TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

69 autobusów dla Opola i Piły. Nie zabraknie hybryd
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.07.2016 16:00:25 8 komentarzy
W Opolu od lat mocny jest MAN.

Pilskie MZK jeszcze w tym roku chce ogłosić przetarg na dostawę 13 nowych autobusów, w tym kilku z napędem hybrydowym. Z kolei w Opolu już na przyszły rok jest planowane rozpoczęcie realizacji dużego projektu komunikacyjnego wartego 115 mln. Jednym z jego elementów jest zakup 56 nowych autobusów.

W Pile diesel i hybrydy

Dzisiaj na stronie TED pojawiło się wstępne ogłoszenie o zamówieniu, które przesłało MZK Piła. Przewoźnik na grudzień zaplanował rozpoczęcie przetargu na dostawę 13 nowych autobusów. Siedem będzie posiadało napęd hybrydowy, natomiast pozostałe będą z klasycznym napędem spalinowym.

W ogłoszeniu podano, że szacunkowa wartość inwestycji to 14,5 mln euro netto. Kwota ta w kontekście samego pozyskania autobusów wydaje się jednak nieco zawyżoną. Chociaż nie można wykluczyć, że może się w tym kryć jeszcze jakieś dodatkowe zadanie np. w zakresie modernizacji zaplecza technicznego MZK.

Tabor pilskiej spółki autobusowej jest dosyć młody. Jego średnia wieku to 11 lat. Zakup 13 nowych pojazdów pozwoliłby na odmłodzenie niespełna 1/3 jej taboru. Ma to się przekuć na zwiększenie atrakcyjności komunikacji w oczach mieszkańców Piły. Jednak nie będzie to jedyna inwestycja, która ma wpłynąć na poprawę wizerunku komunikacji w mieście.

Opole: Mocne odmłodzenie taboru

Od przyszłego roku miasto zapowiada w opolskim MZK duże zmiany. Urzędnicy ze stolicy najmniejszego z polskich województw chcą wydać 115 mln zł na gruntowną modernizację komunikacji. Projekt ma objąć m.in. zakup 56 nowych autobusów oraz rozbudowę systemu obsługi pasażerów. Ponadto we wszystkich pojazdach mają pojawić się automaty biletowe, w których będzie można płacić kartą.

Nowe autobusy będą spełniać normę emisji spalin Euro 6. Ma to przyczynić się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych na terenie Opola. Plany obejmują ośmiu autobusów z napędem hybrydowym, 15 przegubowych oraz 41 pojazdów z napędem tradycyjnym.

Rozbudowie ulegnie także system obsługi pasażerów. Najważniejsza zmiana dotyczyć będzie zamontowania we wszystkich autobusach kursujących w Opolu mobilnych automatów biletowych. Dzięki nim w transakcjach bezgotówkowych będzie możliwe zakupienie biletu, a w nowych kasach stacjonarnych również biletów miesięcznych.

Modernizacja obejmie też wprowadzenie biletu elektronicznego, który po zasileniu będzie uprawniał do także wejścia do opolskich ośrodków kultury i rekreacji. MZK umożliwi też zakup biletów przez stronę internetową oraz wyposaży przystanki w tablice dynamicznej informacji pasażerskiej, na których pojawiać się będą godziny odjazdów lub ewentualne opóźnienia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Piła
MZK Piła
Opole
MZK Opole
  • MichalK – 08.07.2016

    Nie wiem po co następne miasta pchają się na siłę w bezsensowne hybrydy. W Warszawie już przekonano się że poza dużo wyższym kosztem zakupu nie przynoszą kompletnie żadnych korzyści.

  • solaris150 – 08.07.2016

    Dokładnie, Hydryda według mnie jest droższa w utrzymaniu z racji że trzeba serwisować silnik diesla tak i również napęd elektryczny. Koszt zakupu hybrydy jest zbliżony do Elektrycznego pojazdu. Rozumiem że firma MAN nie ma autobusu elektrycznego i stąd taki wybór ?? Co do autobusów elektrycznych ich kosz eksploatacji jest do 4 razy tańszy niż pojazdy zasilane tradycyjnym napędem Diesla , a koszt zakupu autobusu elektrycznego przybliżony do Hybrydy.

  • farafiu – 08.07.2016

    No w końcu się Opole weźmie za tabor. Szkoda, że nie za infrastrukturę przystankową...PS. Ktoś w artykule kolejny raz nie umie liczyć.. 8 hybryd, 15 przegubów i 41 solówek to daje łącznie...64, a plan ponoć na 56... łącznie to daje 77 pojazdów dla obu miast.

  • MarCin – 09.07.2016

    @solaris150: A ile trwa ładowanie elektryka ??

  • 22 – 09.07.2016

    solaris 150 - czy mógłbyś przybliżyć szacunki z których wychodzi, że eksploatacja elektryka jest 4 razy tańsza niż diesla

  • MFM – 09.07.2016

    @ solaris150: Bredzisz. Elektryk od hybrydy ON jest o ok. 1/3 droższy. Sprawa kolejna to dalej nie wiemy jaki byłby koszt wymiany baterii w toku 12 - 15 lat eksploatacji. Do tego musimy się zastanowić czy do kosztów użytkowania doliczamy ładowarki. Tak więc sumując to wszystko okaże się, że jeszcze nie czas by na hurra się pchać w elektryki. Póki co lepiej trzymać się diesli, ewentualnie gazowców o ile przewoźnik może liczyć na spory grant na ich zakup.

  • Manaris051 – 09.07.2016

    Co Ty masz do Manów? To jedne z najlepszych obecnie wozów na rynku i nie ma co się dziwić MZK, że chce stawiać na tego producenta

  • solaris150 – 12.07.2016

    Ładowanie Elektryka trwa około 8 minut, jeżeli mówimy o ładowaniu indukcyjnym, ( z takim autobusem mam styczność Urbino 18 w Braunschweigu ) Koszt zakupu urbino 12 w wersji Elektrycznej to około 2 miliony złotych. Z tego co wiem to producent baterii daje gwarancję na Baterię. Co do żywotności autobusów miejskich to jest ona wyliczona na 10 lat również Diesli a że firmy i przeróżne zakłady użytkują je znacznie dłużej to jest to zasługa odpowiedniego serwisu. Co do ładowarek to w przypadku pojazdów hybrydowych również musisz je posiadać, gdzieś trzeba ładować baterię. Tak jak napisałem wyżej koszt eksploatacji jest do 4 x tańszy, zależy głównie od cen energii elektrycznej za jaką dana firma kupuje.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....