TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

60 Nowych Urbino 12 już w Krakowie
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.07.2016 19:15:44 22 komentarze
60 Nowych Urbino 12 już w Krakowie

Zgodnie z zapowiedziami jeszcze przed rozpoczęciem Światowych Dni Młodzieży do Krakowa dotarło 60 Nowych Urbino 12. Autobusy są wyposażone w silniki Euro 6, spełniające najwyższe europejskie standardy ochrony środowiska.

Pasażerowie nie będą mieli problemu z rozpoznaniem nowych Solarisów, ponieważ ich design znacznie różni się od poprzedniej wersji. W porównaniu ze znanymi dotychczas w Krakowie autobusami Urbino produkowanymi przez firmę Solarisa. Nowa generacja oferuje pasażerom między innymi więcej miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi oraz bardziej przestronne wnętrze. Do dyspozycji kierowców oddana została bardziej ergonomiczna kabina, która dzięki wyżej umiejscowionemu fotelowi zapewnia kierowcy lepszą widoczność. Miła niespodzianka czeka na użytkowników urządzeń mobilnych korzystających z komunikacji miejskiej. Na pokładzie każdego z autobusów zamontowane zostaną trzy porty/ładowarki USB, dzięki którym będzie można uzupełnić baterie smartfonów lub tabletów.

Autobusy są wyposażone w klimatyzację, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z tablic wyświetlających trasę przejazdu wraz z mapą Krakowa oraz z głosowego zapowiadania przystanków. Nie zapomniano także o automatach biletowych. Pasażerowie zapłacą w nich za bilet nie tylko gotówką (monetami) ale także kartą płatniczą.

Pojazdy będą napędzane ekologicznymi silnikami DAF MX-11 spełniającymi restrykcyjne normy emisji spalin Euro 6. Dodatkową nowością będzie system rekuperacji energii. Odzyskiwana w procesie hamowania energia kinetyczna po przekształceniu na elektryczną jest gromadzona w specjalnych superkondensatorach. Następnie można ją wykorzystać do zasilania instalacji elektrycznej autobusu, czyli np. do oświetlenia czy do automatu biletowego. To rozwiązanie pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

? "Wielokrotnie podkreślałem, że zamawiając autobusy, chcemy poprawić komfort i bezpieczeństwo naszych pasażerów, mieszkańców Krakowa i turystów. Jednocześnie jednak chcemy mieć tabor przyjazny dla środowiska. Dostawa 60 nowych autobusów zbliża nas do celu, jakim jest kierowanie do obsługi linii w centrum miasta w rejonie II Obwodnicy wyłącznie takich pojazdów, które są wyposażone w silniki spełniające normę powyżej Euro 5" ? mówi Rafał Świerczyński, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie.

Warto także zaznaczyć, że w drzwiach wszystkich 60 autobusów zostały zamontowane specjalne bramki, które zliczą wsiadających i wysiadających pasażerów, uwzględniając lokalizację przystanków na trasie. Dane będą wykorzystywane w aktywnym zarządzaniu komunikacją, np. potwierdzając potrzebę zwiększenia częstotliwości kursowania pojazdów na danej linii. 2

Przypomnijmy, że umowa z Solarisem została podpisana przez krakowskie MPK 4 lutego 2016 roku. Wartość kontraktu to ponad 71 mln zł brutto.

Zakup tych autobusów to część dużego unijnego projektu, dzięki któremu krakowski przewoźnik kupuje 107 autobusów (oprócz 60 autobusów 12 metrów, jest to jeszcze zakup 20 autobusów elektrycznych, 12 autobusów hybrydowych, 15 autobusów midi z silnikami Euro 6 oraz dostawa 12 automatów biletowych Krakowskiej Karty Miejskiej).

Zakup jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. MPK otrzyma na ten cel z tego nowego programu ponad 115,7 mln zł, co stanowi 85% kwalifikowanych kosztów inwestycji. Wartość całego projektu wynosi bowiem ponad 167,4 mln zł. Umowa na dofinansowanie zakupu 107 autobusów i 12 automatów biletowych została podpisana 21 kwietnia 2016 roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
Solaris
Nowy Urbino
  • Karniak – 20.07.2016

    Już jeżdżom

  • MichalK – 20.07.2016

    Ale deska rozdzielcza trąci myszką i kompletnie nie pasuje do designu wozów. Powinni dać jakąś o ostrych nowoczesnych liniach jak np Actia która wkomponowałaby się doskonale w całość.

  • lucas – 20.07.2016

    Świetny widok i dobry zakup:).

  • rtgdrf – 20.07.2016

    dalej kierowcy jest zaslaniana widocznosc z prawej strony przez stojacych pasazerow...zajebisty solaris hihihihi ja bym im nie dal homologacji bo morze latwo dojsc do uderzenia z prawej strony w bok autobusu...kazdy solar ma ta wade i nic z tym nie robia...design to nie nowy tylko poprawiony i tyle!!!!

  • riki – 20.07.2016

    Malowanie zewnętrzne obrzydliwe, tylko debil mógł to wymyślić

  • ttt – 20.07.2016

    @rtggrf ale ty jesteś tępy.

  • :) – 21.07.2016

    Szkoda, że nie pomalowali ich w bardziej zbliżony sposób do Solarisów III generacji, ale mimo to i tak są fajne

  • max – 21.07.2016

    A te Mercedesy przegubowe po prawej co robią w Płaszowie?

  • fred – 21.07.2016

    To Solarisy III tylko tak malowane

  • Yago – 21.07.2016

    Co w zamian idzie do kasacji?

  • krakus – 21.07.2016

    Ponieważ przyjechało ich 60 szybko się do nich przyzwyczaimy

  • Tomek – 21.07.2016

    jeździ już tego trochę w ramach 1 jak i 2 obwodnicy :) I prezentuje się całkiem przyjemnie dla oka. Nie miałem okazji jechać jeszcze osobiście ale może jakiś inny Krakowianin się wypowie i przedstawi swoje wrażenia z jazdy.PS.jedynie do czego mogę się przyczepić to brak płatności kartą w biletomacie, ale... z tym w MPK od lat jest problem. Czas zatrzymał się dla nich w początku lat 90.

  • Tomek – 21.07.2016

    @:)to malowanie to wymóg ZIKiT. Docelowo wszystkie autobusy mają jeździć po Krakowie w takim malowaniu.PS.przepraszam za jeden post po drugim.

  • Kierowca Kraków – 21.07.2016

    Płatność w automatach biletowych kartą jest i jest też bilonem.Widoczność z prawej dużo lepsza dla kierowcy.Co do wcześniejszej generacji to jest w niej tak samo z tą widocznością jak w innych tego typu wozach.

  • krakus – 22.07.2016

    Te dwie pary siedzeń tyłem do kierunku jazdy irytujące

  • JA – 22.07.2016

    A Krakus jak zwykle marudzi. PESY złe, Solarisy złe. To co ci się podoba? Może powinieneś pojeździć MAZ-ami, zwłaszcza 105.

  • krakus – 22.07.2016

    Mercedesy i Bombardiery

  • Kierowca MPK – 22.07.2016

    to już w Lublinie stare Urbino 12 mają dużo lepsze pulpity (Actia) wstyd...

  • zz – 23.07.2016

    Szczere wyrazy współczucia

  • kalwer – 24.07.2016

    Te typ autobusu dopiero za jakieś pół roku będzie dopracowany

  • bp – 25.07.2016

    euro 6!!!

  • .. – 25.07.2016

    Actia jest dramatyczna. Po 8 godzinach jazdy kierowcy na rękach zostają resztki kierownicy. VDO to klasa sama w sobie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....