TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

8 mln nad budżetem. Trolejbusowa oferta Solarisa dla Gdyni
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.11.2017 12:30:56 10 komentarzy
8 mln nad budżetem. Trolejbusowa oferta Solarisa dla Gdyni

Mimo, że zainteresowanie gdyńskim przetargiem wyrażali zagraniczni producenci, ostatecznie 24 listopada 2017 r. pomorskie miasto otrzymało tylko jedną ofertę - od jednego z liderów europejskiego rynku trolejbusów, czyli polskiego Solarisa, która jednak mocno przekracza szacunkowy budżet.

Propozycja producenta z Bolechowa otwarto w siedzibie pełnomocnika zamawiającego, czyli Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. Przypomnijmy, że zamówienie zostało podzielone na trzy części, a przyjęty budżet dla nich wynosił odpowiednio:

  • dla części 1: Trolejbusy standardowe (14 szt. x klasa MAXI): 30 629 214 PLN brutto / 24 901 800 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 778 700 PLN netto;

  • dla części 2: Trolejbusy przegubowe (16 szt. x klasa MEGA): 40 609 680 PLN brutto / 33 016 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 2 063 500 PLN netto.

  • dla części 3: Dostawa baterii wraz z przebudową (21 zestawów): 15 204 442,05 PLN brutto / 12361334 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 58 8634,95 PLN netto.

Łącznie wstępny budżet gminy na realizuję tego gigantycznego trolejbusowego projektu wynosi 86 443 336,05 PLN brutto / 70 279 134 PLN netto.

Gdyńska oferta Solarisa

Z kolei propozycja Solarisa - złożona dla wszystkich części zamówienia - opiewa na łączną sumę 95 076 171 PLN brutto / 77 297 700 PLN netto, czyli o 8 632 835 PLN brutto więcej niż kwotą jaką zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. W podziale na poszczególne części wygada to następująco:

  • W części 1, obejmującej dostawę 14 szt. Nowych Trollino 12, Solaris zaproponował cenę 32 149 740 PLN brutto / 26 138 000 PLN netto (co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 867 000 PLN netto), czyli o 1 520 526 PLN brutto powyżej gdyńskiego kosztorysu. W tej kwocie polski producent zaoferował następujące terminy gwarancji: Cały pojazd bez limitu kilometrów - 60 m-cy; Konstrukcja pojazdu - 180 m-cy; Powłoka lakiernicza - 85 m-cy; Baterie trakcyjne - 85 m-cy; Most napędowy - 500.000 km

  • W części 2, obejmującej dostawę 16 szt. Nowych Trollino 18, Solaris zaproponował cenę 50 380 800 PLN brutto, / 40 960 000 PLN netto (co daje jednostkową cenę netto na poziomie 2 560 000 PLN netto), czyli 9 771 120 PLN brutto ponad kosztorysem.  W tej kwocie polski producent zaoferował następujące terminy gwarancji: Cały pojazd bez limitu kilometrów - 60 m-cy; Konstrukcja pojazdu - 180 m-cy; Powłoka lakiernicza - 85 m-cy; Baterie trakcyjne - 85 m-cy; Most napędowy - 500.000 km

  • W części 3, obejmującej modernizacji 21 trolejbusów Solaris Trollino 12MB z wymianą baterii oraz zmianami w układzie sterowania, Solaris zaproponował sumę 12 545 631 PLN brutto / 10 199700 PLN netto (co daje jednostkową cenę netto na poziomie 485 700 PLN), czyli o 2 658 811 PLN brutto taniej niż spodziewał się Gdynia. Oferta zawiera też gwarancję na baterie trakcyjne na 84 m-ce.

Co zrobi Gdynia?

To dobre pytanie. Unieważnić, czy poszukać dodatkowych funduszy? Przypomnijmy, że trolejbusowe zamówienie ma dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Całkowity koszt gdyńskiego projektu taborowego to 137 560 000 PLN netto. Zostanie on wparty dofinansowaniem unijnym z POIŚ w wysokości 103 170 000 PLN.

To z jednej strony ogromne kwoty, dlatego zawsze można poszukać tutaj oszczędności. Z drugiej zaś strony - rynek trolejbusowy jest stosunkowo niewielki, niszowy i ma swoje ograniczenia. Dlatego wydaje nam się, że Gdynia poszuka oszczędności w równolegle rozgrywanym autobusowym przetargu, aby z niego ewentualnie dołożyć do oferty Solarisa. Ponowne ogłoszenie tutaj trolejbusowego przetargu może nic nie dać, poza stratą czasu, a tego w unijnych projektach każdy stara się uniknąć. Otwarcie przetargu na zakup 55 autobusów z silnikami diesla Euro 6, w tym 32 pojazdów przegubowych klasy MEGA i 23 szt. pojazdów standardowych klasy MAXI nastąpi 7 grudnia. I wtedy będziemy znacznie mądrzejsi.

Generalnie - o ile trolejbusowy przetarg zostanie teraz rozstrzygnięty - 12 pojazdów standardowych oraz 6 przegubowych wyjedzie na ulice Gdyni już w przyszłym roku. Równolegle PKT rozpocznie montaż w już użytkowanych trolejbusach 21 baterii, które pozwolą im przejechać do 15 km bez zasilania z sieci.

-"Wszystkie nowe pojazdy, dzięki bateriom litowo-jonowym, będą mogły przejechać bez trakcji do 20-25 km. Również w użytkowanych już trolejbusach zamontujemy 21 baterii, które pozwolą przejechać im do 15 km" – mówił we wrześniu Tomasz Labuda, wiceprezes PKT Gdynia.

Rok 2018 w gdyńskiej komunikacji miejskiej zapowiada się więc bardzo obiecująco.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
trolejbus
PKT Gdynia
Solaris
  • Michał D – 28.11.2017

    Jak będzie nowa generacja urbino no to można dołożyć .jeżeli na starej wersji to unieważnić i rozpisać nowy.solaris powinien opuścić na cenie jeżeli naprawdę zależy na tym przetargu

  • Antyursus – 28.11.2017

    A gdzie te traktory z Lublina???? Tak ssie prezyli i tylko w majtki narobili

  • Robo – 28.11.2017

    Bardzo dobrze ze traktor odpuścił. Solarisy to bardzo dobre trolejbusy.

  • urusus – 28.11.2017

    spoko dla Lublina z rocznym opóznieniem będą robili ?

  • Misiek194 – 28.11.2017

    Tak Ursus odpuścił Gdynia by ich zlikwidowała za kary mądrze mysleli

  • !!! – 28.11.2017

    NIE dla traktora!!

  • Lubgibol – 29.11.2017

    Ursus już powynajmował wszystkie namioty cyrkowe (po wprowadzeniu zakazu tresury) i nie ma gdzie następnych traktorów pasażerskich montować.

  • Marschal – 29.11.2017

    Cena autobusu i tak jest stosunkowo niska.Odlicz części i polać ludzi. Na sztuce za dużo nie zarobisz

  • solaris2284 – 29.11.2017

    no gdynianie ,ursus wam odpuścił,bo i tak ma już pełny portfel zamówień,a kiedy PKT unieważni ten przetarg,to Solaris wiedząc,że konkurencja mu nie grozi,a miasto musi rozliczyć dofinansowanie unijne w ograniczonym czasie podciągnie cenę i postawi was pod ścianą,więc przewiduję,że Szczurek dołoży i to nie z puli autobusowej,która pewnie też jest zaniżona i okaże się .że tu też trzeba dołożyć.

  • aaa – 02.12.2017

    Ursus nie startował, bo jest za wysoki i nie spełniał SIWZ

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....