TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

4 oferty dla MPK Kraków. Autosan, Solaris, Mercedes i Volvo!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.12.2017 17:54:45 75 komentarzy
fot. MPK Kraków

Dziś, 1 grudnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie otworzyło cztery oferty w przetargu na dostawę 78 nowych niskoemisyjnych autobusów. Przewoźnik chce je zamówić dzięki wsparciu ze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Przetarg, który krakowskie MPK ogłosiło w połowie października podzielono na trzy zadania:

  • dostawę 56 autobusów z silnikami Euro 6 o długości ok. 12 m
  • dostawę 12 autobusów przegubowych hybrydowych
  • dostawę 10 autobusów klasy MIDI z silnikami Euro 6 o długości ok. 9 metrów

W ostatniej części jako jedyny wystartował Autosan. Jego oferta opiewa na kwotę 8 440 000 zł netto. Daje to cenę jednostkową na poziomie 844 000 PLN netto. Jedna oferta wpłynęła również w części na dostawę 56 autobusów o długości 12 m. Przedstawił ją EvoBus Polska. Opiewa ona na 65 408 000 PLN netto. Daje to cenę jednostkową na poziomie 1 168 000 PLN nettto. Co za takie pieniądze otrzymałoby MPK? Naszym zdaniem powinny to być Mercedesy Citaro C2.

Czas na ostatnie zadanie. Mowa o dostawie 12 autobusów przegubowych z napędem hybrydowym. Wpłynęły dwie oferty co oznacza, że mamy hybrydowy klasyk. Droższą przedstawił Solaris. Jej cena 29 880 000 zł netto. Oznacza to, że jedna przegubowa hybryda kosztowałaby 2 490 000 PLN netto. Czy będzie to Urbino 18 z napędem równoległym Allisona, a może Nowy Urbino 18 z szeregowym sterowaniem BAE? Czas pokaże.

Dosyć niespodziewanie tańszą ofertę w tym zadaniu przedstawiło Volvo. Szwedzki producent chciałby za realizację krakowskiego kontraktu zainkasować 24 948 000 PLN netto. Daje to cenę jednostkowo za hybrydowego 7900LAH na poziomie 2 079 000 PLN. Cena bez wątpienia atrakcyjna.

Zanim zostaną wybrane najkorzystniejsze propozycje, wszystkie złożone oferty będą zweryfikowane i sprawdzone, czy są poprawne i czy spełniają wymagania, które postawił zamawiający. Warto pamiętać, że kryterium wyboru najlepszej oferty to nie tylko cena (60 proc.), ale także kryteria techniczne (30 proc.) i eksploatacyjne (10 proc.).

Od momentu podpisania umowy producenci będą mieć 7 miesięcy na dostarczenie autobusów 12-metrowych i hybrydowych oraz 6 miesięcy na dostawę autobusów midi. Nowe ekologiczne pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, automat biletowy i nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Zakup nowych autobusów będzie realizowany dzięki wsparciu środków unijnych, które pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Jest on kontynuacją poprzedniego projektu, którego efektem był wcześniejszy zakup 107 nowych ekologicznych autobusów w latach 2016-2017.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Kraków
Autosan
Mercedes
Solaris
Volvo
hybryda
  • max – 01.12.2017

    Brawo Mercedes wkońcu Citaro 2

  • Wroc – 01.12.2017

    Ciekawe dlaczego Autosan nie wystartował w w pierwszej części przetargu? Były jakieś wykluczenia?

  • advisor – 01.12.2017

    No cóż, może wreszcie skończą się płacze niektórych, że w Krakowie to tylko Solaris. SanCity i Citara to dobry wybór, no i po raz pierwszy zapewne zobaczymy w grodzie Kraka Volvo. Jak z tramwajami jest telenowela, tak z autobusami krakowskie MPK nie ma sobie równych - flota będzie na światowym poziomie.

  • fan pis – 01.12.2017

    Solaris i tak wygra, zobaczycie.

