Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

7 listopada – autobusowy debiut dworca Wroclavia

infobus
07.06.2017 16:57
0 Komentarzy

7 czerwca 2017 r. inwestor budujący cały obiektpoinformował, że inwestycja jest już na finiszu. Wroclavię, za 240 mln euro,buduje francuska spółka inwestycyjno-deweloperska Unibail-Rodamco.

Najnowsze terminy to: 18 października br. otwarty zostaniekompleks handlowo–biurowy Wroclavia, a od 7 listopada czynny będzie nowy dworzecautobusowy.

Betonowy kolos robi wrażenie. Galeria (pod względemwielkości będzie druga we Wrocławiu, największa jest Magnolia) będzie miała 71tys. mkw., 200 sklepów, 7 tys. mkw. biur, 20 sal kinowych na 3200 miejsc. Tam,gdzie kiedyś był dworzec autobusowy PKS, w kwartale ulic Borowska, Dyrekcyjna,Sucha i Joannitów, powstaje kompleks handlowo-biurowy z jedynym w Polsce,podziemnym dworcem autobusowym.

Poinformowano, że galeria będzie otwarta od godz.9.00 do 21.00. 24 godziny na dobę będą otwarte m.in. klub fitness i dworzec PKS.

-„Obecnie trwają prace wykończeniowe. 37% powierzchnihandlowej zostało już przekazane najemcom, którzy rozpoczęli prace w swoichlokalach – wylicza Jacques Boursault, dyr. realizacji projektu Unibail-Rodamco,i dodaje, że czerwcu 2017 r. na budowiepracuje 600-700 robotników. W ostatnich miesiącach przed otwarciem ma ich byćok. 2 tys.

Autobusowy dworzec

Kompleks Wroclavia będzie zintegrowany z nowoczesnym dworcemautobusowym o powierzchni 7 tys. mkw. Operatorem dworca będzie spółka PolbusPKS. Na poziomie -2. powstanie 14 stanowisk autobusowych. Hol terminaluautobusowego z kasami biletowymi będzie na poziomie 0.

7 czerwca 2017 r.dziennikarze mieli okazję wjechać autokarem do nowego dworca. Generalnie autobusy będą przyjeżdżać co 10 minut. A dla spóźnionychprzygotowane ma być osobne stanowisko. Tych będzie łącznie 15, w tym 11 dlaodjeżdżających.

– Nadal mamy 30 proc. wolnych mocy przerobowych – podkreśla KrzysztofBalawajder, prezes zarządu Polbus-PKS Sp. z o.o i dodaje: – Nasi kierowcytestowali już wjazd i wyjazd z podziemnego dworca i nie mieli z tym problemów.Nowy dworzec będzie przestronny, jasno oświetlony i łatwo dostępny zarówno zulicy, jak i kompleksu handlowo-biurowego.

Nowy obiekt nie będzie – tak jak poprzedni – pełnił funkcjiparkingu dla autokarów.

-” Parkingi będą przy ul. Hubskiej i Joannitów. Na 14stanowisk na nowym dworcu autokary będą wjeżdżać i zaraz wyjeżdżać. Już terazmamy zaplanowane 600 autobusów na dobę, a to daje nam jeszcze ok. 40 proc.rezerwy. W sumie więc nowy dworzec będziemy w stanie przyjąć ok. 1000 autokarówna dobę – wylicza Krzysztof Balawajder.

Ulica Sucha (między Wroclavią a dworcem głównym PKP) staniesię bulwarem. Będzie można z niej wejść do budynków biurowych, sklepów i lokaligastronomicznych.

Dlaczego listopad?

Autobusowy dworzec ruszy długo po oficjalnym otwarciu całegoobiektu. Dlaczego? Jak przekonuje prezes Polbusu, firma nie chce próbować nowegodworca przed 1 listopada, który jest tradycyjnym dniem wyjazdów Polaków.

Co ciekawe, po otwarciu dworca w galerii nadal będziefunkcjonować dworzec tymczasowy na tyłach dyrekcji PKP. Będą tam obsługiwane przewozypracownicze oraz działać będzie parking dla autobusów.

Komentarze