TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

500. Trollino na pikniku MPK Lublin
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 15.09.2011 13:56:47 4 komentarze
500. Trollino na pikniku MPK Lublin

500 egzemplarz trolejbusu Solaris Trollinio, który zjechał z taśmy produkcyjnej fabryki w Bolechowie trafił do Lublina. Klucz do tego wyjątkowego pojazdu wręczyła prezesowi Tomaszowi Fularze, prezes firmy Solaris Bus &Coach, Solange Olszewska.

Setki osób odwiedziło zajezdnię trolejbusową w Lublinie przy al. Kraśnickiej 25 z racji Pikniku Firmowego MPK Lublin, jaki odbył się 10 września. Można było m.in. od kuchni poznać pracę załogi MPK Lublin, skorzystać z przejażdżek najstarszym i najnowszym lubelskim trolejbusem oraz posłuchać koncertów zespołów - Berberys i Eventer Band. Piknik został zorganizowany z racji symbolicznego przekazania klucza do 500 sztuki trolejbusu firmy Solaris. Pamiątkowy klucz wręczyła prezesowi Tomaszowi Fularze, prezes firmy Solaris Bus &Coach, Solange Olszewska. Podczas pikniku każdy z gości znalazł coś dla siebie. Miłośnicy komunikacji miejskiej ustawiali się w długich kolejkach, by zobaczyć hale warsztatowe. Nie zabrakło też atrakcji dla dzieci. Maluchy chętnie siadały za kierownicą nowych trolejbusów i korzystały z dmuchanego miasteczka przygotowanego specjalnie na tę okazję.

500 Trollino w 10 lat

Solaris to jeden z największych europejskich producentów trolejbusów. Ich produkcję rozpoczęto 10 lat temu –w 2001 r., a pierwszy egzemplarz trafił do Przedsiębiorstwu Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. Tylko w zeszłym roku dostarczono klientom aż 98 trolejbusów klasy maxi i mega. Polskie trolejbusy znalazły odbiorców w 14 europejskich krajach wożąc mieszkańców m.in. Bolonii, Budapesztu, Bukaresztu, Coimbry, Debreczyna, Landskrony, Neapolu, Rzymu, Rygi, Salzburga, Sofii, Tallina i Wilna. W 2010 r. pierwsze Trollino zawitały także na niemiecki rynek, we flocie Barnimer Busgesellschaft mbH (BBG) z Eberswalde. Jednak najwięcej - blisko 100 szt. - dostarczono do klientów z Czech. Zresztą z czeskimi firmami Solaris współpracuje najczęściej w zakresie silników trakcyjnych i osprzętu w jaki wyposażane są Trollino. Aktualnie prym tutaj wiedzie Škoda Electric z Pilzna za Cegelec a.s. z Ostrawy oraz polskim Medcomem.

Trollino w Lublinie

Wyjątkowy Trollino o numerze 500 zasilił florę lubelskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w ramach realizacji zamówienia na łącznie 30 nowoczesnych i ekologicznych Solarisów Trollino 12. Jest to jednocześnie największy w historii producenta z Bolechowa przetarg na trolejbusy realizowany w Polsce. Trollino są pasażerom w Lublinie dobrze znane już od 2008 r., kiedy to dostarczono miejscowemu przewoźnikowi pierwsze 4 sztuki. Wszystkie te pojazdy w barwach MPK Lublin są dwunastometrowe i w pełni niskopodłogowe. Dodatkowo wyposażone są w funkcję 'przyklęku' pozwalającą na obniżenie wysokości wejścia o 70 mm. System wewnętrznego monitoringu zwiększa poczucie bezpieczeństwa podróżujących, a z kolei wbudowany biletomat gwarantuje nieograniczony dostęp do biletów.

I mały, aczkolwiek znaczący, trolejbusowy fakt z przeszłości. Warsztaty MPK Lublin przy al. Kraśnickiej parę lat posłużyły jako... montowania trolejbusów. Uważani przez branżę komunikacyjną za jednych z najlepszych w Polsce mechanicy MPK złożyli tutaj dwa trolejbusy z dostarczonych podzespołów z Bolechowa (z układem napędowym firmy Medcom). Będąc jeszcze przez moment w temacie historii warto piękny gest wobec zmarłego w maju prezesa MPK Lublin, Czesława Rydeckiego. Wrześniowy piknik był okazją, aby uhonorować tego nieodżałowanego i zasłużonego dla lubelskiej komunikacji człowieka. Jego żona Irena odebrała nadany pośmiertnie mężowi medal Klubu Honorowego Dawcy Krwi PCK. Aktualnie szefem MPK Lublin jest Tomasz Fulara, były prezes PKS Radzyń Podlaski i zarządca komisaryczny lubelskiego PKS-u. Dotychczasowy wiceprezes MPK, Grzegorz Siemiński odszedł z miejskiego przedsiębiorstwa do Ratusza. Jest teraz zastępcą prezydenta Lublina, m.in. odpowiedzialnym za komunikację miejską. Teraz nowym wiceprezesem MPK jest Bogdan Kołciuk, dotychczasowy przewodniczący rady nadzorczej MPK. Na jego z kolei miejsce został desygnowany Krzysztof Trojanowski, szef biura nadzoru właścicielskiego w lubelskim ratuszu.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Lublin
Solaris
  • nick – 15.09.2011

    Pięknie. Szkoda tylko, że MPK kompletnie nie dba o nowe wozy. Mają już pozacierane szyby w tylnej części i czarne ślady na czerwonym górnym pasie karoserii. Wszystko prawdopodobnie przez wadliwą myjnię. Szkoda. Niedługo przyjedzie kolejna piętnastka a MPK pewnie także i je załatwi. Przecież państwowe (w tym wypadku samorządowe) to niczyje...

  • MB – 16.09.2011

    Z tego co podawano wcześniej wynika, że z 30 szt. Trollino dostarczanych do Lublina 4 pierwsze sztuki maiły być zmontowane ostatecznie w Pilźnie, zaś pozostałe 26 sztuk w Lublinie. Oczywiście z czeskim osprzętem. Czy tak się dzieje?

  • MB – 16.09.2011

    Z danych zawartych w serwisie Transport Wroc.Biz wynika, że Solaris wyprodukował już kilkadziesiąt sztuk więcej niż 500. Do tego trzeba dodać prawie 50 sztuk trolejbusów marki Skoda Solaris, czyli Trollino z czesko-polską marką. Łącznie zbliżają się już do 600 sztuk.

  • Jan – 18.09.2011

    MPK nie montuje tych solarisów, gdyż od odejścia pewnej osoby na emeryturę zakład remontowy jest wygaszany. A szkoda, bo wbrew pozorom trolejbusy montowane w Lublinie były na niezłym poziomie, poza zakupionym nadwoziem MAZa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....