TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

7 firm, 3 uczelnie, 100 mln zł - przepis na polski elektrobus
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.11.2016 17:00:26 4 komentarze
Solaris na czele elektromobilnego klastra

Dzisiaj, w Krakowie, Solaris wraz z grupą polskich przedsiębiorstw oraz uczelni technicznych podpisał list intencyjny o utworzeniu klastra na rzecz rozwoju elektromobilności. Sygnatariusze listu zadeklarowali wolę współpracy między innymi w obszarze rozwoju konstrukcji autobusów elektrycznych, baterii oraz sposobów ich ładowania. Łączna wartość projektów badawczo-rozwojowych, które chcą realizować członkowie klastra to ponad 100 mln złotych!

W skład klastra, który został nazwany "Polski Autobus Elektryczny ? łańcuch dostaw dla elektromobilności", weszły takie firmy, jak: EC Grupa, Ekoenergetyka Polska, Impact Clean Power Technology, Medcom, Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL, SKB Drive Tech oraz Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Poznańska i Politechnika Warszawska. Liderem przedsięwzięcia jest firma Solaris.

Mówi Solaris

-"Działamy w obszarze elektromobilności już od 2001 roku, kiedy to rozpoczęliśmy produkcję trolejbusów. Następnie przyszedł czas na autobusy hybrydowe i wreszcie w roku 2011 zaprezentowaliśmy pierwszy polski autobus bateryjny. Dzisiaj jesteśmy jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm w tym segmencie w Europie. Widzimy na tym polu dalszy ogromny potencjał do rozwoju i chcemy wprowadzić elektromobilność w transporcie publicznym w Polsce i w Europie na jeszcze wyższy poziom. Dlatego postanowiliśmy nawiązać bliską współpracę z najlepszymi w tym obszarze firmami w naszym kraju. Jestem przekonany, że dzięki temu osiągniemy efekt synergii i dalszą przewagę konkurencyjną nie tylko na rynku krajowym, ale także na rynkach światowych" ? skomentował utworzenie klastra dr inż. Dariusz Michalak, wiceprezes zarządu firmy Solaris.

Mówi Medcom

- "Jestem przekonany, że opracowanie polskiego autobusu elektrycznego, który mógłby stać się także polskim towarem eksportowym, jest możliwe i warto spróbować zmierzyć się z tym wyzwaniem. Zwłaszcza, że mamy do tego odpowiednie zasoby i wsparcie ze strony rządu. MEDCOM już teraz dysponuje własną technologią i autorskimi rozwiązaniami dla eBusów, z których korzystaj producenci pojazdów niemal na całym świecie. Jesteśmy w stanie pokryć pełne zapotrzebowanie polskiego rynku od strony produkcyjnej ? zwłaszcza w zakresie produkcji układów napędowych oraz urządzeń do ładowania pojazdów. Mamy wiedzę, nowoczesne zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne i możemy zagwarantować wsparcie na niemal wszystkich etapach budowy polskiego autobusu elektrycznego. Elektromobilność i nowoczesny transport publiczny, to nie tylko korzyści dla polskich producentów, ale również szansa na podniesienie innowacyjności całej polskiej gospodarki i poprawę jakości życia Polaków. Ścisła współpraca w ramach klastra, pozwoli ten proces zdecydowanie przyspieszyć" ? powiedział z kolei Piotr Wroński, wiceprezes zarządu MEDCOM

Celem dalszy rozwój

Celem powołanego klastra jest współpraca na rzecz rozwoju e-mobilności w szczególności autobusów elektrycznych i komponentów służących do ich budowy, które będą oparte na rozwiązaniach technicznych wypracowanych w Polsce. Prace rozwojowe dotyczyć będą w szczególności:

  • opracowania dedykowanej konstrukcji autobusu miejskiego dla pojazdów elektrycznych,

  • zarządzania energią w celu poprawy operacyjności pojazdów elektrycznych,

  • poprawy parametrów technicznych napędów elektrycznych oraz magazynów energii,

  • opracowania innowacyjnych metod ładowania baterii,

  • wypracowania nowych standardów w obszarze kształcenia kadr inżynierskich w zakresie e-mobility.

W tej chwili wartość kilkunastu projektów, które chcą wspólnie realizować członkowie porozumienia oceniana jest na ponad 100 mln złotych. Mają one być realizowane zarówno ze środków własnych, ale także przy współudziale funduszy pozyskanych z innych źródeł.

-"Nie ukrywamy, że bardzo liczymy na wsparcie finansowe z programów, które są zapowiadane przez rząd w ramach projektu e-bus i towarzyszących mu działań. Jako polskie przedsiębiorstwo o największym w naszym kraju doświadczeniu w budowie i sprzedaży autobusów elektrycznych wraz z naszymi partnerami gwarantujemy efektywne wykorzystanie tych środków i skuteczną komercjalizację wypracowanych rozwiązań" ? dodał Dariusz Michalak.

Członkowie klastra nie wykluczają możliwości dołączenia do niego innych firm działających w obszarze elektromobilności.

Na zakończenie dodajmy, że firma Solaris do tej pory sprzedała już ponad 100 autobusów elektrycznych, które jeżdżą m.in. w: Austrii, Czechach, Hiszpanii, Niemczech, Szwecji i w Polsce. Tylko w ostatnich tygodniach Solaris podpisał umowy z PKM Jaworzno oraz MPK Kraków na dostawy łącznie 42 autobusów elektrycznych. I ten fakt, jest najlepszą odpowiedzią na pytanie, dlaczego akurat wielkopolski producentów autobusów został liderem e-klastra.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Medcom
Ekoenergetyka
Impact
Komel
SKB
Politechnika
  • krakus – 28.11.2016

    Na razie to przez problemy z ładowaniem jednej linii "154" w Krakowie przez cały dzień nie mogą obsłużyć

  • max – 28.11.2016

    A co będzie zimą na testach tylko BYD zimą wytrzymywał

  • słoowianin – 29.11.2016

    Pan dr inż. D. Michalak to był kiepski konstruktor mawiał Pan Prezes ale jak widzę dobry dyplomata. Jak mawiam ciężko wchodzi się na konia ale można szybko spaść. życzyć tylko sukcesu tej ponoć polskiej firmie. Widać to po produktach w 90 % import, zero myśli polskiej. Klajstrowanie produktu importem jest do czasu.

  • Bolejący z Bolechowa – 30.11.2016

    No teraz się dopiero zacznie podnoszenie cen na elektryki przez cwanegolisa. Można się spodziewać, że już nie długo cena elektryka przekroczy 300.000. Zaczną się też naciski na wszystkich świętych, że najepsze rozwiązanie to szyba dzielona na trzy części, ładowarka tylko zewnętrzna, oczywiście tylko jedynej słusznej firmy krzak z zielonki. A na koniec zapewne zmiana w zamówieniach publicznych, że cena może stanowić tylko czterdzieści procent zamówienia. Pozostałe sześćdziesiąt procent to, autobus marki cwanylis ? czterdzieści procent, zastosowanie silnika takiego jak stosuje cwanylis, pięć procent, takiego rozwiązania przestrzennego, takiej samej stylistyki również po pięć procent. Pozostałe pięć procent za pozostałe rozwiązania techniczne, ale trzy procent za zastosowanie takiej samej szyby jak stosuje firma cwanylis. A na koniec zapis, że jeśli autobus nie jest wyprodukowany w Bolechowie, to jest wykluczany z przetargu.I jak się patrzy na to wszystko, to do tego dąży ten rząd.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....