TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

78 unijnych autobusów dla Krakowa. MIDI, MAXI i MEGA
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.10.2017 12:30:11 81 komentarzy
78 unijnych autobusów dla Krakowa. MIDI, MAXI i MEGA

Kraków konsekwentnie realizuje swój plan wymiany autobusowej floty i mamy kolejne potężne zamówienie na dostawę 78 sztuk fabrycznie nowych niskoemisyjnych niskopodłogowych autobusów komunikacji miejskie, w tym po raz drugi na przegubowe hybrydy!

Szacunkowa całkowita wartość zamówienia to aż 87 500 000.00 PLN netto. MPK może sobie pozwolić na taki wydatek dzięki dofinansowaniu z małopolskiego RPO.

Trzy krakowskie zadania

Przetarg MPK podzielony został na trzy zadania:

  • Zadanie 1 autobusy standardowe MAXI, którego zakres obejmuje wyprodukowanie i dostawę 56 sztuk autobusów standardowych z budżetem 53 200 000.00 PLN netto / 65 436 000 PLN brutto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 950 000 PLN netto. Termin dostawy to 7 m-cy.

  • Zadanie 2 autobusy hybrydowe przegubowe MEGA, którego zakres obejmuje wyprodukowanie i dostawę 12 sztuk autobusów hybrydowych przegubowych z budżetem 25 800 000.00 PLN netto / 31 743 000 PLN brutto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 2 150 000 PLN netto. Termin dostawy to 7 m-cy.

  • Zadanie 3 autobusy MIDI, którego zakres obejmuje wyprodukowanie i dostawę 10 sztuk autobusów MIDI z budżetem 8 500 000.00 PLN netto 10455000 PLN brutto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 850 000 PLN netto. Termin dostawy to 6 m-cy.

Krakowskie wymagania

Wymagane środki finansowe oferentów określony zostały na następujących poziomach::

a) w przypadku składania oferty na Zadanie 1 – autobusy standardowe w wysokości co najmniej 32 000 000 PLN + wadium 1 590 000 PLN;

b) w przypadku składania oferty na Zadanie 2 – autobusy przegubowe hybrydowe w wysokości co najmniej 15 500 000 PLN + wadium 770 000 PLN;

c) w przypadku składania oferty na Zadanie 3 – autobusy midi w wysokości co najmniej 5 100 000 PLN + wadium 250 000 PLN.

Co do doświadczenia, MZK wymaga od oferentów wykazania się:

a. w przypadku składania oferty na Zadanie 1 – dostawami co najmniej 30 sztuk fabrycznie nowych autobusów o długości co najmniej 10,00 metrów każdy.

b. w przypadku składania oferty na Zadanie 2 – dostawami co najmniej 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów przegubowych hybrydowych.

c. w przypadku składania oferty na Zadanie 3 – dostawami co najmniej 8 sztuk fabrycznie nowych autobusów o długości co najmniej 8,50 metra każdy.

Kryteria wyboru MPK

We wszystkich zdaniach zamówienia zastosowano te same kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty:

  • Parametry techniczne / Waga: 30 %

  • Parametr eksploatacyjny – ocenie będzie podlegać jednostkowe zużycie paliwa oferowanego typu autobusu standardowego określone wg testu SORT-2 / Waga: 10 %

  • Cena - Waga: 60 %

O tym, jakie firmy powalczą o to zamówienie dowiemy się najwcześniej 23 listopada, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.

Krakowska odnowa

Nowe krakowskie autobusy będą wyposażone w silniki spełniające najwyższe europejskie normy ochrony środowiska Euro 6. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, automat biletowy, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej. W środku znajdą się także porty USB do ładowania smartfonów.

Warto przypomnieć, że krakowski przewoźnik w ostatnich dwóch latach kupił prawie 200 nowych autobusów, w tym autobusy elektryczne i hybrydowe. Równolegle prowadzony jest przetarg na 30 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich z silnikami diesla Euro 6. O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ 

Wczesnej firma zamówiła 38 autobusów przegubowych marki Solaris - o czym, pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ i właśnie polski producent jet naturalnym faworytem kolejnego zamówienia MPK, aczkolwiek przy tak dużym budżecie na pewno napotka tutaj silną konkurencję.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
MPK Kraków
hybryda
MIDI
  • XWJ – 13.10.2017

    Infobus jak zwykle coś sknocił. Przecież mamy już 12 Hybryd, więc jak po raz pierwszy? :D

