TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Arriva, BP Tour i PKS Grodzisk w przetargu MPK-Łódź
- Opublikowano: 04.06.2020 17:00:50
Trzy oferty w liniowym przetargu MPK Łódź; fot. BP Tout / Daniel

Trzy firmy chcą zapewnić obsługę pięciu łódzkich linii: Z41 (zadanie 1) i 60A, 60B, 60C, 60D (zadanie 2).

Dzisiaj – 4 czerwca – miało miejsce otwarcie ofert w liniowym kontrakcie MPK-Łódź. Wiemy, że o to zamówienie ubiegają się trzy firmy: Arriva, BP Tour i PKS Grodzisk Maz.

Pierwszy pakiet

Przypomnijmy, że od 15 marca autobusy firmy BP Tour z Lublina obsługują pierwszy, pełen pakiet linii, jakie MPK-Łódź zleciło na zewnątrz. Obok tras 43A i 43B (przejętych przez prywatną spółkę 1 marca) to linie Z 45 i Z 46, które wożą pasażerów do Zgierza i Ozorkowa.

Wszystkie łódzkie pojazdy BP Tour są przegubowe, wyposażone w biletomaty i system informacji pasażerskiej. Ich malowanie podobne do tego, które znamy z autobusów MPK-Łódź. Umowa z firmą BP Tour została podpisana na trzy lata.

Drugi pakiet i pięć linii

Teraz MPK-Łódź szukało operatora na trasy Z41 (zadanie 1) i 60A, 60B, 60C, 60D (zadanie 2). Do tego przetargu zamawiający podszedł z budżetem:

  • dla zadania nr 1: 14 730 768,00 PLN brutto;

  • dla zadania nr 2: 23 529 377,88 PLN brutto.

4 czerwca swoje oferty złożyły trzy firmy (wszystkie zaproponowały termin wykonania zamówienia zgodnie z zapisami SIWZ). To:

  • Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BP Tour Piotr Brewczak, Bełżyce z cenami brutto dla zadania nr 1: 12 607 920,00 PLN, a dla zadania nr 2: 26 131 964,04 PLN;

  • Arriva Bus Transport Polska, Toruń z cenami dla zadania nr 1: 14 511744,00 PLN, a dla zadania nr 2: 23 805 298,44 PLN.

  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Mazowieckim z ofertą tylko w zadaniu nr 2 i ceną: 24 729 826,34 PLN.

Ciekawy rozstrzał i wszystko wskazuje na to, że BP Tour będzie musiał podzielić się z Arrivą łódzkim rynkiem. O ile MPK nieznacznie podniesie  budżet w zadaniu numer dwa. Przypomnijmy, że łódzka spółka zastosowała w tym przetargu dwa kryteria oceny ofert: cena (95%) i wyposażenie pojazdów w klimatyzację (5%).

W przypadku pierwszej z wymienionych linii, MPK szukało przewoźnika na dwa lata, w przypadku drugiej – na trzy lata. Świadczenie usług ma się rozpocząć nie później niż w terminie 90 dni od dnia zawarcia umowy. Jak zastrzega zamawiający - kierujący pojazdami nie mogą być pracownikami MPK.

Liniowy zakres

W ramach zadania 1, MPK przewiduje średniomiesięczną pracę przewozową w liczbie 41,3 tys. km +/- 5%. Przewoźnik musi dysponować w dni powszednie pięcioma autobusami przegubowymi, a w soboty i niedziele – czterema przegubowcami.

Z kolei w ramach zadania 2 – praca przewozowa w ciągu miesiąca wyniesie 56,3 tys. km +/- 5%. W tym przypadku wykonawca będzie musiał dysponować w dni powszednie siedmioma autobusami jednoczłonowymi i dwoma autobusami przegubowymi, w soboty będą to dwa autobusy mini, trzy autobusy jednoczłonowe i jeden autobus przegubowy, a w niedzielę – trzy autobusy mini i dwa autobusy jednoczłonowe.

Taborowe wymogi

Obsługiwany przez wykonawcę tabor ma być niskowejściowy, przegubowy (18m +/-0,5 m długości), jednoczłonowy (12m +/-0,5 m długości) lub mini (8m +/- 0,5 m długości), co najmniej trzydrzwiowy (dotyczy autobusów przegubowych i jednoczłonowych) lub co najmniej dwudrzwiowy (dotyczy autobusów mini). MPK uznaje za autobus niskowejściowy, pojazd bez stopni pośrednich, tj. stopni (schodów) w co najmniej jednych drzwiach autobusu. Pojemność pasażerska ma być nie mniejsza niż: 130 osób – w autobusach przegubowych, 85 osób w autobusach jednoczłonowych i 36 osób w autobusach mini. Autobusy nie mogą być starsze niż 12 lat w całym okresie obowiązywania umowy. Wszystkie pojazdy mają być o jednakowych barwach i z jednakowym schematem malowania lub oklejenia. Zamawiający preferuje barwy i schemat malowania tożsamy lub podobny z przyjętym w Lokalnym Transporcie Zbiorowym w Łodzi.

Autobusy mają być wyposażone m.in. w:

  • kasowniki biletów papierowych - KRG-6 KM (producent R&G) lub równoważne,

  • biletomat – jedna sztuka na pojazd,

  • tablice informacyjne,

  • klimatyzację przestrzeni pasażerskiej (jest to kryterium oceny ofert),

  • system informacji głosowej do automatycznego prezentowania komunikatów.

MPK wymaga, aby pracownicy przewoźnika - kierujący autobusami - przestrzegali wszystkich zasad dotyczących kierowania pojazdami, zgodnie z obowiązującym powszechnie prawem o ruchu drogowym, o wykonywaniu transportu drogowego, publicznego transportu zbiorowego, zawartych w ustawach i zarządzeniach, a także wynikających z realizacji umowy. Wymagana jest znajomość przez kierowców języka polskiego w stopniu co najmniej komunikatywnym.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
MPK Łódź
Arriva
BP Tour
PKS Grodzisk Maz.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....