TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Argentyna inwestuje w BRT
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 06.07.2011 21:44:54
Argentyna inwestuje w BRT

2 czerwca ruszył w Buenos Aires pierwszy argentyński system BRT (BUS Rapid Transport), który otrzymał nazwę „Metrobus”. To 21 stacji, 22 linie autobusowe i wydzielone pasy ruchu o długości 12,5 km pośrodku najbardziej rychliwej arterii komunikacyjnej tego prawie 3 mln miasta. Oficjalnego otwarcia linii dokonał Mauricio Macri, burmistrz Buenos Aires, który zapowiedział, że Metrobus będzie miał ogromny wpływ na poprawę jakości życia mieszkańców. Dwie linie w ramach BRT połączyły dwie stacje kolei podmiejskich i metra rozlokowanych po przeciwnych stronach miasta, ograniczając o 40% dotychczasowy czas podróży (z 55 do 28 minut). Władze miasta oczekują, że dziennie z Metrobusa będzie korzystać ok. 100.000 mieszkańców, co przełoży się 15-procentowy wzrost liczby pasażerów w całym systemie komunikacyjnym miasta. To zdaniem urzędników powinno również zmniejszyć zużycia paliwa przez autobusy w mieście o ok. 30 procent. –„Wdrożenie Metrobus w Buenos Aires, pierwszego korytarza BRT w Argentynie, stanowi znaczny postęp w rozwoju transportu miejskiego i jednocześnie zwiększy jakość życia ponad 100.000 ludzi\' - powiedział Macri. –\'Naszym głównym celem, jako osób odpowiedzialnych za planowanie miejskiej przestrzeni, było podniesienie jakości transportu publicznego. Tutaj kluczowe znaczenie miało dla nas poparcie WJ Clinton Foundation i ITDP, które pomogły nam uruchomić światowej klasy system BRT. W najbliższych latach, w oparciu o sukces pierwszej linii, planujemy kontynuować rozbudowę sieci BRT w Buenos Aires.\' \'Metrobus\' oprócz szybkiego połączenia tranzytowego, ma poprawić także warunki dla ruchu pieszego w centrum miasta oraz podnieść dostępność ścieżek rowerowych i zmniejszyć ryzyko wypadków drogowych. To może być początek komunikacyjnej rewolucji w Buenos Aires.

 \'Metrobus\'i ekologia
–„Transport drogowy w Ameryce Łacińskiej odpowiada za 90% wszystkich emisji spalin, z czego połowa jest produkowana przez pojazdy transportu pasażerskiego”–mówi Stephen Crolius, dyrektor Programu Transport w Clinton Climate Initiative. –„Systemy BRT odegrają ważną rolę w rozwiązywaniu tego problemu, ponieważ tworzenie osobnych pasów ruchu dla autobusów w miastach ograniczy milionom osób czas i koszty transportu. Tym samym ograniczymy korzystanie z samochodów osobowych i poprawimy jakość powietrza.\'
Warto podkreślić, że Metrobus w Buenos Aires został zbudowany w ciągu zaledwie siedmiu miesięcy. To pokazuje ogromne oszczędności, jakie może przynieść BRT w zakresie czasu i kosztów infrastrukturalnych w porównaniu do systemów transportu szynowego. Zresztą wzdłuż arterii Av. Juan B. Justo i tak nie można zbudować metra, gdyż biegnie pod nią rurociąg z Arroyo Maldonado.

 Podsumowując: Metrobus obejmuje dwie linie autobusowe nr 166 i 34 oraz 22, których przystanki rozlokowano wzdłuż rychliwej arterii Av. Juan B. Justo. Startują one w Liniers i kończą się w obszarze Pacifico (gdzie można też połączyć z linii metra D). Przystanki autobusowe znajdują się co 400 metrów. W celu zapewnienia najwyższej jakości usług, wszystkie przystanki autobusowe będą miały dynamiczny system informacji pasażerskiej, który pozwoli pasażerom zobaczyć czas przybycia następnego autobusu. Ponadto cena za biletu w Metrobus będzie taka sam jak w pozostałych autobusach. Stacje zbudowane są na podwyższeniu, co ułatwia i przyspiesza wejście / wyjście z autobusu. Wszystkie sa dostępne dla osób niepełnosprawnych. Stacje mają podjazdy, a na perony znajdują się płytki ze znakami Brajla, które ostrzegają oraz przekazują nazwę stacji i linii dla niewidomych.

Kolejne cechą wyróżniające Metrobus to:

- system działa przez 24 godziny, 365 dni w roku;

- częstotliwość przyjazdu autobusu wynosi 2 minuty w godzinach szczytu, od 2 do 4 minut poza szczytem i 10 do 15 minut w nocy;
- linie obsługują tradycyjne autobusy przegubowe o pojemności 150 osób.

Wszystko wskazuje na to, że Metrobus przyjmie się w Buenos Aires i stanie się początkiem budowy o wiele większego systemu BRT w całej tej ogromnej metropolii. Zresztą może być to początek szerszych komunikacyjnych zmian w Ameryce Południowej. Kolejny gigant –Rio de Janeiro zapowiedziało w ramach rywalizacji o Igrzyska Olimpijskie 2016, że także rozpocznie planowanie systemu BRT.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Argentyna
BRT
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....