TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

43 autobusy na CNG dla PKM Tychy. Zaczynamy od MAXI
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.11.2018 17:00:09 1 komentarz
fot. Konrad Bek

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach szuka dostawców kolejnych autobusów na CNG. Tym razem na celowniku spółki są 23 przegubowce i 20 pojazdów klasy MAXI. Lekturę SIWZ zaczynamy od tych ostatnich.

Warunki formalne ogłoszonego w drugiej połowie października postępowania opisaliśmy tutaj. Wybrany przez PKM dostawca będzie musiał przekazać gazowe solówki między 1 a 25 stycznia 2020 r. Spółka przyjęła szacunkową wartość tego zadania na 20 011 800 PLN netto. To daje wycenę na poziomie 1 000 590 PLN netto za jeden autobus. Tyski przewoźnik dalej wymaga objęcia pojazdów standardową, a więc dwuletnią gwarancją całopojazdową.

Wybór najlepszej oferty

Oferty, które otrzyma tyski PKM zostaną ocenione w bardzo prosty sposób. Posłużą temu cztery kryteria. Cena ma 75% wagi. Łącznie 20% można uzyskać za zaoferowanie krótkich gazowców, które mają jak najniższe zużycie CNG w warunkach testu SORT2 (10%) oraz z silnikami o pojemności powyżej 12 l (10%). Pozostałe 5% punktów to premia dla producentów, którzy prócz swoich autobusów mają także swoje silniki.

Jakie autobusy?

PKM interesują wyłącznie autobusy całkowicie niskopodłogowe. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,9 – 12,2 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy umożliwi podróż min. 89 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Przynajmniej 2 fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Dodatkowo muszą być one przystosowane do tankowania biogazem. Muzą to być jednostki o pojemności min. 7,7 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc agregatu ma być nie mniejsza niż 21 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz przynajmniej sześć okien przesuwnych. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP. PKM wymaga zamontowania trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdą się dwie tablice- jedna LED o rozdzielczości 120 x 16 pkt oraz LCD o przekątnej 23". Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS. Tyska spółka chce także, aby pojazdy były przystosowane do montażu urządzeń ŚKUP.

Typujemy...

Najmocniejszą kartą w tym przetargu dysponuje MAN. W nieco gorszej pozycji są Scania i... Iveco, które tracą do producenta "lwów" 5 pkt za pojemność silników. Wreszcie zostaje jeszcze Mercedes (zarówno z Citaro jak i Conecto NGT), który za niespełna ośmiolitrowy silnik punktów w ogóle nie zdobędzie i na start traci 10 pkt. Może więc być bardzo ciekawie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKM Tychy
CNG
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...