  • 13 – 13.10.2017

    A nawet 13, jakby nie było ta trzynasta, która jest w zasadzie pierwsza też jest na stanie chociaż więcej sto i niż jeździ:P

  • XWJ – 13.10.2017

    Infobus jak zwykle coś sknocił. Przecież mamy już 12 Hybryd, więc jak po raz pierwszy? :D

  • P – 13.10.2017

    W Krakowie jest MPK , a nie MZK. A Solarisów ostatnio zamowilismy 38, nie 30. Oprócz tego jeszcze kilka pomyłek:)

  • Krakus – 13.10.2017

    A czy przypadkiem po Krakowie nie jeździ już kilkanaście przegubowych hybryd? Chyba, że mi się wydawało, a to co widzę na ulicach to coś innego?

  • +×÷=%_€£¥₩!@#$/^&*()-'":;, – 13.10.2017

    .

  • +×÷=%_€£¥₩!@#$/^&*()-'":;, – 13.10.2017

    A artykuły o SIWZIE na 30 powtórzonych solówek nie ma nadal :(

  • fan pis – 13.10.2017

    Mam nadzieję ,że wygra wreszcie solaris 10,5

  • S – 13.10.2017

    Dosyć Solarisów w Krakowie.

  • mechanik – 13.10.2017

    "w tym po raz pierwszy na przegubowe hybrydy!"Inforail, puk puk...http://www.kmk.krakow.pl/imprezy/mpk94_06.jpgalbo google - autobus hybrydowy Kraków

  • piotr22 – 13.10.2017

    Brawo Solaris. Brawo Krakow!!!!!

  • InfoRail.pl – 13.10.2017

    InfoRail nie pisuje do InfoBusa. Znowu nie wyszło.

  • AK – 13.10.2017

    poprawione. rzeczywiście po raz drugi. dzięki za wszystkie komentarze. jak zawsze cos skoncilismy..milutkie.

  • mechanik – 13.10.2017

    @InfoRail.plJak nie wyszło, skoro poprawione? :-) Proszę mi tu nie ściemniać :)

  • mechanik – 13.10.2017

    @AK Ale proszę sie nie obrażać, zdarza się a my chętnie czytamy.

  • pes – 13.10.2017

    A co z tramwajami, bo tu potrzebna w końcu rewolucja.....Dzisiaj króluje tam 40-50 letni demobil z Wiednia do którego wg. informacji ma dołączyć 30-40szt. szrotu z Niemiec

  • ApApp – 13.10.2017

    Gdyby pesa nie bolokowala to już by się robiły. I tak będzie 100 nowych tramwajów tylko przez pese znacznie pozniej.

  • Ole – 13.10.2017

    Niedługo się dowiesz, jakie brednie wypisujesz

  • Misiek Krk – 13.10.2017

    Te 40 letnie demobile są mniej usterkowe jak 2-letnie peszajsy.

  • adam – 13.10.2017

    Jest szansa na inne autobusy w Krakowie niż Solarisy ?

  • max – 13.10.2017

    Wygląda jakby Kraków odchodził od elektryków na rzecz hybryd

  • polewka – 13.10.2017

    Wszystko lepsze od jelczańskich Ver

  • Electric – 13.10.2017

    @max Teraz nie kupują elektryków, bo w latach 2019-2021 kupią ich 161.

  • advisor – 13.10.2017

    MPK Kraków idzie jak burza, bardzo dobrze!MIDI zapewne weźmie Autosan, a Kraków pożegna kolejną część już mocno wyeksploatowanych Jelczów Vero. MAXI pewnie znów Solarisy Urbino IV, w MANa bardzo wątpię, Mercedes ze swoim fanatycznym wciskaniem Connecto jest bez szans. A cena trochę zbyt duża na Autosana. Wycofają zapewne resztę krótkich Scanii, Jelczy i może najstarsze Urbina 12 II. MEGA Hybrydy, hmm, nie chciałbym już Solarisa, choć zapewne wystartuje, chciałbym zobaczyć Volvo, ale to pewnie tylko pobożne życzenie. Do wycinki pójdą Jelcze i być może pierwsze Urbina 18. @adamTo jest pytanie do producentów, co zaproponują. W ostatnich przetargach wybór był niewielki, o ile w ogóle był.

  • InfoRail.pl – 13.10.2017

    mechaniku. InfoRail nic nie poprawiał. Niestety po raz kolejny nie udało się. Ale proszę próbować dalej.

