TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

8 lub 12 autobusów dla MZK Bydgoszcz: Prosimy to samo
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.01.2020 16:00:05
8 lub 12 autobusów dla MZK Bydgoszcz: Prosimy to samo

Bydgoskie Miejskie Zakłady Komunikacyjne wypracowały swój zakupowy wzorzec. Dokumentacja tegorocznego przetargu na dostawę 8 lub 12 autobusów w dwóch metrażach niewiele się różni od tych z poprzednich lat. Sprawdzamy szczegóły.

Przedmiotem zamówienia są dostawy autobusów fabrycznie nowych w wersji miejskiej, zasilanych olejem napędowym, spełniających normę Euro 6 rok, produkcji min. 2020. Jego warunki formalne omówiliśmy tutaj. Zamówienie składa się z:

  • podstawowego – 8 szt. autobusów (w tym: 5 szt. przegubowych i 3 szt. jednoczłonowych)
  • opcjonalnego – do 4 szt. autobusów (w tym: do 3 szt. przegubowych i do 1 szt. jednoczłonowy)

Przegubowce i "dwunastki" z zamówienia podstawowego dotrą do Bydgoszczy w ciągu maksymalnie 10 miesięcy od podpisania umowy. Na skorzystanie z opcji MZK ma 90 dni od zawarcia kontraktu. Należy domniemywać, że przypadku skorzystania z tego prawa termin realizacji to również 10 miesięcy. Wszystkie autobusy będą objęte dwuletnią gwarancją całopojazdową.

Wybór najlepszej oferty
Skoro w Bydgoszczy jesteśmy to wybór najlepszej opcji MZK dokonuje w bardzo prosty i przejrzysty sposób. Cena ma 81% wagi. 15% można zdobyć za zaoferowanie autobusów ze szkieletami i poszyciami wykonanymi ze stali nierdzewnej, aluminium lub stali zabezpieczonej antykorozyjnie metodą KTL. Łącznie 4% można zyskać dzięki zaoferowaniu autobusów przegubowych, które mają min. 17 foteli dostępnych z niskiej podłogi (2%) i dwunastek z co najmniej 10 tak usytuowanymi siedzeniami (2%).

Jakie przegubowce?
Całkowicie niskopodłogowe przegubowce mają mieć nadwozia o długości 17,9 - 18,1 m, szerokość do 2,55 m oraz wysokość do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 135 pasażerom, w tym nie mniej niż 40 osobom na miejscach siedzących. Przynajmniej 14 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 250 kW mocy, maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1500 Nm oraz pojemność skokową 10 - 12,5 l. Będzie zblokowana z automatyczną skrzynią biegów, wobec której MZK nie ma konkretnych wymagań w postaci doboru jej charakterystyki pracy czy ilości przełożeń. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Jakie "dwunastki"?
W przypadku autobusów klasy MAXI jest kilka różnic siłą rzeczy. Mają one mieć nadwozia o długości 11,9 - 12,2 m, szerokość do 2,55 m oraz wysokość do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 25 osobom na miejscach siedzących. Przynajmniej siedem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 200 kW mocy, maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1200 Nm oraz pojemność skokową 7 - 11 l. Będzie zblokowana z automatyczną skrzynią biegów, wobec której MZK nie ma konkretnych wymagań w postaci doboru jej charakterystyki pracy czy ilości przełożeń. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Wyposażenie dodatkowe
MZK kolejny raz zadbało o komfortowe warunki pracy dla kierowców. Przewoźnik wymaga, aby wszystkie autobusy posiadały wydzielone i w pełni odseparowane od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierujących. Mają one być zabudowane na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Na dachu przegubowców mają znaleźć się dwa agregaty, każdy nie słabszy niż 36 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz przynajmniej 10 okien uchylnych. W przypadku dwunastek agregat klimatyzacji nie może być słabszy niż 30 kW, a wentylacja naturalna ma być zapewniona przez min. sześć okien bocznych. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP. Przewoźnik wymaga zamontowania czterech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. Wśród nich będzie jeden dedykowany dla pasażerów niedowidzących. W środku znajd się jedna tablica LED o rozdzielczości 120 x 16 pkt. Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków.

Podsumowując...
Wymagania w zasadzie od lat w Bydgoszczy bez zmian, czyli racjonalne. Widać więc, że MZK może liczyć znów na dobre ceny. Ale od kogo? Czy będziemy mieli jedną lub dwie oferty to na niespodzianki raczej nie należy się nastawiać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Bydgoszcz

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....