TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Alpino w Poznaniu, czyli czas na midi
Marcin Jurczak - Opublikowano: 02.03.2011 19:21:14 5 komentarzy
Alpino w Poznaniu, czyli czas na midi

Solaris Bus&Coach dostarczy kolejne autobusy dla MPK Poznań. Umowę na dostawę 26 autobusów Alpino podpisano uroczyście 24 lutego br. na terenie zajezdni autobusowej przewoźnika przy ul. Warszawskiej. Aktualnie podstawę taboru autobusowego MPK stanowią pojazdy 12-metrowe i 18-metrowe przegubowce. W eksploatacji pozostaje jeszcze kilkanaście autobusów 15-metrowych (Neoplany N4020 mają być jednak wycofane z eksploatacji w najbliższych latach) i autobusy 9-metrowe. W tej ostatniej grupie MPK eksploatuje Neoplany N4009 (w latach 1996-97 wprowadzono do eksploatacji partię 22 sztuk, większość z nich dalej kursuje na liniach) i jednego MAN-a NM223. Dziewięciometrowe Neoplany mają już „w kołach”kilkanaście lat eksploatacji, przyszedł zatem czas na ich wymianę. W ramach odnowy taboru, pod koniec ubiegłego roku ogłoszony został przetarg na dostawę 26 autobusów o długości 8,5-10,5 metra, a także dwóch minibusów. Projekt pod nazwą „Zakup nowoczesnych, przyjaznych środowisku autobusów niskopodłogowych –etap II”uzyskał najwyższą ocenę merytoryczną ze wszystkich projektów zgłoszonych w ramach Działania 2.5 „Rozwój miejskiego transportu zbiorowego”Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Ze śródków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego uzyskano dofinansowanie w kwocie ponad 16 mln zł.

W ramach pierwszej części zamówienia złożone zostały dwie oferty. Solaris Bus &Coach zaproponował model Alpino 8,6, wyceniając pojazdy na niecałe 24 mln zł brutto. Droższa o nieco ponad 1,5 mln zł brutto była oferta MAN Truck&Bus Polska z siedzibą w Wolicy –zakładająca dostarczenie 26 szt MAN-ów Lion’s City M. To właśnie cena pojazdów była kluczową (z wagą 81%) wartością przy ocenie złożonych ofert. Pod uwagę wzięto także właściwości techniczno-eksploatacyjne (5% - tu MAN okazał się lepszy ze względu na większy udział niskiej podłogi i większą całkowitą liczbę miejsc), warunki gwarancji (5%), warunki serwisu (4%) i gotowość techniczną (5%). Zarówno warunki gwarancji jak i warunki serwisu przemawiały na korzyść pojazdów z Bolechowa. W drugiej części przetargu, na dostawę dwóch minibusów, złożono dwie oferty –obie zostały jednak odrzucone.

Umowę na dostawę 26 autobusów Alpino podpisano w zajezdni autobusowej przy ul. Warszawskiej. W tej uroczystej chwili przewoźnika reprezentował Dyrektor Naczelny, Wojciech Tulibacki. Z ramienia firmy Solaris, podpisania umowy dokonała Prezes Zarządu, Solange Olszewska. W sumie na wymianę taboru autobusowego w latach 2010-2012 poznańskie MPK pozyskało z UE prawie 75 mln zł. To są rekordowe kwoty –tłumaczy Wojciech Tulibacki. Zgromadzeni na konferencji prasowej goście mieli okazję porównać wysłużonego neoplana N4009 (w tej roli: wóz nr 1919 z MPK Poznań) z solarisem Alpino (egzemplarz prezentowany na konferencji służy w Przedsiębiorstwie Transportowym Necko z siedzibą w Augustowie).

 

Nowe Solarisy zastąpią mocno wyeksploatowane Neoplany –na liniach 52, 65 i 84, a także wszystkich tych, na których mniejsze potoki pasażerskie pozwalają na uruchamianie komunikacji autobusami klasy MIDI (np. w dni świąteczne czy soboty). Pojazdy tej serii mogą się także pojawić na liniach nocnych. Już od kilku lat mówi się o wprowadzeniu do sieci transportu miejskiego większej liczby linii obsługujących osiedla peryferyjne. Pod szyldem Zarządu Transportu Miejskiego kursuje już linia 121, obsługuje ją jednak nie MPK ale spółka Warbus (prywatny operator eksploatuje na niej minibusy). Na liniach peryferyjnych zatrudnienie znaleźć mogą w przyszłości zarówno nowe Alpino jak i minibusy z logo MPK.

Pod względem poziomu wyposażenia Solarisy Alpino nawiązywać będą do jamników dostarczanych w ostatnich latach. Do napędu posłużą jednostki spełniające normę czystości spalin EEV, wyposażone dodatkowo w system samogaszący w komorze silnika. Pojazdy wyposażone będą w drzwi otwierane na zewnątrz, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i monitoring, obejmujący także drogą przed pojazdem i kamerę cofania. W środku znajdzie się automat biletowy. Podobnie jak dostarczane w ostatnich miesiącach Urbino, Alpino mieć będą okolicznościową, nawiązującą do EURO2012 tapicerkę siedzeń. Na fotelach znajdzie się motyw piłki na tle poznańskich koziołków. Do kompletu wyświetlaczy elektronicznych dołączony będzie wyświetlacz numeru brygady. Część autobusów dostarczona będzie do MPK w tym roku, ostatnie –do kwietnia 2012.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
Alpino
Neoplan
MPK Poznań
  • – 03.03.2011

    Śmiech na sali za publiczne pieniądze.

  • Jarko – 03.03.2011

    ale za to Man pokonał Solarisa w Gorzowie Wlkp

  • bialy stoczek – 03.03.2011

    Żeby w Polsce wzrastał PKB to musi być zwiększana produkcyjność. Po to należy wspierać własne firmy, żeby wszystkim lepiej się żyło.

  • – 03.03.2011

    Ale to auto jest niewygodne i dla pasażerów i kierowców, o jakości nie wpsominam i to nie jest moje subiektywne odczucie!!!

  • straphan – 08.03.2011

    @bialy stoczek: fascynuje mnie, ilu w Polsce jeszcze sie ostalo komuchow czy osob wyznajacych merkantylizm. Ile razy trzeba powtarzac: autobus produkowany jest DLA PASAZEROW, a nie dla robotnikow jego budujacych. Poza tym tak MAN jak i Solaris maja fabryki w powiecie poznanskim ziemskim.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....