TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Aplikacja pokaże autokarom wolne miejsca. We Wrocławiu
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.04.2019 11:00:43
Aplikacja pokaże autokarom wolne miejsca. We Wrocławiu

Wrocław zakończył pierwszy w Polsce projekt badawczy polegający na stworzeniu systemu detekcji zajęcia miejsc parkingowych dla autokarów. Dzięki temu, za pomocą prostej aplikacji, kierowcy autobusów turystycznych łatwiej znajdą najbliższe wolne miejsca parkingowe. Pilotaż okazał się skuteczny i teraz miasto chce go wprowadzić w życie.

Parkingowe partnerstwo

Projekt realizowany był w ramach programu CityLab przez 8 miesięcy, właśnie się zakończył i potwierdzono jego skuteczność. Miasto tworzyło go wspólnie z firmami ReviveMachines, NaviParking i Emitel.

Efektem tej wspólnej pracy jest pierwszy w Polsce kompleksowy projekt: łączący sieć LoRa, czujniki na parkingach dla autokarów, aplikację i platformę dla zarządców parkingów.

Oprócz ułatwienia pracy kierowcom autobusów turystycznych system będzie miał również wpływ na poprawę bezpieczeństwa, upłynnienie ruchu pojazdów w centrum miasta i ograniczenie emisji spalin.

Szukając wolnego miejsca

Szacuje się, że około jedna trzecia ruchu samochodowego w miastach generowana jest przez pojazdy szukające wolnego miejsca parkingowego. Konsekwencją tego faktu jest ograniczenie płynności ruchu na drogach oraz wzrost emisji zanieczyszczeń. Problem ten dotyczy także autobusów turystycznych, które we Wrocławiu są obecne przez cały rok.

- Wrocław, który w ubiegłym roku otrzymał prestiżowy tytuł European Best Destination, odwiedzany jest przez nawet 5 milionów turystów rocznie. To właśnie branży turystycznej poświęcony został jeden z projektów badawczych realizowanych w ramach idei smart city, której celem jest szukanie rozwiązań poprawiających jakość życia mieszkańców i usprawniających zarządzanie miastem – mówi Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.

52 sensory

W ramach projektu zamontowano 52 sensory na parkingach czasowych, na których postój autokarów jest możliwy do 15 minut, i na parkingach odstawczych, gdzie czas postoju jest nieograniczony.

Projekt objął swym zasięgiem prawie połowę wszystkich dostępnych parkingów dla autokarów zlokalizowanych w rejonie największych atrakcji turystycznych w centrum i okolicach ZOO: m.in. na ul. Ofiar Oświęcimskich, Łaciarskiej, Świętokrzyskiej, Purkyniego czy Wybrzeżu Słowackiego.

W efekcie współpracy powstała użyteczny i czytelny system, który umożliwia wyszukanie najbliższego parkingu czasowego lub odstawczego, określenie ceny oraz dystansu, jaki nas od niego dzieli.

- Wypracowane rozwiązanie jest odpowiedzią na sugestie zgłaszane m.in. przez wrocławskich przewodników turystycznych. Z partnerami opracowaliśmy i przetestowaliśmy system detekcji zajętości miejsc parkingowych. Testy wypadły pomyślnie, dlatego przekazujemy to rozwiązanie do wdrożenia. Chcemy żeby we Wrocławiu taki system działał. Przed nami postępowanie przetargowe w trybie konkurencyjnym. W czerwcu powinniśmy ruszyć z całą procedurą - mówi Robert Bednarski, dyrektor Biura SmartCity i Zarządzania Projektami Urzędu Miejskiego.

Zmiana pola

Weryfikacja, czy dane miejsce parkingowe jest zajęte lub dostępne odbywa się za pomocą wykrywania zmian naturalnego pola magnetycznego ziemi zaburzanego przez pojazdy. Informacje z zamontowanych czujników przekazywane są do stacji bazowych operatora, a dalej do aplikacji. Sama komunikacja radiowa odbywa się w sieci LoRa WAN, czyli rozległej, niskoenergetycznej sieci radiowej.

System ma ułatwić pracę w sektorze turystycznym, upłynniając ruch autokarów i skracając czas poszukiwania miejsca postoju. Dodatkowo przyniesie korzyści dla mieszkańców Wrocławia, m.in. poprawiając bezpieczeństwo, ograniczając ruch autobusów krążących po mieście w oczekiwaniu na turystów i co za tym idzie – emisję spalin.

Opracowane podczas prac badawczych rozwiązanie posiada moduł analityczny służący Straży Miejskiej i zarządcom parkingów, którzy dzięki możliwości obserwacji stanu zapełnienia parkingu w czasie rzeczywistym będą mogli prowadzić skuteczną i świadomą politykę użytkowania, zapewniając płynność i bezpieczeństwo.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
apka
parking
Wrocław
  • Karol Marcin Kowalski – 11.04.2019

    Najbliższe wolne miejsce ... we Wrocławiu.

  • Agnieszka Kras – 11.04.2019

    Nareszcie <3

  • Michał Łochowicz – 11.04.2019

    Marcin patrz :D

  • Jakub Z Cieszyna – 12.04.2019

    a najlepiej jedna apka,na całą Polskę, albo Europę

  • Kamila Kulik – 12.04.2019

    Hahaha, a w Łódź mamy bardzo rosnący ruch turystyczny, a autokary nie mają nawet gdzie zaparkować i korzystają z parkingów pod centrami handlowymi.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....