  • olsza II – 13.10.2017

    A co wy macie jakieś uczulelenie na Connecto , świetne autobusy jeżdże nimi codziennie na "159"

  • wavelo – 13.10.2017

    no własnie Conecto jest super pojazdem też nim jeżdzę czasami ale nie tak często

  • Ursus bitwa – 14.10.2017

    Advisor, masz rację, wszystkie wymienione przez Ciebie marki odpadają. Na polu bitwy zostaje Ursus, czyli to, czego Krakowowi tak naprawdę potrzeba. Nowoczesny innowacyjny ladny i prawdziwe polski!

  • neptun – 14.10.2017

    Że w Krakowie wychodzi się na pole , nie znaczy że mają kupować ciągniki

  • Pako – 14.10.2017

    Może volvo powalczy

  • mechanik – 14.10.2017

    @InfoRail.pl – Ważne jest to, ze Inforail.pl bacznie czuwa i dostrzega, oraz to, że założony efekt został osiągnięty :D Z wyrazami szacunku

  • mechanik – 14.10.2017

    @Ursus trollu, nie wiem, płacą ci za te głupoty, czy ty tak sam...?

  • Pole – 14.10.2017

    @neptun 100% racji =D

  • advisor – 14.10.2017

    @olsza II i @waveloNie chodzi o uczulenie, ale o jakość, Citara są po prostu wyraźnie lepsze jakościowo niż Connecta. Naprawdę nie rozumiem uporu EvoBusa, tym bardziej, ze poprzedni przetarg był ewidentnie pisany pod Citaro C2, które jeżdżą już w Gdańsku. To jest trochę tak, jakby chcieli na siłę dać do zrozumienia, że nie sprzedadzą lepszych pojazdów do Krakowa. MPK bardzo słusznie ich olało, a Mobilis to prywaciarz (i to jeszcze ze wzgórz Golan) - jemu wszystko jedno, byle wyszło taniej.

  • grek – 14.10.2017

    Czy Conecto są montowane tylko w Turcji ?

  • tramway – 14.10.2017

    Przy przetargu na 77 szt EvoBus wiedział że Solaris przebije ich ceną dlatego wystawił Conecto

  • krakus – 14.10.2017

    Po cichu licze na hybrydy Volvo

  • MM – 14.10.2017

    @krakus Ja nie obrazilbym się jakby były to hydydy citaro 2 albo MANa.

  • mechanik – 14.10.2017

    @tramway A skąd niby to wiedział? Prawda wygląda tak, że gdyby w tym przetargu, wybitnie pod niego ustawionym, wystawiłby Citaro to miałby wygrana w cuglach. MPK wręcz oko do niego puszczało, więc o czym ty piszesz?

  • krakus – 14.10.2017

    Nie wierze żeby EvoBus taki błąd popełnił , a jeśli nawet to przy przetargu na 38 szt na "głowie by stawali" a oni nie wystartowali ?

  • Strażak sam – 14.10.2017

    Oferta evo byś była odrzucona jako nie ważna bo zamawiający wpisał ze dostawca ma być jednocześnie producentem dlatego evo bus Polska nie miał szans z żadnym z autobusów czy to tureckim conecto czy z c2

  • Sor – 14.10.2017

    A co powiecie na Sory? Podobnież są bardzo oszczędne w zakupie i eksploatacji. Myślę że to dobra oferta.

  • fredriston – 14.10.2017

    Sory beznadzieja coś jak Maz no może Ursus

  • jack – 14.10.2017

    @Strażak sam -Nie prawda wylecieli bo autobusy miały być produkowane w kraju UE

  • Strażak sam – 14.10.2017

    Mogłem coś pomylić w każdym razie conecto było na spalonej pozycji

  • mechanik – 14.10.2017

    Dokładnie tak. Był zapis ws. UE, a oni pomimo to uparcie szli w dostawę kebaba Connecto, więc musieli polec.

  • Mati – 14.10.2017

    Swoją drogą dziwi mnie, że Mercedes ostatnio w przetargach ustawianych pod Citaro 2 wystawiał Conecto, albo wogóle nie startował. Bardzo dziwne zachowanie jak na takiego producenta...

  • Mati – 14.10.2017

    Jest jakieś racjonalne wytłumaczenie tego?

  • Strażak sam – 14.10.2017

    Nasuwa się jedno polskie miasta nie są kluczowym klientem producenta z pod znaku gwiazdy

  • Mati – 14.10.2017

    To dlaczego w Gdańsku potrafili zaoferować? I wielu innych, mniejszych od Krakowa miastach także. W Krakowie też wygrali 3 przetargi na Citaro. A Citaro 2 to naprawdę ładny, porządny autobus i jak ktoś chce taki kupić i specjalnie ustawia pod niego przetarg, to dlaczego mu go nie zaoferować?

