TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

40 autobusów dla MPK Częstochowa. Kiedy poznamy oferentów?
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.08.2016 16:49:12 10 komentarzy
fot. Piotr Radoliński, phototrans.pl

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie prowadzi od połowy czerwca przetarg na dostawę 40 nowych autobusów klasy maxi. Wstępny termin składania ofert firma wyznaczyła na 25 maja. Od tamtego momentu kilkakrotnie go zmieniano.

Aktualnie obowiązującym terminem składania ofert jest 6 września. W międzyczasie wpłynęło sporo pytań od potencjalnych oferentów. Spółka dokonała kilku korekt SIWZ. Cały czas czeka także na potwierdzenie dofinansowania unijnego do zakupu ze śląskiego RPO w ramach instrumentu Regionalne Inwestycje Terytorialne. To także z pewnością miało znaczenie przy kilkukrotnej zmianie terminu składania ofert.

Warunki formalne zamówienia omówiliśmy tutaj. MPK wartość zamówienia oszacowało na nieco ponad 54,3 mln zł netto. Wybór dostawcy ma zostać dokonany w oparciu o trzy kryteria. Zmieniono jednak ich wagę.

Cena to obecnie maksymalnie 80% punktów. Na ocenę techniczną teraz jest 19%. W ramach niej przewoźnik premiuje autobusy m.in. spalanie poniżej 34,5 l na 100 km, trzyczęściową szybę przednią, oś przednią zależną ze stabilizatorem oraz zastosowanie zewnętrznego oświetlenia LED. Do 1% zmniejszyła się ocena obsługi gwarancyjnej i serwisowa. Tutaj komplet punktów można zdobyć za dwie rzeczy. Pierwsza to zadeklarowanie dostarczenia modułowego systemu internetowego do zgłaszania usterek. A druga to całodobowy sklep internetowy do zakupu części zamiennych z terminem realizacji do trzech dni roboczych.

Czas na stronę techniczną specyfikacji. Autobusy mają być konstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi. Mają mieć długość 11,8 - 12,15 m, wysokość do 3,25 m i szerokość 2,5 - 2,55 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 86 pasażerom. Dla minimum 25% z nich mają być przygotowane miejsca siedzące. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla o pojemności 6,5 - 7,8 l, mocy minimum 200 kW oraz spełniającymi normę Euro 6. MPK wymaga dołączenia do oferty wyniku testu SORT2, z którego będzie wynikać, że autobusy osiągają spalanie nie większe niż 37,5 l na 100 km. Silnik zostanie zblokowany z automatyczną, minimum czterobiegową skrzynią biegów. Tutaj dokonano pewnej zmiany po pytaniu jednego z potencjalnych oferentów. Pierwotnie spółka chciał przekładni z czterema lub pięcioma przełożeniami. Zapytano jedna o możliwość zastosowania skrzyni sześciobiegowej, na co MPK przystało. Przekładnia wraz z mostem portalowym powinny być skonfigurowane pod kątem minimalizacji spalania paliwa.

Wentylacja naturalna przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona przez uchylne lub przesuwne okna, dwa wywietrzniki dachowe oraz dwa wentylatory elektryczne. Wymagana jest także klimatyzacja o mocy nie mniejszej niż 22 kW. Nie zabraknie także monitoringu. Natomiast absolutną nowością są wymagania MPK w zakresie systemu informacji pasażerskiej. Ma on się składać z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości (trzy dwurzędowe, jeden prezentujący numer linii), dwóch wewnętrznych tablic LCD (jedna za kabina kierowcy o przekątnej ok. 22-23" oraz boczna 37-38" prezentująca informację w formie "e-korali"). Do tego oczywiście głosowe zapowiedzi przystanków, system zliczania pasażerów i automat do sprzedaży biletów.

Utrzymany został także wymóg zastosowania dużej kabiny. Spółka dalej wymaga wydzielonej i w pełni oddzielonej od przestrzeni pasażerskiej kabina dla kierującego. Będzie ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

W efekcie będą to pierwsze tak bogato wyposażone autobusy w Częstochowie. Czy o tym kto będzie miał największe szanse na ich dostarczenie przekonamy się 6 września? Trzymamy kciuki za częstochowskie MPK.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
RPO 2014-2020
RIT 2014-2020
  • info – 26.08.2016

    Czekają aż nowe wcielenie Solbusa ogarnie kwity.

  • Kuba – 26.08.2016

    Nowe wcielenie?

  • solaris150 – 26.08.2016

    mi tu Solarisem śmierdzi ;)

  • dobry – 26.08.2016

    Myślę, że chodzi mu o nowego dealera Solbusa czyli firmę G2. Raczej wątpię, żeby mieli kasę na nową generację albo lifting Solcity, chociaż ta na pewno by się Solbusowi przydała...

  • Krak – 27.08.2016

    Czekają na premiere nowej generacji MB Conecto lf ;-)

  • MFM – 27.08.2016

    @ Kuba: Tak. 2G Bus&Coach. Tyle, że nie jest tak jak pisze @info, że ogarną kwity. Oni nie mają z czego.

  • dobry – 28.08.2016

    @MFM: ale jakoś ogarnęli kwity dla przetargu na elektryki w Warszawie, więc tutaj też sobie poradzą. Doświadczenie mają przecież dosyć świeże.

  • BUSOMAT PL – 30.08.2016

    Im więcej autobusów tym lepiej.

  • Derbli – 30.08.2016

    Busomat- wcale nie lepiej. Pod żylety pójdą prawdopodobnie przegubowe ikarusy więc będzie mniej przegubów a autobusów tyle samo :)

  • MFM – 31.08.2016

    @ dobry: Tak ogarnęli, że na dzień dobry poszło do nich kilkadziesiąt pytań. Tak ćwierkają wróbelki z MZA.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....