TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Amsterdam z największą flotą autobusów elektrycznych w Europie
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.03.2018 19:00:26
Amsterdam z największą flotą autobusów elektrycznych w Europie

28 marca 2018 r. Connexxion, Vervoerregio Amsterdam i Schiphol zaprezentowały największą europejską flotę autobusów elektrycznych - sto elektrycznych przegubów VDL Citea SLFA-180 Electric. Teraz ten poziom może przebić tylko MZA Warszawa.

Elektryczna armada wyruszy na trasy 1 kwietnia. 100 elektrobusów zostanie oddanych do użytku na lotnisku Schiphol i wokół niego oraz na liniach w ramach koncesji Amstelland-Meerlanden.

-"Jestem niezwykle dumny z tego wielkiego osiągnięcia. I to zgodnie z czasem. To nie byłoby możliwe bez doskonałej współpracy z Vervoerregio Amsterdam, gminą Amsterdam, Schiphol i VDL. Dzięki tej współpracy gmina Amsterdam jest gotowa na przyszłość." - powiedział Bart Schmeink, CEO Transdev Netherlands.

30 tys. km dziennie

100 elektrycznych przegubów VDL pokona 30 000 km dziennie. Autobusy będą dostępne w ramach 6 linii, 24 godziny na dobę. Dostępność operacyjna autobusów elektrycznych została zmaksymalizowana dzięki zoptymalizowanej koncepcji szybkiego ładowania. Pokładowe akumulatory mają pojemność 169 kWh i mogą być ładowane z mocą do 420 kW. Oznacza to, że całkowicie rozładowana bateria może być naładowana i gotowa do następnej podróży w ciągu maksymalnie 20 minut. W ten sposób przestój ładowania zostaje ograniczony do minimum.

Oprócz 23 szybkich ładowarek Heliox (450 kW) zlokalizowanych w 4 strategicznych punktach ładowania na terenie zajezdni, przygotowano również nocne, wolne ładowanie oparte na 84 wolnych ładowarkach Heliox (30 kW). Każdej nocy autobusy są ładowane i wstępnie podgrzewane, aby następnego ranka rozpocząć pracę z pełną baterią i ciepłym wnętrzem. Szybkie ładowanie odbywa się za pomocą pantografu na dachu autobusu. Awaryjnie Connexxion posiada też 2 mobilne ładowarki (25 kW).

Dwie wersje Citea

Connexxion odebrał autobusy VDL Citea SLFA-180 Electric w dwóch wersjach:

  1. autobusy R-Net mają 3-drzwiową konfigurację, standardowy design Citea i oferuję 50 miejsc siedzących. Te autobusy zostaną wprowadzone do eksploatacji na 4 liniach wysokiej częstotliwości R-Net między Uithoorn, Amstelveen, Schiphol, a centrum w Amsterdamie.

  2. autobusy Schipholnet mają 4-drzwiowa konfigurację i futurystyczny wygląda dla sieci BRT. Pojazdy pojawią się na 12 liniach w Schiphol i wokół niego.

Doświadczenia z Eindhoven

W amsterdamskim projekcie, Connexxion i VDL wykorzystały swoje wcześniejsze doświadczenia z wdrożenia 43 elektrycznych przegubowców VDL Citea SLFA-180 Electric w Eindhoven. Od 11 grudnia 2016 każdy z tych pojazdów przejeżdża ok. 350 kilometrów dziennie. Łącznie te 43 autobusy pokonały już prawie 4 miliony kilometrów.

Na koniec dodajmy, że firma Connexxion (należąca do koncernu Transdev) będzie obsługiwała linie w ramach koncesji Amstelland-Meerlands do 11 grudnia 2027 r. Obecnie 100 elektrycznych autobusów jest pierwszym etapem przejścia na zielony tabor. Kolejny próg to 258 autobusów o zerowej emisji w 2021 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
VDL
Holandia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....