TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Akcja-akceptacja w PKS Bielsko-Biała, czyli 26 Solarisów na CNG
INFOBUS.PL - Opublikowano: 02.07.2019 15:00:03
Akcja-akceptacja w PKS Bielsko-Biała, czy 26 Solarisów na CNG

Od wczoraj, 1 lipca wiadomo od kogo PKS Bielsko-Biała kupi 26 autobusów klasy MAXI na CNG. Solaris może już oficjalnie wpisywać sobie na konto drugie pod względem wielkości w swojej historii zamówienie na autobusy gazowe dla polskiego przewoźnika.

Przetarg był kilka razy prolongowany, ale finalnie został ogłoszony w pierwszej połowie maja. Pisaliśmy o tym tutaj. Przypomnijmy- na zakupowym celowniku przewoźnika z Podbeskidzia było 26 nowych "dwunastek" z napędem na sprężony gaz ziemny. Ich dostawy odbędą się w dwóch transzach. Pierwsza trzynastka ma dotrzeć do Bielska-Białej w ciągu maksymalnie 11 miesięcy od podpisania umowy. Zamknięcie dostaw ma się odbyć maksymalnie sześć miesięcy później. Wszystkie autobusy mają być objęte dwuletnią gwarancją całopojazdową oraz pięcioletnią na powłoki lakiernicze, trwałość poszyć i konstrukcji nadwozia.

PKS dopuścił do przetargu zarówno autobusy całkowicie niskopodłogowe jak i niskowejściowe. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11 – 13 m, szerokości 2,5 - 2,65 m i wysokie na 3 - 3,5 m. Każdy umożliwi podróż min. 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 30 na miejscach siedzących. PKS preferuje jednak autobusy do przewozu min. 95 pasażerów. Dodatkowo nie jest powiedziane ile, ale mają się znaleźć fotele dostępne z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0, każde o prześwicie min. 1,15 m.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Podobnie jak w Tychach muszą być one przystosowane do tankowania biogazem. Muszą to być jednostki o pojemności 7 - 10,6 l. Nie mogą być one słabsze niż 220 kW i osiągać min. 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa oraz przełożenia dobrane do warunków komunikacji miejskiej. Tak dobrana kompletacja ma zapewniać zużycie gazu w warunkach testu SORT2 na poziomie nie wyższym niż 60 Nm3 / 100 km. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Szczegółowo o wymaganiach PKS wobec autobusów pisaliśmy tutaj.

11 czerwca minął termin składania ofert. PKS na zakupy przeznaczył więcej niż sygnalizował w ogłoszeniach zapowiadających przetarg. To 32 618 714,16 PLN brutto. A to oznacza, że pozyskanie jednej gazowej dwunastki z podstawowym pakietem gwarancji przyjęto na poziomie 1 019 972,30 PLN netto. To całkiem przyzwoita wycena.

Jedyna otwarta kilka tygodni temu oferta zmieściła się w szacunkach. Przedstawił ją Solaris. Producent "jamników" za 26 sztuk gazowych nU12 zaproponował 32 075 940 PLN brutto. To dało cenę jednostkową za "garbatego jamnika" w wysokości 1 003 000 PLN netto. Trzeba otwarcie przyznać, że to bardzo dobra cena.

W tej sytuacji rozstrzygnięcie było formalnością. Wczoraj stało się ono faktem. A to oznacza, że pierwsze kilku lat nowego autobusy w PKS Bielsko-Biała są pewne. Czekamy więc na umowę, a potem już tylko z górki.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKS Bielsko-Biała
BZPG
Solaris
CNG
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....