Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Alstom z własnym sposobem na ładowanie autobusów [FILM]

infobus
07.10.2019 08:00
0 Komentarzy

25 września Alstom przedstawił naziemny system ładowania SRS do autobusów elektrycznych, który jest testowany w Maladze – na elektrobusie marki Linkker.

Koncern Alstom zaprezentował w Maladze, w Hiszpanii, najnowszą innowację w zakresie naziemnych systemów ładowania – SRS, który jest dedykowany dla autobusów elektrycznych. Premiera systemu miała miejsce w ramach projektu pilotażowego PALOMA, który jest obecnie realizowany w hiszpańskim mieście. Zawiera on prototyp SRS dla elektrobusów, który działa na przystanku przed Uniwersytetem w Maladze.

Miejsc to wyposażone jest w ładowarkę o mocy 200 kW, które ładuje 12-metrowy autobus elektryczny marki Linkker, który działa na linii autobusowej 1, obsługiwanej przez lokalnego operatora transportu EMT.

Test w Maladze

PALOMA (Prototype for Alternative Operation of Mobility Assets) to projekt pilotażowy współfinansowany poprzez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i fundusz CDTI. Alstom jest liderem badawczego konsorcjum z partnerami: Endesa, Mansel i Miastem Malaga, operatorem transportu EMT Malaga i Uniwersytetem w Maladze. Cel projektu to stworzenie pierwszego na świecie działającego prototypu z automatycznym, naziemnym systemu szybkiego ładowania dla autobusów elektrycznych.

Jak to działa? Zobaczcie:

{https://www.youtube.com/watch?v=XTlxDIdh24k}

-„Instalacja SRS dla e-autobusów jest ważnym krokiem zarówno dla Alstom, jak i miasta Malaga. To krok dalej w kierunku w pełni zrównoważonej mobilności w mieście. Jesteśmy dumni z tego, co zostało osiągnięte we współpracy z naszymi partnerami konsorcjum Endesą i Mansel, i oczywiście ze wsparciem miasta Malaga i EMT Malaga, które są teraz pionierami. Projekt w Hiszpanii pokazuje drogę do sprawnego funkcjonowania ogromnych flot autobusów elektrycznych, które zobaczymy w nadchodzących latach w całej Europie „- powiedział Eric Marie, wiceprezes ds. systemów i infrastruktury w Alstom.

Elektryczna fala, o której mówi Altsom już się zaczyna. Paryż, Bruksela i Madryt chcą wykluczyć silniki spalinowe ze swoich flot do 2030 r.

ABC SRS

SRS umożliwia szybkie i automatyczne ładowanie baterii – w ciągu kilku minut – na linii autobusowej lub w zajezdniach. Jako rozwiązanie naziemne eliminuje potrzebę budowy infrastruktury napowietrznej w miastach, zachowując estetykę krajobrazu miejskiego. W zajezdniach SRS pozwala uniknąć kosztów infrastruktury związanych z napowietrznymi systemami ładowania i maksymalizuje łatwość serwisu, a dostęp z pokładu jest kompatybilny z istniejącymi stanowiskami w warsztatach.

Jak podkreśla Alstom, SRS jest skalowalny, interoperacyjny i otwarty, co oznacza, że może być stosowany do flot różnych typów autobusów, niezależnie od producenta lub zmian w technologii akumulatorowej. I doświadczenie. System bazuje na technologii firmy Alstom dla tramwajów, który został sprawdzony Nicei, we Francji.

{https://www.youtube.com/watch?v=XTlxDIdh24k}

Komentarze