  • M11 – 01.12.2017

    Volvo fajne jest, nawet bardzo fajne, ale... Sosnowieckie 7900LAH mają tylko 4(!) miejsca dostępne z poziomu podłogi.

  • mechanik – 01.12.2017

    @M11 Przyznam, że tego się nie spodziewałem.

  • – 01.12.2017

    Niestety, musze was smucic: Shitaro C2 jest porownalny z chinskim szajsem plastikowym. Facelift byl lepszy. Im nowsze wynalazki to gorsze gowno. Czasy niemieckiej jakosci zakonczyly sie wraz z zakonczeniem serii O405.

  • krakus – 01.12.2017

    Wiem że dziś Andrzeja ale nie pij już bo bredzisz

  • Duże zdziwienie – 01.12.2017

    A dlaczego nie wystartował Ursus? Jest teraz na fali i pewnie zaproponował by bardzo dobre warunki. Kraków byłby zadowolony...

  • Robo. – 01.12.2017

    Żebyście się nie zdziwili ,bo mają też Conecta. A czemu nie startował MAN. Olewka Kraka ???

  • Tylko Solar – 01.12.2017

    BRAWO JAMNIK!!!!

  • KR – 01.12.2017

    MAN Autosan Ursus i inni nie mogli wystartować bo wymagana była przednia oś niezależa (co ciekawe w MIDIkach i hybrydach nie była wymagana). Za to w przyszły piątek otwarcie ofert na 30 solówek gdzie nie jest wymagana przednia oś niezależna i tu pole do popisu ma więcej producentów, na przykład MAN ma ogromne szanse, które mam nadzieję wykorzysta

  • Pewne Zrodlo – 01.12.2017

    Przetarg zostanie anulowany na 56 ,a potem wygra Solaris

  • Kraków – 01.12.2017

    @KRNie wiem czy teraz rozdrabnianie się z taborem (volvo, man) byłoby na plus.

  • Kuba – 01.12.2017

    Oczywiście że za Solaris i Autosan

  • Pk – 01.12.2017

    @Pewne Zrodlo Nie pogrążaj się. MPK od dawna chciało citaro i jak jest okazja to dołoży kasę. A jeśli nie to powtórzy przetarg pisany pod c2.

  • farafiu – 01.12.2017

    JEST HA! SOLARIS NAJLEPSZY. Nawet jak wypiął się na kochany Krakówek z pozostałymi przetargami. No ale przecież pęka od zamówień masz potentat autobusowy no to nie mam mu za złe :)

  • Krakus – 01.12.2017

    Tak jak obstawialem . Wątpię żeby mpk się w hybrydach roznicowalo to wezmą solarisa . Autosan też był moim typem i na całe szczęście w końcu citaro . Trzeba odmlodzic mała flotę krakowskich gwiazd ;d oby wszystko poszło jak po maśle i czekać do wakacji na nowe busy

  • :) – 01.12.2017

    Wiadomo, że Solaris - macie jakieś wątpliwości w Grodzie Kraka? :P

  • Kuba – 01.12.2017

    oby się Wam krakowskie lajkoniki wszystko psuło

  • Autosan – 01.12.2017

    Brawo Autosan!!!

  • Szczera prawda – 01.12.2017

    Co brawo Autosan, za co? Jeszcze nic nie wygrał, a nawet jeżeli to tylko nawet na kilka midikow. Do Ursusa nawet się nie umywa, bez autobusów elektrycznych i wodorowych w ofercie daleko nie pociągnięcie.

  • – 01.12.2017

    Zebyscie sie nie odczarowali jak wygralby Conecto II Zreszta gwiazdy to cioty, a C2 to juz najwieksza pod nimi.. ;D

  • max – 01.12.2017

    Co się na tym forum dzieje głupie wpisy i w kolorach Moderator nie istnieje ?