  • Mati – 14.10.2017

    Ale cały czas jest jeszcze nadzieja, że wystartują z tym modelem w dwóch obecnych przetargach, nie licząc 10×MIDI. Mogłoby trafić do naszego miasta 98 c2.

  • Strażak sam – 14.10.2017

    Widocznie Gdańsk i inne miasta miały bardziej odpowiadajace im terminy realizacji Solaris w Warszawie też nie startował bo nie miał mocy przerobowych

  • ttt – 14.10.2017

    @tramway mieli taką przewagę w punktach na 77 ze solaris mógł tylko czytaćChcieli za dużo zarobić i to się zemściło

  • san – 14.10.2017

    `polski producent` - hehe w Polsce składany.Dla tych co tak krytykują Autosan. Pamiętam jak jakieś kilka lat temu może więcej jak kilka, podobne sytuacje miały miejsce jak te, z linka, a teraz się to powtarza. Zakochani w niemieckiej marce, to dla was: http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosci/krakow/a/pozar-autobusu-w-jerzmanowicach-na-trasie-krakow-olkusz-zdjecia,12579666/

  • Mati – 14.10.2017

    @Strażak sam Robią może kilkaset autobusów rocznie. Mają dwie fabryki. Solaris robi tylko w tym roku ponad 1400 pojazdów. Więc ok, Solaris może nie ma mocy w przerobowych na chwile obecną, ale taki producent jak Mercedes, który ma dwie fabryki?

  • Mati – 14.10.2017

    @san Patrząc w jakim stanie są te Solarisy, to tylko można zwalać winę na przewoźnika, który je ekploatuje, że nie potrafi właściwie zająć się pojazdami.

  • farafiu – 14.10.2017

    @AdvisorMAN i Scania wylatują. MPK wymaga osi niezależnej w solówkach, także pojedynek Solaris vs Mercedes. Mercedes SORT2 i ocenę techniczną ma na full. Chyba, że coś po drodze się zmieni. Hybrydy są formalnością. MPK chce kolejne Urbino 18 i wcale się nie dziwię. W pojedynku MIDI Alpino 8,9LE kontra M09LE.

  • dren – 14.10.2017

    Wracamy do histori dawniej Jelcz dla dużych miast Autosan dla małych , teraz Solaris dla dużych Autosan dla małych

  • ? – 15.10.2017

    @san: co ma do tego ten spam?

  • Strażak sam – 15.10.2017

    @mati może i Mercedes ma dużo większe moce przerobowe bo ma kilka fabryk a nie jedna ale oni nie muszą się gimnastykowac mają co robić więc nie będą się martwić że im przejdzie przed nosem kilkadziesiąt autobusów

  • Mati – 15.10.2017

    Na ich miejscu bym tak nie puszczał takich przetargów, bo te kilkadziesiąt autobusów to jest prawie sto, czyli w cale nie tak mało...

  • Strażak sam – 15.10.2017

    Kwestia skali dla Autosana to dwa lata dla Solarisa dwa dogodnie dla mercedesa w skali globalnej to pewnie dwa dni

  • Ursus uniwersalność – 15.10.2017

    Dren, zauważ że Ursus jest marką uniwersalną. Autobusy Ursus kupują zarówno duże miasta, jak Warszawa, jak i małe jak Środa. Świadczy to o doskonałym dopasowaniu się koncernu z Lublina do różnych, całkiem odmiennych potrzeb użytkowników.

  • kloc – 15.10.2017

    Nie MZK we Warszawie tylko prywaciarz

  • Ursus król sedesow – 15.10.2017

    Cytując klasyka "My synku zostaniemy krolami życia " gowno jest wszędzie i w dużym i małym nieście

  • Egon antyTrajtor – 15.10.2017

    Ursus jest marką w ramach Polmot Warfama bardzo uniwersalną. Obieca wszystko za co może dostać punkty. Wkalkulowane ma w ryzyko niedostarczenie autobusów na czas. Problem jest tylko w tym, ze klient czeka i nie może rozpocząć obsługi linii. To jednak tylko mały szczegół. Taka Warszawa może zastąpić brakujących aut. Środa będzie miała problem.

  • Ursus pytania – 15.10.2017

    Skąd ta wiedza o problemie dla Środy? Z fusów czy ze szklanej kuli? A może z nienawiści do prężnie rozwijającej się rodzimej firmy?

