TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Alstom Aptis w wersji seryjnej. Dla Strasburga
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.02.2020 10:00:41 1 komentarz
Alstom Aptis w wersji seryjnej. Dla Strasburga

Koncern Alstom rozpoczął realizuję swojego pierwszego kontraktu na autobusy elektryczne - dla Compagnie des Transports Strasbourgeois (CTS). W kolejce po Aptisa czekają jeszcze takie francuskie miasta, jak Paryż, Grenoble, La Rochelle czy Toulon.

To na pewno ważny, nowy krok dla Alstom, który dopiero rozpoczyna swoja przygodę w zakresie zrównoważonej i inteligentnej mobilności w branży autobusowej. Podobnie jest z strasburskim przewoźnikiem, który także debiutuje w zakresie eksploatacji elektrobusów.

-"To świetny moment dla Alstomu. Jesteśmy dumni z dostarczenia pierwszego autobusu do Strasburga, ponieważ jest to pierwsze miasto, które nam zaufało i znajduje się zaledwie kilka kilometrów od naszego zakładu produkcyjnego" - powiedział Jean- Baptiste Eyméoud, wiceprezes Alstom we Francji.

Umowa z CTS obejmuje m.in.:

  • dostawę 12 autobusów elektrycznych typu Aptis;

  • przeszkolenie 150 kierowców w zakresie obsługi nowych pojazdów.

W ramach treningu kierowców pierwszy Aptis będzie jeździł po ulicach Strasburga na linii H. Wszystkie zamówione autobusy Aptis przez CTS mają długości 12 metrów i wyposażone są w troje drzwi. Pojazd wyróżnia niska, całkowicie płaska podłoga i szerokie podwójne drzwi umożliwiają łatwe przemieszczanie się i wygodne wsiadanie dla osób o ograniczonej mobilności. Wyposażony jest także w duże, panoramiczne okna na całej swojej długości. Łącznie Aptis oferuje aż o 25% większą powierzchnię szklaną niż standardowy autobus plus tylną część "wypoczynkową" z panoramicznym widokiem na miasto.

Aptisy zamówione przez Strasburg są przeznaczone do wolnego ładowania w nocy w zajezdni. Autobusy mogą być też jest sporadycznie ładowane na końcu każdej linii, przy użyciu naziemnych rozwiązań do ładowania (SRS) lub pantografem.

Kolejne zlecenia z Francji

Przypomnijmy, że Aptis został również wybrany przez RATP i Île-de-France Mobilités, a także obszary Greater Grenoble, Greater La Rochelle i Greater Toulon, które planowo mają odebrać pierwsze pojazdy jeszcze w tym roku.

Dodajmy, że od września 2018 r. we Francji działa nowe prawo zamówień publicznych dla władz lokalnych, które pozwala członkom grupy CATP zamawiać pojazdy bezpośrednio, bez procedur przetargowych. Ponadto w styczniu 2019 r. Aptis otrzymał również Origine France Garantie, który gwarantuje, że co najmniej 50% wartości Aptisa to produkt francuski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Alstom
Francja
  • kasper1 – 09.02.2020

    Ten autobus to taki DAB 11-0860S lub 10-1200B "Travolator" dzisiejszych czasów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....