  • sadza – 01.12.2017

    citaro kochane czakamy już, a te kolory to niesamowite

  • lajkon – 01.12.2017

    To tylko krakowianie potrafia ustawiac przetarg pod mercedesa pomimo ze w Polsce produkuje sie i sklada bardzo dobte autobusy. Nie wstyd wam , ze wspieracie niemiecka albo turecka gospodarke? 56 szkopskich diesli w miescie z najwiekszym smogiem w Polsce. Elektryki albo hybrydy to jest dla Was priorytet a nie inwestowanie w diesle i to jeszcze nie majace nic z Polska wspolnego.

  • krakus – 01.12.2017

    Co pod Mercedesa , Solaris jest zawalony zamówieniami to nie startują oni to nie Pesa

  • dren – 01.12.2017

    Brawo uwielbiane w Krakowie Citaro !

  • Extra kolory – 01.12.2017

    Kolory zgodne z krakowskim malowaniem. Czad! Podgrzewa atmosferę dyskusji...

  • farafiu – 02.12.2017

    @AdvisorPrawda taka, że ostatnie zamówienia w MPK potwierdzają dwie rzeczy:- nie ma zagrożenia monopolu jedną marką- pogłoski jakoby przetarg był pozorowaną ustawkę pod Solarisa można śmiało wyrzucić do kosza.PS. Tramwaje też mamy na światowym poziomie :P E1 z Wiednia, to troszkę z Dusseldorfu czy też PESA, która zerżnęła wygląd tramwajów z Bazylei :PI EvoBus cofnął focha. Aż ciekaw jestem czy MPK będzie skore 12 baniek wyłożyć. Wszkaże to nie Wrocław, żeby 5 razy tyle dokładać, ale zobaczymy co czas przyniesie.

  • max – 02.12.2017

    Mnie ciekawi jaką opinie mają hybrydowe Volvo?Niedawno mówiono że najlepsze hybrydy robi właśnie Volvo ciekawe czy osąd zmieniono?

  • jaki – 02.12.2017

    Jak mają być Citaro to 12 baniek warto

  • Marek – 02.12.2017

    W końcu w Krakowie coś się będzie działo, a nie tylko Solaris.

  • ZF – 02.12.2017

    EVOBUS! Kibicujemy! Dajcie nam w końcu wymarzone Citaro C2!Krakusy.

  • Furtak – 02.12.2017

    Ale do C2 szkopy koniecznie musza wam dorzucic maski antysmogowe a wasze kochame mpk stworzyc linie do szpitala onkologicznego obslugiwana wlasnie szkopskim dieslem z gwiazda na masce :-).Nie ma to jak krotkowzrocznosc. Z takim podejsciem to rak was zje i tymi C2 czy Conectobedziecie jezdzic na cmentarze Waszych bliskich. splacajac bankom z waszych podatkow szkopskie autobusy. Zamiast inwestowac w pojazdy na gaz, elektryczne czy hybrydowe to przeplacaja za diesle. Kto wami tam rzadzi e Krakowie , czyz wasza antypolka Roza Thun sprzedala Was szkopom.

  • New – 02.12.2017

    Prawdopodobnie 56 diesli do powtórki, patrz poprzedni przetarg na dzierżawę 30. Volvo i Autosan, bardzo ciekawie :)

  • CNG FAN – 02.12.2017

    Zdecydowanie dziwne podejście :( płacz że smog straszny a tu bach idziemy w diesla :( no ale :(

  • XWJ – 02.12.2017

    @Furtak - Te PiSowskie wypociny z teorią spiskową wsadź sobie w majtki i głoś gdzieś, gdzie będziesz miał posłuch (np. szpital psychiatryczny).@CNG FAN - Niestety ale CNG nie jest już opłacalne, a koszty utrzymania nieporównywalnie większe. Do tego samochody stanowią tylko 5% smogu w Krakowie, więc póki nie zajmiemy się Kombinatem, likwidacją pieców kaflowych i kóz, masowym przyłączem ogrzewania sieciowego oraz poprawą częstotliwości i rozkładu (a te aspekty w Krakowie leżą), to próba odsmogowania miasta przy pomocy komunikacji miejskiej mija się z celem.

