TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

64 City Smile LFE i Nowe Conecto LF G dla Zielonej Góry
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.11.2017 15:00:46 10 komentarzy
MZK Zielona Góra kupuje Nowe Conecto!

30 października 2017 r. w Ministerstwie Rozwoju podpisano trzy umowy na unijne dofinansowanie projektów transportowych realizowanych w Warszawie, Zielonej Górze i Świnoujściu.

Razem opiewają one na sumę 200. autobusów, a łączna wartość inwestycji to prawie 684 mln zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ) wyniesie ponad 350 mln zł.

Dzięki unijnemu wsparciu w Zielonej Górze pojawią się 64 nowe autobusy - 47 elektrycznych (wraz ze stacjami ładowania) o długości 12 metrów i 17 sztuk 18-metrowych diesli. Projekt przewiduje ponadto budowę centrum przesiadkowego, rozbudowę Systemu Informacji Pasażerskiej, przebudowę pętli i przystanków autobusowych oraz modernizację zajezdni i wiaduktu kolejowego. Wartość inwestycji wyniesie 257,39 mln zł. Kwota unijnego dofinansowania to 167,21 mln zł.

Ursus i Mercedes

Podobnie jak Świnoujście, Zielona Góra już wcześniej ogłosiła odpowiednie postępowania przetargowe na zakup nowych pojazdów. Kontrakt na dostawę 47 szt. elektrycznych autobusów niskopodłogowych klasy MAXI dla Zielonej Góry - warty 96,5 mln zł brutto - wygrała spółka Ursus Bus. Termin pierwszej dostawy przewidziano na 1 lipca 2018 r., a realizację całego zamówienia do końca listopada przyszłego roku. Jak powiedziała dyrektor Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze Barbara Langner, teraz zgodnie z prawem zamówienie podlega tzw. kontroli uprzedniej, przeprowadzanej przez Urząd Zamówień Publicznych. Po niej będzie możliwe podpisanie umowy na dostawę autobusów.

Z kolei umowa na przegubowce z silnikami diesla Euro 6 została już zawarta. Tuż po podpisaniu umowy o dofinansowanie w CUPT, 30 października prezydent Zielonej Góry zawarł w siedzibie EvoBus Polska także umowę na dostawę 17. przegubowych pojazdów w ramach programu "Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu publicznego w Zielonej Górze".

Jest to pierwszy wygrany przetarg przez EvoBus Polska na dostawę nowego modelu, który swoją światową premierę miał właśnie w Polsce.

W odbywającej się w siedzibie EvoBus Polska uroczystości udział wzięli m.in. Janusz Kubicki, prezydent Zielonej Góry, Krzysztof Kaliszuk, zastępca prezydenta, Barbara Langner, dyrektor MZK Zielona Góra, oraz inni przedstawiciele władz miasta i MZK. Ze strony EvoBus Polska obecni byli m.in. Antonio Cavotta, prezes zarządu oraz Adam Kempiński, dyrektor Działu Sprzedaży Autobusów Miejskich i Zamówień Publicznych i Piotr Krawiec , dyrektor regionu.

MZK otrzyma autobusy przegubowe Conecto G najnowszej generacji z silnikami diesla OM 470 Euro 6. Dodatkowo posiadać będą system odzyskiwania energii hamowania przy pomocy modułu rekuperacyjnego i stosowany jedynie przez firmę Mercedes Benz system ATC, stabilizujący tor jazdy autobusu przegubowego w ekstremalnych sytuacjach drogowych.

Warto nadmienić, że w Zielonej Górze jeździ już 13 autobusów Mercedes-Benz Conecto, zakupionych w 2011 roku – co stanowi prawie jedną piąta floty MZK Zielona Góra.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
unia
MZK Zielona Góra
Mercedes-Benz
POIiŚ
  • Ursus zwycięzca – 02.11.2017

    Brawo Ursus! Konkurencja nie może przeboleć wygranej Ursusa w największym w Europie przetargu na autobusy elektryczne :) A Ursus zarobi pieniądze na dalszy rozwój i szafa gra!

  • ttt – 03.11.2017

    A ile zarobił na autobusach do Torunia :) Warszawy :) Łomianek :)Najpierw to trzeba nauczyć się prawidłowo i terminowo dostarczać autobusy klientom

  • . – 03.11.2017

    @zwycięzca: CHYBA TACZEK i złomu na skupie, idioci.

  • ! – 03.11.2017

    NAJPIERW to trzeba umieć produkować autobusy od a do zet jak Solaris!

  • Pesteczeq – 03.11.2017

    Ja ogólnie nie życzę Ursusowi wcale źle, ale wątpie, żeby łapanie się na tak wielkie kontrakty, kiedy firma w produkcji autobusów dopiero się odnajduje i wciąż nie do końca dobrze im to wychodzi (patz : Przetargi w Toruniu czy w Warszawie i opóźnienia w ich dostawie) to rzeczywiście dobry sposób na rozwój firmy. Ja jednak zacząłbym od czegoś mniejszego (jak choćby autosan, który "łapie" kilka mniejszych kontraktów i w ten sposób powoli, powoli się rozwija. Naprawdę, nie życzę źle Ursusowi, ale jak dla mnie niepotrzebnie rzucili się na tak głęboką wodę i obawiam się, że to się źle może skończyć.

  • :P – 03.11.2017

    @paste: tojest oczywiste, że się źle skończy. Właściwie już sie skończyło - MZA nie przestaje karać tej pseudo manufaktury :P

  • Dombia – 04.11.2017

    Może jak nie dadzą rady to połączą siły z Solarisem pod banderą URSALIS?

  • CNG FAN – 04.11.2017

    Takie jest życie trzeba iść do przodu małymi krokami a nie rzucać się na głęboka wodę:(

  • Pyr Pyr – 05.11.2017

    @CNG FAN żołnierzyku spadaj do tej farsy z Sanoka popatrzymy na terminowość w waszym wykonaniu

  • Esteta – 06.11.2017

    Odrobina kultury jeszcze nikomu nie zaszkodziła

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....