  • Ursus odpowiedzi – 15.10.2017

    A kolejności realizacji najpierw powinny iść diesle dla lomianek a potem elektryki dla środy. Jednak opóźnienia z kontraktem warszawskim opoxnily realizację dwóch innych zamówień 2+3 ze producent musi wybierać albo w dwóch zamówieniach spóźnić się bardzo albo w jednym trochę a w drugim bardzo bardzbardzo . Środa to zamówienie ze środków UE więc dostała priorytet przed Łomianki bo jak terminy z UE zostAną przekroczone na rozliczenie grantu to grant może zostać cofniety A odpowiedź od człowieka ktory bywa w farbyce w Lublinie

  • wavelo – 15.10.2017

    @advisor Autosan może wygrać. bardzo na to oczekuję Solaris bym chętnie go widział ale troche ich za dużo hybrydy MPK napewno weźmie solarisy, bo tak jak mówiłes i dużo innych osób wspominało ze to jednak są solarisy i są w niektórych punktach niezawodne ale nie można onich tak mówić bo zdarzało się że były wpadki

  • pewien ktoś – 15.10.2017

    @ wavelochyba jeszcze zapomniałes dodać że (przynajmniej ja tak sądze ) ursusy to złom złom i jescze raz złom jechałem tym czymś w warszawie głosne jak cholera i nie wiem co wy widzicie w tych ursusach wiem ze to są czysto polskie autobusy ale ąż tak je kochać? przesada

  • Warszawiak – 15.10.2017

    Ja też jechałem Ursusem w Warszawie. I powiem szczerze, jeszcze tak cichym i komfortowym, miękko zestrojonym autobusem nie miałem okazji podróżować. Nie miałbym nic przeciwko temu żeby w Warszawie marka Ursus była reprezentowana w Warszawie w większych ilościach.

  • Ursus informacja – 15.10.2017

    Z tego co wiem autobusy Ursus mają przybyć do Łomianek na przełomie października i listopada. O ewentualnym opóźnieniu w dostawie nic mi nie wiadomo. Mają przyjechać w terminie.

  • tomek – 15.10.2017

    Solaris jest "załadowany" kontraktami do września tak że jest szansa że coś w Krakowie odpuści

  • wavelo – 15.10.2017

    dlaczego zapomniałem dodać ja wyrażam taką opinie ze ursusy są fajnymi pojazdami i nie powinieneś mówić ze ja zapomniałem dodać. Mów za siebie

  • wavelo – 15.10.2017

    @warszawiak warszawiaku masz racje ze ursusy to komfortowe autobusy itd. myślę ze powinny się znaleść w krakowie przynajmnie w ilości 10 sztuk.Też jest jeden problem Ursus nie startuje w przetargach MPK.

  • Ursus dezinformacja – 15.10.2017

    Zapewne to Ty pisałeś w lipcu o 10 gotowych Ursusach dla Warszawy podczas gdy większość z nich bylo szkieletami. Między tym co powinno byc a tym co jest w przypadku Ursusa jest duża różnica.

  • dd – 16.10.2017

    Ktoś opłaca tych beznadziejnych trolli? O Ursusie i tak jest głośno, hmm... na własne życzenie. Może wystarczy?

  • Gizmo – 16.10.2017

    Wiadomo że Ursus pasuje do Warszawy, bo gdzie traktory jak najbardziej się nadają jak nie na wieś.

  • Mt – 16.10.2017

    Ja się zastanawiam, dlaczego MPK się jeszcze nie pochwaliło tym przetargiem na stronie ani na fb? Zawsze było coś w stylu "MPK kupuje kolejne ekologiczne autobusy".

  • pavlos – 16.10.2017

    Kraków zamiast gwiazdorzyć z autobusami (wywala całkiem dobre egzemplarze, które w innych miastach jeździłyby długie lata) powinien wreszcie zrobić coś z tramwajami, bo tu jest sporo szrotu wymiany, a wbrew wcześniejszym obietnicą jest zapowiedź kolejnego szrotu...

  • edd – 19.10.2017

    Palnąłeś jak gołąb o parapet. Gwiazdorzenie a dobra polityka taborowa to dwa różne światy. Tyle tylko, ze ten "szrot" przeżyje super-hiper nówki, które właśnie nabył. A że w innych miastach te nówki są sitem po ośmiu latach, to lepiej aby zaczekał i kupił to co trzeba.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....