  • Mati – 02.12.2017

    W Krakowie smog nie jest największy w Polsce. To po pierwsze. Po drugie - temat wymiany floty w całości na elektryczną był już poruszany i możliwy w najbliższym czasie nie jest. Jedynie hybrydy. A co wy macie do diesli euro 6?

  • kku – 02.12.2017

    Mam nadzieję że wybiorą Volvo a Conecto odrzucą i powtórzą tę część przetargu

  • fitipaldi – 02.12.2017

    @New - do powtórki to czeka cię obecna klasa w gimnazjum

  • adrian – 02.12.2017

    W piątek 8.12 otwarcie ofert na kolejne teraz 30 szt 12-metrówek i będzie ciekawie znawu Mercedes czy może Man ?

  • Krk – 02.12.2017

    @kkuNie Conecto, tylko Citaro. Nie odrzucą, bo chcą go i będą robili wszystko żeby dołożyć te 12 mln.

  • C2 – 02.12.2017

    MPK już oficjalnie potwierdziło że Mercedes zaoferował Citaro http://mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/news,6553,czterech-producentow-chce-dostarczyc-nowe-ekologiczne-autobusy-do-krakowa.html

  • fejsik – 02.12.2017

    Furtak 100 & racji.Ale krakowscy wyznawcy ideologii Rozy Thun volkswagenantypolen machen tego nie kumaja. Dla nich plastic fantastic z gwiazda na froncie to podstawa. Zamiast inwestowac w elektryki , autobusy gazowe czy hybrydowe rozpisuja przetarg pod Mercedesa bo wiedza ze nikt inny nie spelni tego kryterium. Jakis idiota zamarzyl sobie Mercedesa ze szkoplandii i 12 mln wyciagnie z kieszeni podatnikow aby swoje i szkopskie marzenie spelnic. A jak przyjda mercedesy to znowu w tragicznej barwie ktora tosprawi ze mercedes nis bedzieodroznial sie wygladem od reszty krakowskich autobusow. A najlepsze mercedesy maja wnetrza.Szary kolor jak w trupielni. No ale tak jak Furtak napusal maja spelniac role dowozowki do onkologii i na cmentarze. Glowa do gory krakowianie mysle ze mercedes dostarczy wam tez maseczki antysmogowe z gwiazdeczka c2.

  • Strażak sam – 02.12.2017

    A ja obstawiam że to ustawia te diesle weźmie Mercedes na następny Solaris producenci dobrze zarobią bo w drugim przetargu wystartuje tylko Solaris Albo Kraków jak Gliwice będzie oglaszal kolejne przetargi czekając na lepszą cenę w sumie to nie mają ciśnienia na wymianę floty jak np Częstochowa czy wspomniane Gliwice

  • furtak – 02.12.2017

    Krakow szkopem stoi . Toz to Roza Thun w europarlamencie nie na darmo siedzi aby niemiecki plastic fantastic do grodu kraka sprowadzac. Zamiast rozbudowywac siec tramwajowa lub zaczac budowe metra to inwestuja dekle w diesle.. Brawo za pomyslunek. Onkologia i cmentarze czekaja za wasze podatki . Ale skoro waszym guru jest szkopka Thun to zycze dobrych sntysmogowych masek i podniecania sie gwiazdkami z przodu. A kolorystyka Waszych diesli bardzo pasuje do szmel busa z Niemiec. Entuzjasci raka szykowac 12 mln dla szkopa.

  • Karli – 02.12.2017

    A gdzie są nowoczesne i eleganckie MAN-y?

