Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ADL zmienia autobusowy rynek piętrami

infobus
05.11.2015 18:31
0 Komentarzy

AlexanderDennis Limited (ADL) dostarczy flotę 90 szt. niskopodłogowych autobusów piętrowychtypu Enviro500 dla Mexico City. Pojazdyobsłużą linię nr 7 trasę w sieci Metrobus o długości 15 km z Indios Verdes doPeriferico, którą codziennie podróżuje ponad 100 tysięcy osób. Wszystkiepojazdy ruszą do swoich zadań z końcem 2016 roku.

Omeksykańskim kontrakcie z firmą Metrobus przesądziły testy pojazdu, jakiezostały zorganizowane w Meksyku w trzecim kwartale 2014 roku. Wykazały one dobrewłaściwości jezdne Enviro500, niską emisję spalin w przeliczeniu na jednegopasażera, zdecydowanie większą pojemność miejsc siedzących oraz wysoki poziomkomfortu pasażerów. SpółkaMetrobus oraz niezależna agencja badania opinii przeanalizowały ankietywypełniane przez pasażerów, z których wynikało, że aż 98% pasażerów chciałobyzobaczyć autobusy Enviro500 na ulicach Mexico City. I tak się stanie.

Pojazdydla meksykańskiej sieci charakteryzują się m.in. silnikami spełniającymi amerykańskistandard EPA15, które w połączeniu z lekką, aluminiową konstrukcją zmniejsząwagę, a co za tym idzie emisję spalin. Ich łączna pojemność to 130 miejsc, wtym 86 siedzących. Jak podkreśla ADL, współczynnik miejsc siedzących wdwupokładowym pojeździe na poziomie 66% daje Enviro500 ponad dwukrotną przewagęnad autobusami przegubowymi. I to robi wrażenie.

Mówią VIP-y:

GuillermoCalderon, dyrektor naczelny Metrobus powiedział: -?Jestem przekonany, że piętroweautobusy ADL Enviro500 są najlepiej dopasowane do potrzeb Mexico City. Pozwolą onenatychmiast zmniejszyć korki, podnieść wydajność transportu, zapewnić większy komfortpasażerom i obniżyć obciążenie dla środowiska. Żadnainna forma transportu nie przynosi takich korzyści przy jednoczesnym obniżeniuzużycia paliwa i emisji spalin. Jesteśmydumni, że będziemy mieć autobusową flotę na podobnym poziomie jak najbardziejzaawansowane i nowoczesne miasta na świecie.

Zkolei szef ADL Colin Robertson stwierdził, ” Enviro500 zdobyłmiędzynarodową sławę jako pojazd, który wprowadza nowy wymiar do usługtransportowych poprzez wzrost wydajności i rentowności przy niższych kosztyeksploatacji. Tendwupokładowy autobus miejski zrewolucjonizował systemu autobusowego transportupasażerskiego, tworząc trzon wielu flot m.in. w Wielkiej Brytanii, Hongkongu, AmerycePółnocnej, Malezji, Singapurze i Nowej Zelandii. Enviro500jest nie do pobicia pod względem zużycia paliwa, niezawodności i najniższych wswojej klasie całkowitych kosztach życia produktu. Jesteśmyzachwyceni, że w przeszłym roku Meksyk dołączy do krajów eksploatujących ten wyjątkowyautobus.”

Sukces za sukcesem

Meksykańskikontrakt wpisuje się w pasmo sukcesów, jakie ADL odnosi ostatnio na światowychrynkach. Ta ikona branży motoryzacyjnej w Wielkiej Brytanii jest jednym znajszybciej rozwijających się producentów autobusów i autokarów w krajachrozwiniętych. W2016 r. producent spodziewa się wzrostu obrotów o około 20% do poziomu 600 milinówGBP w 2016 r. Firma zatrudnia 2500 pracowników na całym świecie i dajekolejnych 1500 miejsc pracy w spółkach kooperujących. Milowy krok w historii ADLmiał miejsce w 2007 roku. Dzięki serii sojuszy i przejęć marka umocniła swoją pozycjęw Europie, Hong Kongu, Chinach, Malezji, Singapurze, Nowej Zelandii, USA iKanadzie.
Ten rok można nazwać kolejnym ważnym momentem w rozwoju firmy. W ciągu ostatnich12 miesięcy ADL zdobył rekordowy udział w brytyjskim rynku autobusów miejskich napoziomie 46%. ??W tym roku zbudujemy ponad 2600 autobusów, dwukrotnie więcejniż nasz główny rywal w Wielkiej Brytanii. Pojazdyte w połowie trafią na rynek lokalny, a w połowie na eksport. Dodatkowo wyprodukujemyok. 200 autokarów w naszym zakładzie w Scarborough? ? podkreślił ColinRobertson.

Najnowszeosiągniecia ADL to:

zmodernizowanie dwupiętrowego autobusu miejskiego Enviro400H z jeszcze teraz większąprzednią szybą, przeszkloną klatką schodową, nowym systemem ogrzewania iwentylacji, a do tego z napędem hybrydowym. Pierwsze takie pojazdy (19) odbierzeArriva London i wejdą one na linie jeszcze w tym roku;

  • podpisaniekontraktu z Toronto o wartości 250 mln GBP na dostawę maksymalnie 400 szt.trzyosiowych autobusów Enviro500 z podwójnym pokładem;

  • kolejne dostawy z puli 900 szt. (!) piętrowych autobusów zamówionych przez HongKong (co da ADL 80% udziału w tamtejszym rynku);

  • realizacjakontraktu dla Kuala Lumpur w Malezji na dostawy 120 szt. jedno- i dwupokładowychautobusów miejskich;

  • zamówienie z Nowej Zelandii na 39 szt. Enviro500, które zabudowane zostanąprzez lokalną firmę Kiwi Bus, a większość z nich trafi w rejon Auckland.

Jednaknajbardziej zaskakujące zamówienie ADL otrzymał z ? Szwajcarii, gdzie największy w tym kraju przewoźnik? PostAuto AG z flotą ponad 2200 pojazdów ? podpisał umowę na zakup 19 szt. dwupokładowych, trzyosiowych Enviro500, które wostatnim kwartale 2016 r. pojawią się na trudnych, stromych trasach w okolicySt. Gallen. Kto by pomyślał? Brytyjczycy w Alpach?

Komentarze