TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

APTS kończy działalność
APTS BV - Opublikowano: 10.12.2014 19:35:37 4 komentarze
APTS kończy działalność
25 listopada 2014 r. spółka Advanced Public Transport Systems B. V. (APTS) z Helmond w Holandii zakończyła swoją działalność. Firma zajmująca się rozwiniętymi systemami transportu publicznego w ciągu ostatnich kilku lat zaangażowała się w serię przynoszących straty projektów, np. we Francji i Włoszech. Część zobowiązań finansowych wobec spółki APTS wciąż nie została wypełniona przez kontrahentów, nadal toczą się również negocjacje handlowe i technologiczne z wierzycielami, jednak nic nie wskazuje na poprawę sytuacji w dającej się określić przyszłości. W związku z tym udziałowcy spółki byli zmuszeni do zakończenia działalności.APTS zatrudniało 15 osób. Ich losami zajmie się syndyk, rozważane są m. in. możliwości zatrudnienia w spółce VDL Bus &Coach.Spółka APTS została założona w 1998 roku jako joint-venture pomiędzy Berkhof Jonckheere Groep, BOM, Bova i Simac. Celem działalności było rozwijanie nowoczesnych koncepcji transportu publicznego. Efektem prac był system transportu uwzględniający wydzielone pasy, system sterowania bezobsługowego, platformy przystankowe, informację pasażerską oraz nowoczesny tabor. Był nim Phileas –niezwykła krzyżówka autobusu i tramwaju. Phileasy występujące w wersjach przegubowych dwu- i trójczłonowych o długości 18 m, 24 m i 26 m poruszają się na ogumionych kołach niczym zwykły autobus, jednak nad torem ich drogi czuwa zaawansowany system sterowania elektronicznego wykorzystujący m. in. śledzenie zatopionych w asfalcie elementów magnetycznych. Pojazdy mogą być sterowane komputerowo, bez kierowcy, ostatecznie jednak ze względu na regulacje prawne pozostawiono w nich kierowców, choć ich rola uległa znacznemu ograniczeniu. Nadwozia Phileasów wykonano z modułów aluminiowo-kompozytwych, przez co uzyskano masę niższą o ok. 40% w porównaniu z tradycyjnymi konstrukcjami. Dodatkowo Phileasy są bardzo zwrotne dzięki zastosowaniu wszystkich kół skrętnych z pojedynczym ogumieniem. Zaawansowany system sterowania umożliwia nawet poruszanie się w bok, tzw. crab drive. Od początku zadbano także o ekologię, stosując napęd hybrydowy. Atutem systemów obsługiwanych przez Phileasy były także oszczędności. Inwestycje związane z budową i konserwacją infrastruktury miały być znacznie tańsze niż w przypadku tramwajów, ponieważ nie obejmowały torowiska oraz sieci trakcyjnej. Phileasy są eksploatowane obecnie w Eindhoven, Istambule i Douai.Obecni udziałowcy APTS to Berkhof Jonckheere Groep (70%), Simac (18%) oraz BOM (12%). Nie wiadomo jakie będą dalsze losy szeregu innowacyjnych rozwiązań wdrożonych przez APTS oraz autobusu Phileas. Spółka VDL Bus&Coach rozwija obecnie paletę modeli miejskich Citea, uwzględniającą także elektryczne autobusy członowe z przeznaczeniem do BRT.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
APTS
Phileas
VDL
Holandia
BRT
  • WJC – 11.12.2014

    Szkoda, kilka lat temu jechałem wraz z grupą kolegów takim Phileasem w Eindhoven i wszyscy bylismy pod wrażeniem.

  • solaris150 – 11.12.2014

    chcialbym zaznaczyc ze pojazd ten ma wszystkie osie skretne ;)

  • solaris150 – 11.12.2014

    chcialbym zaznaczyc ze pojazd ten ma wszystkie osie skretne ;)

  • Piękna przyszłość przed nami... – 16.12.2014

    Wszystko co ambitne i wartościowe pada, a "chinczyki trzymają się mocno" przejmując kolejne firmy. Czy czeka nas powrót do niewolnictwa?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....