  • Rafi – 02.12.2017

    Mam wrażenie że coś się dzieje ostatnio z Solarisem. Prawie nie startują w dużych przetargach (łapią jakieś fuchy na małe zamówienia), a jak nawet gdzieś wystartują to dają cenę sporo powyżej konkurencji. Kiedyś twierdzili że mają dużo produkcji na eksport. Ale chyba nie mają jej tyle, aby nie zrobić kilkudziesięciu wozów na przyszły rok. Lecz jak widać, tam gdzie Solaris odpuścił na krajowym rynku szybko odnajduje się konkurencja, która nie pogardzi jednorazowym kontraktem na kilkadziesiąt wozów

  • max – 02.12.2017

    @Rafi - Solaris jest totalnie zapchany na 2018 mimo zwiększenia produkcji /2000/ , a oni to nie Pesa by łapać przetargi a potem jakoś będzie

  • farafiu – 02.12.2017

    Jeżeli Solaris nie staruje u swego stałego klienta z ofertami na wszystkie części przetargu, to już jest naprawdę hardcore'owo. Na PKK już imba, jakoby Merole miały być pewniakiem. Cóż.. JEŚLI znajdzie się 12 baniek na dołożenie interesu. W tej chwili warto poczekać i może się okazać, że będziemy świadkami powtórki. Mając to na uwadze, mam nadzieję, że MAN wystartuje. W części hybrydowej dało się zmienić wymogi zawieszenia przedniego, w solówkach już nie...

  • XWJ – 02.12.2017

    @farafiu - Chyba brak zmiany parametrów w 12m świadczy jakby o tym, że MPK chciało Citaro?

  • adrian – 02.12.2017

    @farafiu - w drugim na 30 szt masz dopuszczenie a więc pod ManaBędzie 56 Merców 30 Manów

  • farafiu – 02.12.2017

    @XWJ Patrząc na budżet i wymagania to raczej pod Urbino 12 podchodzą. Nie lepiej było dopuścić MANa od razu niż narażać się na potencjalną powtórkę i obsuwę w czasie, nieprawdaż? Zwłaszcza po tych cenach, które serwuje ostatnio, byśmy jeszcze zyskali na tym. Mam nadzieję, że najgorsze się nie stanie, ale bądźmy przygotowani na taką kolejność rzeczy.@ @farafiu Skąd taka pewność? Nie zgodzę się z tym, że jest to przetarg pod Mana. Równie dobrze mógłby Solaris wystartować, Scania oraz EvoBus ze starszą generacją Conecto.

  • Pako in – 03.12.2017

    Tylko volvo czas na zmiany

  • kubex – 03.12.2017

    Zaskoczyło mnie że nikt się nie bił o solówki. Dużo ich zamówili. Dobrze że diesle a nie elektryki. A Citaro to świetne wozy, w Katowicach są najlepsze we flocie (chociaż to może się zmienić jak MANy się "dojeżdżą"), więc nowa generacja też powinna być dobra. W drugiej części przetargu obie opcje są dobre. Dobrze, że Volvo zaczęło walczyć o polski rynek, mają autobusy wysokiej jakości a zawsze się przyda jakaś konkurencja. Solaris jak to Solaris, osobiście kibicuję Volvo. I do przetargu zgłosił się Autosan, więc będzie krótkie SanCity.

  • kkz – 03.12.2017

    @Rafi Ja też. Jak mają dużo pracy to mogli policzyć autobusy nieco drożej a nie odpuszczać. Nie mam nic przeciwko Citaro ale dziwne że Solaris odpuszcza bez walki. Zrobienie 50 standardowych autobusów nie jest trudne a zapewne opłacalne (bardziej niż start w przetargu na 1 szt.). Już bardziej rozumiem że nie wystartowali w małych autobusach choć też mogli.

  • CNG FAN – 03.12.2017

    Widocznie mieli info że i tak nie wygrają bo KRK chce MB ;) więc nie było sensu

  • krakus – 03.12.2017

    MPK i Solaris krzywdy sobie nie zrobią , kiedy ma wygrywać Solaris to wygrywa kiedy ma odpuszczać to odpuszcza

  • Potrzeba rozgłośnić – 03.12.2017

    Patrioci w Krakowie powinni to rozgłośnić. Zamiast polskich autobusów np. od Ursusa trzeba będzie dopłacić 12 000 000 złotych by zaimportować z Niemiec autobusy z gwiazdą, To się nadaje do NIK, CBA, NSA, KIO, RIO i Trybunału Konstytucyjnego!

