TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

9 nowych autobusów dla ZK Kleszczewo. SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.10.2019 14:00:15
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Zakład Komunalny w Kleszczewie czeka na pierwsze w swojej historii fabrycznie nowe autobusy. Otwarcie ofert już wkrótce, więc to dobry moment aby sprawdzić, jakie dziewięć diesli chce swojemu przewoźnikowi kupić gmina.

Warunki formalne postępowania opisaliśmy tutaj. Gmina Kleszczewo chce kupić osiem autobusów klasy MAXI i jeden klasy MIDI. Wszystkie będą napędzane silnikami diesla. Autobusy będą objęte min. dwuletnią gwarancją całopojazdową.

Ich dostawy będą realizowane w trzech transzach. Rozpoczęcie dostaw przewidziano w ciągu maksymalnie 210 od podpisania umowy. Wtedy w Kleszczewie mają się pojawić dwie "dwunastki". Maksymalnie 110 dni później powinny być cztery kolejne takie autobusy. Zamknięcie dostaw przewidziano na najpóźniej 420 dzień od zawarcia kontraktu- wtedy dojadą pozostałe autobusy klasy MAXI i "dziesiątka".

Wybór najlepszej oferty
Kleszczewo wyboru najlepszej dla siebie opcji dokona przy pomocy czterech kryteriów. Cena ma 57% wagi. Ocena techniczna to maksymalnie 17%. Urzędnicy premiują w niej:

  • autobusy klasy MAXI posiadające 38 miejsc siedzących, autobus klasy MIDI posiadający 31 miejsc siedzących - 2 pkt

  • autobusy klasy MAXI posiadające 18 foteli dostępnych z niskiej podłogi, autobus klasy MIDI posiadający 12 foteli dostępnych z niskiej podłogi - 4 pkt

  • trzyczęściową szybę przednią - 1 pkt

  • pulpit regulowany wraz z kolumną kierownicy - 1 pkt

  • jak największa liczba okien uchylnych - 2 pkt

  • certyfikat niepalności - 2 pkt

  • segmentowane panele poszycia bocznego niewymagające przy wymianie klejenia, zgrzewania lub spawania - 3 pkt

Do 12% można wywalczyć za zaoferowanie autobusów, które mają jak najniższe spalanie w warunkach testu SORT3. Pozostałe 14% to warunki gwarancji. A tutaj premię mamy za:

  • min. trzyletnią gwarancję całopojazdową - 6 pkt

  • min. 143 miesiące gwarancji na trwałość konstrukcji i perforację poszyć - 4 pkt

  • min. siedem lat gwarancji na powłoki lakiernicze - 2 pkt

  • 25% rabatu na zakup części zamiennych - 2 pkt

Jakie autobusy?
Najkrótszy z puli, czyli "dziesiątka" ma być konstrukcją z nadwoziem o długości 9,5 – 10,6 m oraz wysokości do 3,2 m. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 75 pasażerom, w tym min. 21 na miejscach siedzących. Przynajmniej cztery fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Na pokład będzie można się dostać dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0 lub 1-2-0.

Z kolei każda z ośmiu "dwunastek" ma być długa na 11,8 - 12,2 m. Każda musi umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 34 na miejscach siedzących. Przynajmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla Euro 6. W przypadku "dziesiątki" ma to być jednostka o pojemności skokowej min. 6,3 l i nie słabsza niż 180 kW. Z kolei większe mają posiadać silniki nie mniejsze niż 6,7 l i o mocy przynajmniej 200 kW. Silniki będą zblokowane z przynajmniej czterobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów.W komorze silnika oczywiście nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Wyposażenie
Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią uchylne okna boczne w liczbie min. czterech, co najmniej dwa szyberdachy i dwa wentylatory wyciągowe. Autobusy muszą być klimatyzowane za pomocą agregatu, którego moc chłodnicza ma wynosić min. 25 kW. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu oraz systemu zliczenia potoków pasażerskich. Dla kierowcy przewidziano kabinę typu zamkniętego.

Autobusy będą wyposażone w cztery zewnętrzne diodowe wyświetlacze (w tym jeden dla niedowidzących) o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdujemy dwa typy tablic. Za kabiną kierowcy zamontowany zostanie diodowy wyświetlacz. Na środku autobusu, naprzeciwko drugich drzwi powinien znaleźć się LCD 38", czyli nic innego jak "e-korale". Nie zabraknie także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością będzie sterował autokomputer z dotykowym interfejsem. Całość ma być kompatybilna z systemem PEKA.

Podsumowując...
Wymagania całkiem przyjazne. Ponadto Kleszczewo wprost interesują autobusy w pełni niskopodłogowe, które mają się jak najlepiej sprawdzać w warunkach ruchu podmiejskiego. W połączeniu z rozłożeniem dostaw na raty oraz niewygórowanymi warunkami gwarancji o obecność choć jednej oferty i dobrą cenę można być raczej spokojnym.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Kleszczewo
UG
ZK Kleszczewo
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....