TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

4+4 diesle dla MPK Włocławek. Czas na SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.03.2019 17:00:23 2 komentarze
fot. MPK Włocławek

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Włocławku prowadzi przetarg na dostawę nowych autobusów. Przewoźnik szuka dostawcy na pewno czterech autobusów klasy MAXI. A kolejne? W opcji kolejna czwórka. Sprawdzamy SIWZ.

Warunki formalne ogłoszonego kilka dni temu postępowania opisaliśmy tutaj. W zamówieniu podstawowym MPK kupi na pewno cztery autobusy. Mają one trafić do Włocławka najpóźniej do 12 grudnia. W opcji natomiast jest kolejna czwórka. Jeśli przewoźnik się na nią zdecyduje to kolejne cztery pojazdy mają zostać przekazane spółce do końca maja 2020 r.

Wszystkie pojazdy będą objęte minimalnymi okresami gwarancji w następującym zakresie:

  • całpojazdowa ma trwać przynajmniej 12 miesiący
  • trwałość szkieletu i poszycia ma wynosić min. 60 miesięcy
  • powłoki lakiernicze będą objęte gwarancją przez 24 miesiące
Wybór najlepszej oferty
Ocenie ofert posłużą trzy nieskomplikowane kryteria. Cena to maksymalnie 60%. Do 30% punktów można wywalczyć w ocenie technicznej. MPK premiuje w niej autobusy:
  • z silnikami o pojemności skokowej powyżej 9 l - 3 pkt
  • z trzyczęściowym zderzakiem przednim - 3 pkt
  • z min. siedmioma fotelami dostępnymi z niskiej podłogi - 1,5 pkt
  • z homologacją zgodną z warunkami Regulaminu nr 29 EKG ONZ - 4,5 pkt
  • z homologacją zgodną z warunkami Regulaminu nr 66 EKG ONZ - 4,5 pkt
  • z przebiegami międzyobsługowymi co min. 60 000 km - 7,5 pkt
  • z deską rozdzielczą typu FAP lub równoważną - 6 pkt
Do 10% można wywalczyć dzięki warunkom gwarancji. Najwyżej punktowane są:
  • gwaranacja całopojazdowa na min. 36 miesięcy - 6 pkt
  • gwarancja na powłoki lakiernicze na min. 71 miesięcy - 2 pkt
  • gwarancja na trwałość szkieletu i poszycia na więcej niż 12 lat - 2 pkt
Jakie autobusy?
Nowe nabytki MPK mają być całkowicie niskopodłogowymi pojazdami o długości 11,8 – 12,2 m, szerokości nie mniejszej niż 2,55 m oraz nie wyższe niż 3,25 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 83 pasażerom, w tym nie mniej niż 28 na miejscach siedzących. Wejście na pokład autobusu ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie drzwi 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. I tu pojawia się sprzeczność. W ocenie technicznej wygląda, że dopuszczone są silniki o pojemności niższej niż 7 l, jednek te nie mogą liczyć na punkty. Z kolei opis techniczny jako minimum zakłada 9 l. Jak więc widać konieczna będzie poprawka.

Jednostka napędowa nie może być słabsza niż 225 kW i osiągać przynajmniej 1350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostanie ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów, wobec które MPK nie ma specjalnych wymagań poza jednym. Przekładnia musi posiadać program optymalizujący zużycie paliwa w trakcie postoju autobusu.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewni przynajmniej sześć przesuwnych lub uchylnych okien, co najmniej dwa szyberdachy i dwa wentylatory wyciągowe. Autobusy muszą być klimatyzowane za pomocą agregatu, którego moc chłodnicza ma wynosić 20 - 25 kW. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu. Dla kierowcy przewidziano kabinę typu zamkniętego. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji cztery gniazdka z portami USB.

Czas na SIP. Na zewnątrz znajdą się cztery tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, w tym jedna boczna dedykowana dla osób niedowidzących. W środku znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy znajdzie się LCD 22". Z kolei pod sufitem przed drugimi drzwiami ma pojawić się wyświetlacz LED. Do tego oczywiście nie zabraknnie głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS.

Typujemy...
Jeżeli chodzi o wyposażenie to wymagania MPK są pokłosiem dostaw MAN-ów w ubiegłym roku i Solarisów w 2017 r. Tego więc komentować nie trzeba. Pozostaje wskazanie faworyta. Solaris na tą chwilę dysponuje gotowym produktem. A nowy Lion's City? To czy MAN zdecyduje się na start i zaoferowanie mocno odświeżonej wersji dwunastometrowego "lwa" będzie zależało od jednego szczegółu. Jego brak eliminuje go z gry.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Włocławek
  • czeslaw2 – 05.03.2019

    marne auta niemieckie niech sobie dojcze biorą do siebie

  • czeslaw22 – 05.03.2019

    A hiszpanie swoje do siebie

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....