyli z biletów, a busiki podebrały pasażerów? Nikt nie będzie dopłacał do interesu, bo niby z czego.

  • no a jak – 14.12.2017

    Szkoda, że w wielu przypadkach arriva działała i później uciekała z terenu gdzie przewoziła ludzi. Nagle im się nie opłaca. A linie przejmują inni prywatni przewoźnicy i osiągają zyski. Później arriva sprzedaje autobusy, część zabiera i tyle ich widziano! żałośne!

  • qqq – 15.12.2017

    Dlatego uważam że przetargi na linie to zło. Organizator sam powinien mieć możliwość wyboru kogo chce. A nie brać tego kto nawet nie jest przygotowany w danym mieście a wygrał przetarg.

  • Polak – 16.12.2017

    Arriva to totalna kompromitacja! Oszukali ludzi na południu a teraz chcą swoje praktyki na północy stosować! Nie ma polskich przewoźników ?! Kiedy zaczniemy myśleć patriotycznie ?!

  • ja – 09.01.2018

    żałosne 52 powinno mieć solarisy iv generacji a nie jakieś ubogie many bez wyświetlaczy górnych

  • ja – 09.01.2018

    i 52 powinny sie wozić spa dąbie a nie jakieś przedsiębiorstwem

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....