TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

8 mln nad budżetem. Trolejbusowa oferta Solarisa dla Gdyni
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.11.2017 12:30:56 10 komentarzy
8 mln nad budżetem. Trolejbusowa oferta Solarisa dla Gdyni

Mimo, że zainteresowanie gdyńskim przetargiem wyrażali zagraniczni producenci, ostatecznie 24 listopada 2017 r. pomorskie miasto otrzymało tylko jedną ofertę - od jednego z liderów europejskiego rynku trolejbusów, czyli polskiego Solarisa, która jednak mocno przekracza szacunkowy budżet.

Propozycja producenta z Bolechowa otwarto w siedzibie pełnomocnika zamawiającego, czyli Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. Przypomnijmy, że zamówienie zostało podzielone na trzy części, a przyjęty budżet dla nich wynosił odpowiednio:

  • dla części 1: Trolejbusy standardowe (14 szt. x klasa MAXI): 30 629 214 PLN brutto / 24 901 800 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 778 700 PLN netto;

  • dla części 2: Trolejbusy przegubowe (16 szt. x klasa MEGA): 40 609 680 PLN brutto / 33 016 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 2 063 500 PLN netto.

  • dla części 3: Dostawa baterii wraz z przebudową (21 zestawów): 15 204 442,05 PLN brutto / 12361334 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 58 8634,95 PLN netto.

Łącznie wstępny budżet gminy na realizuję tego gigantycznego trolejbusowego projektu wynosi 86 443 336,05 PLN brutto / 70 279 134 PLN netto.

Gdyńska oferta Solarisa

Z kolei propozycja Solarisa - złożona dla wszystkich części zamówienia - opiewa na łączną sumę 95 076 171 PLN brutto / 77 297 700 PLN netto, czyli o 8 632 835 PLN brutto więcej niż kwotą jaką zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. W podziale na poszczególne części wygada to następująco:

  • W części 1, obejmującej dostawę 14 szt. Nowych Trollino 12, Solaris zaproponował cenę 32 149 740 PLN brutto / 26 138 000 PLN netto (co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 867 000 PLN netto), czyli o 1 520 526 PLN brutto powyżej gdyńskiego kosztorysu. W tej kwocie polski producent zaoferował następujące terminy gwarancji: Cały pojazd bez limitu kilometrów - 60 m-cy; Konstrukcja pojazdu - 180 m-cy; Powłoka lakiernicza - 85 m-cy; Baterie trakcyjne - 85 m-cy; Most napędowy - 500.000 km

  • W części 2, obejmującej dostawę 16 szt. Nowych Trollino 18, Solaris zaproponował cenę 50 380 800 PLN brutto, / 40 960 000 PLN netto (co daje jednostkową cenę netto na poziomie 2 560 000 PLN netto), czyli 9 771 120 PLN brutto ponad kosztorysem.  W tej kwocie polski producent zaoferował następujące terminy gwarancji: Cały pojazd bez limitu kilometrów - 60 m-cy; Konstrukcja pojazdu - 180 m-cy; Powłoka lakiernicza - 85 m-cy; Baterie trakcyjne - 85 m-cy; Most napędowy - 500.000 km

  • W części 3, obejmującej modernizacji 21 trolejbusów Solaris Trollino 12MB z wymianą baterii oraz zmianami w układzie sterowania, Solaris zaproponował sumę 12 545 631 PLN brutto / 10 199700 PLN netto (co daje jednostkową cenę netto na poziomie 485 700 PLN), czyli o 2 658 811 PLN brutto taniej niż spodziewał się Gdynia. Oferta zawiera też gwarancję na baterie trakcyjne na 84 m-ce.

Co zrobi Gdynia?

To dobre pytanie. Unieważnić, czy poszukać dodatkowych funduszy? Przypomnijmy, że trolejbusowe zamówienie ma dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Całkowity koszt gdyńskiego projektu taborowego to 137 560 000 PLN netto. Zostanie on wparty dofinansowaniem unijnym z POIŚ w wysokości 103 170 000 PLN.

To z jednej strony ogromne kwoty, dlatego zawsze można poszukać tutaj oszczędności. Z drugiej zaś strony - rynek trolejbusowy jest stosunkowo niewielki, niszowy i ma swoje ograniczenia. Dlatego wydaje nam się, że Gdynia poszuka oszczędności w równolegle rozgrywanym autobusowym przetargu, aby z niego ewentualnie dołożyć do oferty Solarisa. Ponowne ogłoszenie tutaj trolejbusowego przetargu może nic nie dać, poza stratą czasu, a tego w unijnych projektach każdy stara się uniknąć. Otwarcie przetargu na zakup 55 autobusów z silnikami diesla Euro 6, w tym 32 pojazdów przegubowych klasy MEGA i 23 szt. pojazdów standardowych klasy MAXI nastąpi 7 grudnia. I wtedy będziemy znacznie mądrzejsi.

Generalnie - o ile trolejbusowy przetarg zostanie teraz rozstrzygnięty - 12 pojazdów standardowych oraz 6 przegubowych wyjedzie na ulice Gdyni już w przyszłym roku. Równolegle PKT rozpocznie montaż w już użytkowanych trolejbusach 21 baterii, które pozwolą im przejechać do 15 km bez zasilania z sieci.

-"Wszystkie nowe pojazdy, dzięki bateriom litowo-jonowym, będą mogły przejechać bez trakcji do 20-25 km. Również w użytkowanych już trolejbusach zamontujemy 21 baterii, które pozwolą przejechać im do 15 km" – mówił we wrześniu Tomasz Labuda, wiceprezes PKT Gdynia.

Rok 2018 w gdyńskiej komunikacji miejskiej zapowiada się więc bardzo obiecująco.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
trolejbus
PKT Gdynia
Solaris
  • Michał D – 28.11.2017

    Jak będzie nowa generacja urbino no to można dołożyć .jeżeli na starej wersji to unieważnić i rozpisać nowy.solaris powinien opuścić na cenie jeżeli naprawdę zależy na tym przetargu

  • Antyursus – 28.11.2017

    A gdzie te traktory z Lublina???? Tak ssie prezyli i tylko w majtki narobili

  • Robo – 28.11.2017

    Bardzo dobrze ze traktor odpuścił. Solarisy to bardzo dobre trolejbusy.

  • urusus – 28.11.2017

    spoko dla Lublina z rocznym opóznieniem będą robili ?

  • Misiek194 – 28.11.2017

    Tak Ursus odpuścił Gdynia by ich zlikwidowała za kary mądrze mysleli

  • !!! – 28.11.2017

    NIE dla traktora!!

  • Lubgibol – 29.11.2017

    Ursus już powynajmował wszystkie namioty cyrkowe (po wprowadzeniu zakazu tresury) i nie ma gdzie następnych traktorów pasażerskich montować.

  • Marschal – 29.11.2017

    Cena autobusu i tak jest stosunkowo niska.Odlicz części i polać ludzi. Na sztuce za dużo nie zarobisz

  • solaris2284 – 29.11.2017

    no gdynianie ,ursus wam odpuścił,bo i tak ma już pełny portfel zamówień,a kiedy PKT unieważni ten przetarg,to Solaris wiedząc,że konkurencja mu nie grozi,a miasto musi rozliczyć dofinansowanie unijne w ograniczonym czasie podciągnie cenę i postawi was pod ścianą,więc przewiduję,że Szczurek dołoży i to nie z puli autobusowej,która pewnie też jest zaniżona i okaże się .że tu też trzeba dołożyć.

  • aaa – 02.12.2017

    Ursus nie startował, bo jest za wysoki i nie spełniał SIWZ

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....