TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

66 mln zł z UE na spalinowy tabor Kolei Wielkopolskich
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 02.09.2019 15:04:45
66 mln zł z UE na spalinowy tabor Kolei Wielkopolskich

Ponad 66 mln zł dofinansowania z UE otrzymały Koleje Wielkopolskie na zakup czterech nowych, trójczłonowych pociągów spalinowych.

Nowe składy mają być wykorzystywane m.in. na najbardziej obleganych przez pasażerów trasach m.in. z Poznania do Wągrowca.

Łączna kwota zakupu nowych pociągów to prawie 100 mln zł. Umowę na dofinansowanie – ponad 66 mln zł – podpisał w poniedziałek w Poznaniu marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak, wicemarszałek Wojciech Jankowiak, oraz przedstawiciele zarządu spółki Koleje Wielkopolskie.

"Jest to jeden z większych projektów, jeśli chodzi o projekty infrastrukturalne. Będzie on służył pasażerom w Wielkopolsce, znacząco poprawi komfort jazdy i przyczyni się też do zwiększenia potencjału naszej spółki Koleje Wielkopolskie, bo te cztery nowe pojazdy, z których każdy może zabrać po 330 pasażerów – to jest już ogromny potencjał" – podkreślił marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak.

Wicemarszałek wielkopolski Wojciech Jankowiak zwrócił uwagę, że po raz pierwszy tabor kupuje bezpośrednio spółka Koleje Wielkopolskie. Jak tłumaczył, dotychczas pojazdy były spółce udostępniane do eksploatacji przez Samorząd Województwa.

"Nowe pociągi różnią się od dotychczasowych, które spisują się bardzo dobrze, ale są mniejsze. Te nowe natomiast, trójczłonowe, są adresowane przede wszystkim na te połączenia, które są szczególnie oblegane przez pasażerów w ramach Kolei Metropolitalnej, np. na trasie do Wągrowca, szczególnie w godzinach szczytu" – wskazał Jankowiak.

Prezes zarządu spółki Koleje Wielkopolskie Włodzimierz Wilkanowicz wskazał, że ideą projektu zakupu nowych pociągów, jest przede wszystkim poprawa mobilności mieszkańców regionu, poprawa warunków jazdy pasażerów do pracy, czy szkół, ale także poprawa bezpieczeństwa podróży.

Dodał, że realizacja projektu to wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom pasażerów. "Podróżni chcą mieć przede wszystkim większą częstotliwość połączeń. Zwłaszcza na tych odcinkach linii, gdzie są duże potoki pasażerskie, niezbędne jest posiadanie takiej ilości taboru, która byłaby adekwatna do zainteresowania podróżnych" – powiedział Wilkanowicz.

Członek zarządu spółki Marek Nitkowski wskazał, że nowe pojazdy będą nowoczesne i wyposażone m.in. w system kontroli pracy maszynistów.

"Będą to spalinowe, trójczłonowe zespoły trakcyjne, które będą mogły kursować w zasadzie po liniach, które nie są zelektryfikowane. Pojazdy są przystosowane do przewozu osób o ograniczonej sprawności, spełniają także wszystkie wymogi związane m.in. z klimatyzacją. Pojazdy te będą też posiadły 160 miejsc siedzących – to jest znacznie więcej niż te pociągi, które dzisiaj spotykamy na torach Wielkopolski, i kolejne ok. 160 miejsc stojących – czyli razem 330 miejsc dla pasażerów" – podkreślił Nitkowski.

Pierwsze dwa – z czterech nowych pociągów – mają pojawić się na wielkopolskich torach po 410 dniach od momentu podpisania umowy z producentem.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Wielkopolskie
Wielkopolska
szt
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....