Arriva, BP Tour i PKS Grodzisk w przetargu MPK-Łódź

infobus
04.06.2020 15:00
0 Komentarzy

Trzy firmy chcą zapewnić obsługę pięciu łódzkich linii: Z41 (zadanie 1) i 60A, 60B, 60C, 60D(zadanie 2).

Dzisiaj – 4 czerwca – miało miejsce otwarcie ofert w liniowym kontrakcie MPK-Łódź. Wiemy, że o to zamówienie ubiegają się trzy firmy: Arriva, BP Tour i PKS Grodzisk Maz.

Pierwszypakiet

Przypomnijmy,że od 15 marca autobusy firmy BP Tour z Lublina obsługują pierwszy, pełenpakiet linii, jakie MPK-Łódź zleciło na zewnątrz. Obok tras 43A i 43B(przejętych przez prywatną spółkę 1 marca) to linie Z 45 i Z 46, które wożąpasażerów do Zgierza i Ozorkowa.

Wszystkie łódzkie pojazdy BP Tour sąprzegubowe, wyposażone w biletomaty i system informacji pasażerskiej. Ichmalowanie podobne do tego, które znamy z autobusów MPK-Łódź. Umowa z firmą BPTour została podpisana na trzy lata.

Drugi pakiet i pięć linii

Teraz MPK-Łódź szukałooperatora na trasy Z41 (zadanie 1) i 60A, 60B, 60C, 60D (zadanie 2). Do tego przetarguzamawiający podszedł z budżetem:

  • dla zadania nr 1: 14 730 768,00 PLN brutto;

  • dla zadania nr 2: 23 529 377,88 PLN brutto.

4 czerwca swoje oferty złożyły trzy firmy (wszystkie zaproponowały termin wykonania zamówienia zgodnie zzapisami SIWZ). To:

  • PrzedsiębiorstwoWielobranżowe BP Tour Piotr Brewczak, Bełżyce z cenami brutto dla zadania nr 1:12 607 920,00 PLN, a dla zadania nr 2: 26 131 964,04 PLN;

  • Arriva Bus Transport Polska, Toruń z cenami dla zadania nr 1: 14 511744,00 PLN, adla zadania nr 2: 23 805 298,44 PLN.

  • PrzedsiębiorstwoKomunikacji Samochodowej w Grodzisku Mazowieckim z ofertą tylko w zadaniu nr 2i ceną: 24 729 826,34 PLN.

Ciekawy rozstrzałi wszystko wskazuje na to, że BP Tour będzie musiał podzielić się z Arrivąłódzkim rynkiem. O ile MPK nieznacznie podniesie  budżet w zadaniu numer dwa. Przypomnijmy, że łódzka spółka zastosowała w tym przetargu dwa kryteria oceny ofert: cena (95%) i wyposażeniepojazdów w klimatyzację (5%).

W przypadkupierwszej z wymienionych linii, MPK szukało przewoźnika na dwa lata, wprzypadku drugiej – na trzy lata. Świadczenie usług ma się rozpocząć niepóźniej niż w terminie 90 dni od dnia zawarcia umowy. Jak zastrzega zamawiający – kierujący pojazdami nie mogą być pracownikami MPK.

Liniowyzakres

W ramachzadania 1, MPK przewiduje średniomiesięczną pracę przewozową w liczbie 41,3tys. km +/- 5%. Przewoźnik musi dysponować w dni powszednie pięcioma autobusamiprzegubowymi, a w soboty i niedziele – czterema przegubowcami.

Z kolei wramach zadania 2 – praca przewozowa w ciągu miesiąca wyniesie 56,3 tys. km +/-5%. W tym przypadku wykonawca będzie musiał dysponować w dni powszedniesiedmioma autobusami jednoczłonowymi i dwoma autobusami przegubowymi, w sobotybędą to dwa autobusy mini, trzy autobusy jednoczłonowe i jeden autobusprzegubowy, a w niedzielę – trzy autobusy mini i dwa autobusy jednoczłonowe.

Taborowe wymogi

Obsługiwanyprzez wykonawcę tabor ma być niskowejściowy, przegubowy (18m +/-0,5 mdługości), jednoczłonowy (12m +/-0,5 m długości) lub mini (8m +/- 0,5 m długości),co najmniej trzydrzwiowy (dotyczy autobusów przegubowych i jednoczłonowych) lubco najmniej dwudrzwiowy (dotyczy autobusów mini). MPK uznaje za autobusniskowejściowy, pojazd bez stopni pośrednich, tj. stopni (schodów) w conajmniej jednych drzwiach autobusu. Pojemność pasażerska ma być nie mniejszaniż: 130 osób – w autobusach przegubowych, 85 osób w autobusach jednoczłonowychi 36 osób w autobusach mini. Autobusy nie mogą być starsze niż 12 lat w całymokresie obowiązywania umowy. Wszystkie pojazdy mają być o jednakowych barwach iz jednakowym schematem malowania lub oklejenia. Zamawiający preferuje barwy ischemat malowania tożsamy lub podobny z przyjętym w Lokalnym TransporcieZbiorowym w Łodzi.

Autobusymają być wyposażone m.in. w:

  • kasownikibiletów papierowych – KRG-6 KM (producent R&G) lub równoważne,

  • biletomat –jedna sztuka na pojazd,

  • tabliceinformacyjne,

  • klimatyzacjęprzestrzeni pasażerskiej (jest to kryterium oceny ofert),

  • systeminformacji głosowej do automatycznego prezentowania komunikatów.

MPK wymaga,aby pracownicy przewoźnika – kierujący autobusami – przestrzegali wszystkichzasad dotyczących kierowania pojazdami, zgodnie z obowiązującym powszechnieprawem o ruchu drogowym, o wykonywaniu transportu drogowego, publicznegotransportu zbiorowego, zawartych w ustawach i zarządzeniach, a takżewynikających z realizacji umowy. Wymagana jest znajomość przez kierowców językapolskiego w stopniu co najmniej komunikatywnym.

Komentarze