  • Bg – 03.12.2017

    ^Cba to tobą powinno sie zająć.

  • Opcja polska – 03.12.2017

    Przyznajcie się lepiej jakiej jesteście opcji, bo mi się wydaje że niemieckiej. Patriotów polskich wysyłacie do psychiatrów i popieracie obcy przemysł. Tymczasem Polska ma swój przemysł autobusowy i trzeba go wspierać kupując polskie marki.

  • Rafi – 03.12.2017

    Jeżeli Solaris jest tak obładowany praca na 2018 rok że nie może startować w dużych przetargach, to czarno widzę jego przyszłość w dużej perspektywie. Skupili się na eksporcie, a na lokalnym rynku lukę szybko wypełnia Ursus i Autosan. To tego w wyższej klasie pojazdów śmiało zaczyna rozpychać się Mercedes, MAN, oraz ostatnio nawet Volvo. Rynek został już podzielony pomiędzy innych graczy, i co zrobi Solaris za rok czy dwa? Będzie liczył dalej tylko na eksport? A jak się skończą duże zamówienia zagraniczne to co?

  • jo-jo – 03.12.2017

    Patrioto a jakim samochodem jeździsz? Pewnie jeszcze Polonezem??A po z tym który to oszołom kasuje TYLKO moje posty? Przyznasz się tchórzu?

  • bolego – 03.12.2017

    @Rafi - o Solarisa się nie martw w ich marketingu pracuje czterech niemców i to z układami na rynku zachodnim

  • mat – 03.12.2017

    Prezes Niemiec sprowadził swoich , ale puki co właściciel Polak

  • tt – 03.12.2017

    byle nie szmelcmedes

  • Patriota Polski – 03.12.2017

    Niestety nie mogę podać marki mojego samochodu ze względu na ochronę dóbr osobistych. Ale wśród samochodów nie ma niestety polskich marek, a wśród autobusów i owszem. Dlatego trzeba dokonywać wyboru z korzyścią dla polskiego przemysłu.

  • Egon antyTrajtor – 03.12.2017

    Ale pie...ta. Solaris startuje w przetargach to źle. Solaris nie startuje w przetargach to źle. Solaris wygrywa tylko ceną, Solaris daje za wysoką cenę. Wszędzie Solaris to już jest nudne, a potem Solaris odpuszcza rynek i będzie miał problem. Cała banda malkontentów. A przy okazji to w Marketingu Solarisa nie pracuje czterech Niemców. Mam nadzieję, że przetarg wygra najlepsza oferta.

  • Aw – 04.12.2017

    Kupować mniej autobusów, a więcej tramwajów i problem zniknie.W przypadku autobusów jedyna rozsądna opcja to autobusy z silnikiem ZS Euro6 lub ewentualnie wyjątkowo na specyficzne trasy tzw. hybrydy elektryczne.CNG, LNG, klasyczne hybrydy oraz tzw pełne elektryki to zawracanie Wisły kijem za wielkie pieniądze podatników.

  • !!! – 05.12.2017

    TYLKO JAMNIK!!!

  • Zły monopol – 05.12.2017

    Tym razem ma duże szanse że w tym mega przetargu zostanie pominięty. I dobrze, musi poczuć oddech konkurencji. Monopol jest zły!

  • jaki – 05.12.2017

    Zobaczymy kto w piątek wystartujestawiam Mercedes i Man

  • !!! – 06.12.2017

    @zły monopol: SPECJALISTA POTRZEBNY CI JAK WIDAĆ NA CITO!!! bo wypisujesz takie kocopoły, że sie czytać nie da

  • ZF – 26.12.2017

    Żal.pl i szopka z tymi komentarzami normalnie.... Ludzie opamiętajcie się!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....